• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Buellko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yoshimura
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

yoshimura

New member
Olen tässä vaihtamassa pyörää ja nyt on alkanut Buell kiinnostamaan. XB12, XB12S tai XB9SX.. tuollaisia oon kattellu. En vaan tiiä Buellin pyöristä yhtikäs mitään, että olisi mukava kuulla, että onko toimivia pelejä, onko minkä hintaiset huollot ja vakuutukset ja onko mukavia ajaa???

Itselläni on Honda Fireblade ja sitä ennen Suzuki GSX-R 600 ja nyt on alkanut tympäsemään kyykkypyörän ajoasento moottorin luonne. Ei ole mitään herkkua ajella taajamassa 50km/h emäntä kyydissä tuollaisella pyörällä.

Oon miettinyt myös Monsteria ja Speed Triplea. Ducati vaan on niin kallis ja Triumphissa kaipaisin V2 konetta... Pysyisi silloin meinaan meno vähän rauhallisempana!!

Kiitos
bowdown.gif

Tokkopa siinä tulee mitään twinejä ikävä kun triplen hieno motti vetää puhtaasti jo niissä kävelyvauhdeissa taajamassa... Samalla kun twinit tiputtelevat vielä osia kyydistä eivätkä väännä mihinkään.
biggrin.gif

Niin juu.. Sitä vielä, että mitenköhän noitten varaosien kanssa sitten?? Saako Buelliin hyvin enää osia? Että onko järkeä sellaista ostaa? Pirun makean näkösiä ovat..

Täällä näköjään ASIANTUNTIAT puhuu...
Puuellistä joko pitää tai sitten ei.(useimmat kyykkymiehet ei)
Minä tykkäsin ja 16500 ajettu eikä ole mutterit vielä pitkin tietä ollu.
Just ajoin vuorokaudessa noin 1000 eikä hanurikaan revenny.
Joten käyppä koeajolla...
eek.gif

Niin ja varaosiensaannista sevverran että 40-luvunkin harrikoihin saa vielä ihan hyllystä osia...

Täytyypi käydä täällä Turkkuses SGN-Bikes:lla huomena kysyy, jos sais jottai koeajaa! Vaikka määki aina kyykkymies oon ollu, niin tykkään kyllä myös tuon tyyppisistä peleistä pirusti. Omalla pyörälläni ei saa ihan sitä samaa fiilistä mitä tuollaisella pelillä, koska joutuu tuskailemaan välillä, kun paikat väsyy ja puutuu..

Itse olin samassa tilanteessa kyykyn jälkeen pari vuotta sitten ja vakavasti oli buell mielessä. Ainut syy miksi se sitten torppasi oli se että lähin takuuhuolto paikka oli seinäjoella ja matkaa sinne olisi kertunyt yli 400km.Sen varta oli hyvin peloteltu ja oikeastikkin ollut joillaan jonkin verran vikaa että en katsonut tuota vaihtoehtoa järkeväksi JOS olisi tullut maanantai kappale. Koeajamassa käytiin ja makea peli kaikenkaikkiaan muutaman sadan kilometrin kokemuksella.

Nyt sitten jälkiviisaana voineen sanoa että kun tuli tuo Super Duke laitettua niin olisi silloin jo pitänyt löytää itsensä Duken sarvista sillä tuli vielä pari kyykkyä tuossa käytyä ennen tätä kevätta. Ehkä suurin asia mikä itseä sapetti oli tuo tehon puute mikä buellia vaivaa joten jätä suosiolla tuo 9 pois ja jos haluat räyhän pelin niin ainakin noista oma valinta olisi XB12S

Itse olin samassa tilanteessa kyykyn jälkeen pari vuotta sitten ja vakavasti oli buell mielessä. Ainut syy miksi se sitten torppasi oli se että lähin takuuhuolto paikka oli seinäjoella ja matkaa sinne olisi kertunyt yli 400km.Sen varta oli hyvin peloteltu ja oikeastikkin ollut joillaan jonkin verran vikaa että en katsonut tuota vaihtoehtoa järkeväksi JOS olisi tullut maanantai kappale. Koeajamassa käytiin ja makea peli kaikenkaikkiaan muutaman sadan kilometrin kokemuksella.

Nyt sitten jälkiviisaana voineen sanoa että kun tuli tuo Super Duke laitettua niin olisi silloin jo pitänyt löytää itsensä Duken sarvista sillä tuli vielä pari kyykkyä tuossa käytyä ennen tätä kevätta. Ehkä suurin asia mikä itseä sapetti oli tuo tehon puute mikä buellia vaivaa joten jätä suosiolla tuo 9 pois ja jos haluat räyhän pelin niin ainakin noista oma valinta olisi XB12S
Juujuu.. Ei sulla sattunut olemaan ketään sen Buellin kyydissä? Aattelin vaan, että minkähän laista siellä on istua..!!?? Aika lyhykäinen perä siinä on!

Juujuu.. Ei sulla sattunut olemaan ketään sen Buellin kyydissä? Aattelin vaan, että minkähän laista siellä on istua..!!?? Aika lyhykäinen perä siinä on!
Ei ole buellissa ollut mutta Super Dukessa on myös lyhyt istuin. Rouva on ainakin tykännyt siinä istua ja itse väitän että paljon parempi ajettavuus kuin muissa pyörissä johtuen siitä että kyytiläinen istuu selässä kiinni jolloin ei tule sellaista heilumista kuin "irtaallaan" istumisessa. Eli omasta mielestä ajo huomattavasti tukevampi ajaa siten kaksi päällä... Vähä niin kuin reppuselässä ajaisi
biggrin.gif

Mulla oli viime kesän xb9r alla ja täytyy sanoa, että kyllä se oli makea peli... Tuo oli vielä 2003 eli ensimmäistä vuosikertaa ja ajettu 24 tonnia kun sen ostin, itse ajoin 5 tonnia ilman isompia probleemeja. Loppujen lopuksi se meni vaihtoon, kun kyllästyin ajoasentoon, kovaa oli kiva ajaa, mutta alle 120 nopeuksissa etukeno otti ranteisiin aivan pirukseen.

Varaosien saanti voi muodostua hankalaksi, kuulopuheiden mukaan homma oli Suomessa hidasta jo silloin kun tehdas oli vielä pystyssä. Itse tilailin osat suoraan jenkkilästä ja ne saikin suht' nopsaan, mutta sekin alkoi takkuilemaan sulkuilmoituksen jälkeen.

Mulla oli viime kesän xb9r alla ja täytyy sanoa, että kyllä se oli makea peli... Tuo oli vielä 2003 eli ensimmäistä vuosikertaa ja ajettu 24 tonnia kun sen ostin, itse ajoin 5 tonnia ilman isompia probleemeja. Loppujen lopuksi se meni vaihtoon, kun kyllästyin ajoasentoon, kovaa oli kiva ajaa, mutta alle 120 nopeuksissa etukeno otti ranteisiin aivan pirukseen.

Varaosien saanti voi muodostua hankalaksi, kuulopuheiden mukaan homma oli Suomessa hidasta jo silloin kun tehdas oli vielä pystyssä. Itse tilailin osat suoraan jenkkilästä ja ne saikin suht' nopsaan, mutta sekin alkoi takkuilemaan sulkuilmoituksen jälkeen.
Etukenoinen asento?? Oon luullut, että ajoasento olisi aika pysty!!??

Edit. Eiku.. niin joo.. toihan on se Firebolt!!

Niin juu.. Sitä vielä, että mitenköhän noitten varaosien kanssa sitten?? Saako Buelliin hyvin enää osia? Että onko järkeä sellaista ostaa? Pirun makean näkösiä ovat..
Kävin SGN Bikesissa vähän kattelemas niitä buelleja mitä heille sinne nurkkaan oli jääny kököttämään ja sanoivat että kymmenen vuotta buelliin tehdään vielä varaosia.

Kävin SGN Bikesissa vähän kattelemas niitä buelleja mitä heille sinne nurkkaan oli jääny kököttämään ja sanoivat että kymmenen vuotta buelliin tehdään vielä varaosia.
Luuletko että liike sanoo että ongelmia on niiden saannissa jos itsellä liikkeessä sellaisia myymättömiä? Enemmänkin luottaisin yleiseen kokemukseen tilanteesta kuluttajilta...

(siis itsehän en ole perehtynyt enkä tiedä mikä tilanne mutta viitaten aiempaa kommenttiin suomesta ja jenkeistä saantiin)

Luuletko että liike sanoo että ongelmia on niiden saannissa jos itsellä liikkeessä sellaisia myymättömiä? Enemmänkin luottaisin yleiseen kokemukseen tilanteesta kuluttajilta...

(siis itsehän en ole perehtynyt enkä tiedä mikä tilanne mutta viitaten aiempaa kommenttiin suomesta ja jenkeistä saantiin)
Joo, toi on kovaa kommentointia SGN:ltä, kun tehdaskin on luvannut toimittaa osia vain 7 vuotta...

Mun kommentit osian saavavuudesta perustuu siihen, että kuulin aikoinaan pääkaupunkiseudulla tapauksesta, kun kaveri oli odotellut viralliselta jälleenmyyjältä kytkinvaijeria yli kuukauden päivät, tietenkin ajokaudella. Ja amerikan pään kommentit sain myöskin jälleenmyyjältä, jolta olen ostanut H-D -osia useamman vuoden, kaveri sanoi että osia kyllä on, mutta niitä joutuu odottelemaan ja haalimaan sieltä täältä, toimitusaika hänelläkin kolminkertaistui.

Mutta jos bulun haluaa, niin kyllä se kannattaa hommata. Varaosien kanssa voi joutua odottelemaan, mutta toisaalta tämä ei liene Suomessa ennenkuulumatonta... Nopein tapa hommata osat on tilata itse jenkeistä.

Mulla on kokemusta XB12S:stä reilut kolme vuotta. Parasta siinä oli väkevästi vääntävä kone, brutaali ääni, ketteryys ja ajo -ominaisuudet yleensä.
Heikompia puolia oli liiallinenkin ketteryys, ulkonäkö, ranteiden väsyminen hitaissa vauhdeissa ja jalkojen liian koukku aajoasento. Nämä kyllä johtuivat paljolti tottumisesta pidempiin ja matalampiin Harrikoihin.
Mulla oli vielä se tehtaan race -kit, jolla tulee extra -kiva mukan.
Pitkät matkat sujuivat yllättävän hyvin. Taakse en kehdannut ketään edes pyytää. Yksi L -liitin hajosi koko aikana. Se löytyi kyllä suoraan diilerin hyllystä.

Suosittelen Buellia. Luonteikas laite.

Etukenoinen asento?? Oon luullut, että ajoasento olisi aika pysty!!??

Edit. Eiku.. niin joo.. toihan on se Firebolt!!
Jep, kommentoin fueller-buellia noin yleensä... R tosiaan on asennon puolesta eri peli, mutta tekniikka sama kuin muissakin malleissa.

Mitä vuosimallia olet muuten ajatellut?
Ei oikeen oo väliä vuosimallilla... 2006-2008??!! Käytiin emännän kanssa tänään SGN-Bikesilla koeajamassa Buelleja. Hitto, että tykkäsin ja niin tykkäs mammakin!!
062802jumpie_prv.gif
Hemmetin mukavia ajaa, upeat äänet ja fiilis sellanen mitä en oo muilla pyörillä saanut, en edes Ducatilla.

Ainut paska homma oli se, että ei mamma oikeen mahtunut sen XB12S Lightningin kyytiin, vaikka hän pieni onkin. Pieni lenkki ajettin, mutta oli kuulemma sellanen fiilis, että kohta tipahtaa kyydistä ja itellänikin munat olis musertunut tankkia vasten, jos oltaisiin jostain töyssystä ajettu. Sen XB12:n ulkonäkö viehättää eniten mun silmään, että vähän harmittaa ettei sitä voi sitten hommata.

Mutta sitten siellä oli myös sellanen vähän enduro-tyyppinen vehje..hetkinen olikos se nyt sellanen, kun XB12S superTT.. joku tollanen??!! Siihen oli putki vaihdettu ja äänet oli mielettömät!! Hymyissä suin ajelin sen kanssa pikku lenkin.
062802moto_prv.gif
Siinä oli vähän pidempi akseliväli ja emäntä mahtui hyvin kyytiin!! Siinä vois olla meille sopiva Buell. Etulokarin kun saisi vaihdettua street-tyyliseksi, niin sit olis hyvä. Nyt siinä on sellanen krossi-henkinen lokari mistä en oikein pidä.

Mukavia myyjiä oli siellä SGN-bikesilla!!

Itse myin Buellini viikko sitten ja täytyy myöntää että hiukan harmittaa. Pyörässä ei ollut moitteen sijaa mutta jotenkin vaihtelu voisi virkistää. Nyt tuleekin etsittyä vaihturia, kyykyt jätän suosiolla väliin. Ei vaan ole mun juttu vaikka hienoja ovatkin. Superduke , Speed Triple tai Motomorini  kiinnostais aika paljon, joten niitä tässä etsiskelen josko sopiva löytyis.
Itse ajoin Buellilla 4 vuotta ja 18 tkm eikä pyörässä ollut yhtikäs mitään vikaa.
SGN:llä (Turku) Buellit ovat tosiaankin piilotettuna takakammariin. Eipä tuolta saanut huolto-osia( esim. ilmanputsaria) aikaisemminkaan saati nyt kun valmistus on lopetettu.
Lisäksi hinnat olivat , jos jotain löytyi, sanoisinko peräti suolaisia. Mutta kauppa se on mikä kannattaa, eikä tietty ole pakko ostaa sieltä jos siltä tuntuu. Muutenkin tuntui aina vähän siltä että ei oikein istunut Buelli siihen H-D imagoon mikä siellä vallitsi.
Noh nyt on kuitenkin uudet kujeet tulossa ja Buell-aika vaihtuu toiseen merkkiin.
Summa summarum,mm. hyvä ja erikoinen pyörä, hyvät äänet, helppo huoltaa, suurimpana miinuksena  oli ettei pitkää matkaa oikein viitsinyt ajaa.

Itse myin Buellini viikko sitten ja täytyy myöntää että hiukan harmittaa. Pyörässä ei ollut moitteen sijaa mutta jotenkin vaihtelu voisi virkistää. Nyt tuleekin etsittyä vaihturia, kyykyt jätän suosiolla väliin. Ei vaan ole mun juttu vaikka hienoja ovatkin. Superduke , Speed Triple tai Motomorini  kiinnostais aika paljon, joten niitä tässä etsiskelen josko sopiva löytyis.
Itse ajoin Buellilla 4 vuotta ja 18 tkm eikä pyörässä ollut yhtikäs mitään vikaa.
SGN:llä (Turku) Buellit ovat tosiaankin piilotettuna takakammariin. Eipä tuolta saanut huolto-osia( esim. ilmanputsaria) aikaisemminkaan saati nyt kun valmistus on lopetettu.
Lisäksi hinnat olivat , jos jotain löytyi, sanoisinko peräti suolaisia. Mutta kauppa se on mikä kannattaa, eikä tietty ole pakko ostaa sieltä jos siltä tuntuu. Muutenkin tuntui aina vähän siltä että ei oikein istunut Buelli siihen H-D imagoon mikä siellä vallitsi.
Noh nyt on kuitenkin uudet kujeet tulossa ja Buell-aika vaihtuu toiseen merkkiin.
Summa summarum,mm. hyvä ja erikoinen pyörä, hyvät äänet, helppo huoltaa, suurimpana miinuksena  oli ettei pitkää matkaa oikein viitsinyt ajaa.
Mikä Buell sulla oli? Perskele, ku en vaan halua uskoa, että ei eukon kanssa pystyttäis ajaa sillä XB12S:llä kaks päällä!!! Tekis helvetisti mieli ostaa sellanen!! Onko joku ajellut kaks päällä tuolla pelillä? Vai pitääkö mun nyt hyväksyä ettei se oo mahdollista.. Ajellaan kuitenki sellasia 50-100km:n lenkkejä, ettei mitään pikku kruisailua kaupungissa.

Back