Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ei löytyny buelliin sarjaa tuolta mab:in sivuilta... tai sitten en osannu ehtiä.No et proboostilla juuri mitenkään.
Mutta jos ostat MAB Powerin (www.mab-power.de) turbosetin, niin homma käy leikiten.
Tosin paketti maksaa vähän enemmän kuin Proboostin, mutta sen hinta sisältää jo nuo pakokaasutestaukset ja asennuksen.
t. repa
Meili tai soitto auttaa yleensä asiaa.ei löytyny buelliin sarjaa tuolta mab:in sivuilta... tai sitten en osannu ehtiä.No et proboostilla juuri mitenkään.
Mutta jos ostat MAB Powerin (www.mab-power.de) turbosetin, niin homma käy leikiten.
Tosin paketti maksaa vähän enemmän kuin Proboostin, mutta sen hinta sisältää jo nuo pakokaasutestaukset ja asennuksen.
t. repa
Ja miksi ihmeessä ei kannata?? Jos haluaa pientä lisähupia niin tottakai! Miksi aina sanotaan että ei kannata?? Mikään viritys ei kannata jos muiden mielipiteitä alkaa kuuntelemaan.Ei kannata Buellia kun ei siitä mitään ihmeellistä kuitenkaan tule
mikäs nuo tehot tuohon 150hv:n kohdalle pysäyttää tuon leimalla käynnin jälkeen.täh?No jos hupimielessä niin se on eri asia. Mutta äänet latistuu, maksaa melko paljon ja silti on vain alle 150 hv aika painavassa pyörässä.
Harva noilla työkseenkään ajelee.No jos hupimielessä niin se on eri asia.
Tuo on muuttunut.Lisäksi tarvitaan edelleen tehonmittaus jossa käy ilmi ettei teho ole noussut 20% enempää. Myös ahtopaineet kirjataan rekisteriotteeseen ja samoin jokainen turboon liittyvä osa yksilöidään erikseen ilmeisesti myös otteeseen. Mitään osia kuten hukkaporttia ei sinetöidä millään!
sanoi:Moottorin ja pakoputkiston muutokset uudessa kopterilaissa
« : 16 Joulukuu 2009, 12:11:03 »
--------------------------------------------------------------------------------
Mitä asioita on rajoitettu?
Moottoripyörän moottorin ja pakoputkiston muutokset ovat lähtökohtaisesti sallittuja. Esimerkiksi moottorin kuutiotilavuutta ja puristussuhdetta saa kasvattaa, polttoaineensyöttöä ja virtauksia parantaa, nokka-akselin vaihtaa tai asentaa turbon tai mekaanisen ahtimen. Myös koko moottorin saa vaihtaa. Muutosten hyväksyminen edellyttää kuitenkin, että moottorin tehon kasvulle, pakokaasupäästöille ja melulle asetetut vaatimukset täytetään. Luonnollisesti teholtaan rajoitettujen, esimerkiksi piikkiluokan, moottoripyörien moottorin tehoa ei saa kasvattaa lainkaan.
Vaatimustaso riippuu moottoripyörän käyttöönottoajankohdasta. Uudessa laissa tyyppihyväksyttyjä moottoripyöriä koskevat vaatimukset ovat melun ja pakokaasupäästöjen osalta selvästi vanhempia moottoripyöriä koskevia vaatimuksia tiukempia ja myös menettelytavat vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi ovat tiukempia. Tyyppihyväksyntä tuli täysimääräisesti voimaan 17.6.2003.
1. Moottorin teho
A. Tyyppihyväksytyt Euro 2-tasoiset tai sitä uudemmat moottoripyörät
Tyyppihyväksyttyjen Euro 2-tasoisten (direktiivi 2002/51/EY, voimaan täysimääräisesti 1.7.2004) tai sitä uudempien moottoripyörien moottoria ja pakoputkistoa saa muuttaa vain sellaisilla osilla, jotka on testattu pakokaasupäästöjen ja melun osalta direktiivissä säädetyllä tavalla. Varaosakatalysaattorin ja äänenvaimentimen tulee olla kyseiseen moottoripyörämalliin hyväksyttyjä ja e-merkittyjä. Tehorajoituksia ei tällöin ole lainkaan!
B. Euro 1-tasoiset ja muut kuin tyyppihyväksytyt moottoripyörät
Moottorin teho saa viritystoimenpiteiden seurauksena kasvaa enintään 20 % verrattuna alkuperäiseen tehoon. Vaihtoehtoisesti moottorin teho saa kasvaa enintään kaksinkertaiseksi, jos moottoripyörän omamassan ja viritetyn moottorin tehon suhde ei ylitä 0,30 kW/1 kg.
Nimenomaan, tuo on normijärjellä ymmärrettävissä kertalukemalla, kuin taas pykälätekstit vaativat toisenkin lukemisen. Siksi lainasin sitä hyvin onnistunutta "motoristiystävälliseksi tekstiksi avattua" -kommenttiaYllä oleva lainaus on suoraa lakitekstin kommentaaria, ei enää minkään raportin tekstiä. AKE (nykyään muuten TRAFI) varmaan omat ohjeensa asiasta antaa, mutta laki sitoo heitäkin.