• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Buellko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yoshimura
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
XB 12 s mulla oli. Takajalkatapit olin poistanut joten en kyllä kyydittänyt ketään.  Vaimoa ei vähempää kiinnosta kuin moottoripyörät joten kyydissä ei kyllä istunut.

Kaverilla oli Long-malli ja kyllä hänen muijansa kyydissä istui ja ajoivatkin hieman pidempää matkaa.

Väitän että ei ehkä paras pyörä jos on mukana kyytiläinen. Riippuu tietty omasta koosta ja kyytiläisen koosta...
idea3.gif

Kaverilla oli bulu, ja sano et ei sil jaksa ku yhen kesän leikkiä!
Nokkaa nostaa ku yrittää lähtee!
crazy.gif

Mut on ne vaa komeita ja äänet on aikas makeet!
No onhan se Vee!
062802jumpie_prv.gif

XB 12 s mulla oli. Takajalkatapit olin poistanut joten en kyllä kyydittänyt ketään.  Vaimoa ei vähempää kiinnosta kuin moottoripyörät joten kyydissä ei kyllä istunut.

Kaverilla oli Long-malli ja kyllä hänen muijansa kyydissä istui ja ajoivatkin hieman pidempää matkaa.

Väitän että ei ehkä paras pyörä jos on mukana kyytiläinen. Riippuu tietty omasta koosta ja kyytiläisen koosta...
idea3.gif
Menikö muuten hyvin kaupaksi ja saitko hyvän hinnan?

Kävin SGN Bikesissa vähän kattelemas niitä buelleja mitä heille sinne nurkkaan oli jääny kököttämään ja sanoivat että kymmenen vuotta buelliin tehdään vielä varaosia.
Luuletko että liike sanoo että ongelmia on niiden saannissa jos itsellä liikkeessä sellaisia myymättömiä? Enemmänkin luottaisin yleiseen kokemukseen tilanteesta kuluttajilta...

(siis itsehän en ole perehtynyt enkä tiedä mikä tilanne mutta viitaten aiempaa kommenttiin suomesta ja jenkeistä saantiin)
Ei ne siellä sanoneet mitään että olis jotain ongelmaa osien saannissa enkä mäkään sen kummemmin tiedä miten niitä osia tälläkään hetkellä saa. Sanoivat vaan että kymmenen vuotta tulee uutta osaa tehtaalta ja sitten se loppuu (eli toisin sanoen saa alkaa etsimään osaa kaiken maailman nettipalstoilta). Tiedä sitten pitääkö paikkaansa. Ja kuka oikeesti uskoo sitä jos sanotaan että uunituoretta osaa saa maailman tappiin saakka vaikka on pulju menny nurin? Jos tämmönen firma menee nurin ja uusia pyöriä ei tulee enää niin on 100% varmaa että varaosienkin valmistus loppuu joskus eikä siinä tarvii olla mikään ruudinkeksijä että tajuaa sen. Toisaalta mikäli Buellista tulee jossain vaiheessa joku supersuosittu kulttiklassikko niin voihan olla että varaosia aletaan taas jossain vaiheessa tekemään jonkun toimesta, ihan niinkun kävi kuplavolkkarillekin.

Mulla oli kaks buellii, eka oli xb12ss ja toka 1125cr. Kummatkin hienoja laitteita ajaa. XB toimi moitteetta ja emäntä tykkäs istua kyydis, laitoin siihen vielä tourinki satulan jota sai long malliin. Pyöräs ei oolu mitään vikoja, vaihdoin sen CR malliin vain kun teki mieli sellaista. CR ei toiminut ihan moitteetta ongelmia oli jarrujen kanssa. Takajarrukaliberi meni jumiin ja se vaihdettiin takuuseen mutta vaihtamisessa meni yli 4kk! + kytkimen poski ja työsylinteri vaihdettiin. Onneks se levis elokuun lopulla. CR oli kyl muuten hauska laite, voimaa on aikapaljon enemmän kuin XB:ssä. CR vaihtu tripleen lähinnä sen osien saatavuus ongelman takia. Kyllä triplekin on hauska laite mutta jotenkin viä oudon oloinen monen hihnaveto vuoden jälkeen
biggrin.gif
.

Jos Buell kiinnostaa ja tarttis saada emäntäkin kyytiin, mikset suuntaisi katsettasi XB12X:n pysty mukava ajoasento, Buell:n kaikki ominaisuudet ja äänet, tilaa runsaasti myös kahdelle ja ainakin minä olen sillä pystynyt tekemään myös 3 viikon euroopan turneita kaksi päällä ja kolme laukkua täynnä tavaraa.

Petri

<span style='font-size:7pt;line-height:100%'>Summa summarum,mm. hyvä ja erikoinen pyörä, hyvät äänet, helppo huoltaa, suurimpana miinuksena  oli ettei pitkää matkaa oikein viitsinyt ajaa.</span>
Niin. Eihän tuolla paljoa tämän pidempiä matkoja viitsi tehdä...

Saati näin kauas.

Ehei. Nurkissakiertelyyn se vaan on tehty.

Nimim. Onnellinen Buelinomistaja jo vuodesta 2008.

<span style='font-size:7pt;line-height:100%'>ENKÄ VAIHDA!</span>

Niin ja mahtuuhan sinne kyytiinkin, jos on pieni /c...

Kokemus olikin omakohtainen etten viitsinyt pitkää matkaa ajaa.Toki vaikka fillarilla voi ajaa maailmanympäri...

Perskele!! Täytyy käydä kokeilees sitä XB12Ss mallia! Hieno pyörä ja emäntäkin varmasti tykkää olla kyydissä. Olin jo ihan masentunu, kun en voi sitä XB12S:ää hommata, mutta näin tuossa nyt sellasen long-version ja ihan yhtä hieno sekin on!!

Kävin myös ihan kaverin pakottamana  
tounge.gif
koeajamassa buelia
(Firebolt XB12R) Olen aina omistanut kyykyn mytta nyt taitaa vaihto tulla  
blush.gif
 vähän hirvitti nuo vakuutuksien hinnat? kitenkin tehopainosuhde aika alhaset. nordeasta heittivät hinnan 1400e ifistä 1600e  
omg.gif
 Jos joku tietää missä mahtaisi olla bueliin ne halvimmat vakuutukset  
wink.gif

Tapiolan laskurilla tulee liikenne (20% bonuksin) n. 850e ja kasko n. 400e mun paikkakunnalla ja iällä yms. Jos mä ottaisin omilla alennuksilla ja bonuksilla liikenne + täyskaskon Tapiolasta XB12R:ään jäisi hinnaksi / vuosi n. 650e. Ei paha, vaikkakin nykypyörääni sama setti onkin vain noin 400e.

Kannattanee laskea:

https://palvelu2.tapiola.fi/fi-fi/ostoskori/ajoneuvolaskin

Ei oo pahaa sanottavaa XB12R:stä.. kunhan muistaa laittaa kaikki pultit ja mutterit ruuvilukitteella kiinni
biggrin.gif

Menee kaks päällä ihan hyvin, jos ny ei euroopan halki vedä (tai ainakaan minä en vetäis).
Muuten ei jättäny kertaakaan tien päälle...

Fennia laski buelin vakuutuksen hinnaksi liikenne 628,51e Kasko 300e omavastuulla 365,55e eli 994,06e
ja jos ottaa vakutuksen verkossa niin 920,97. Eli aika huima ero ifiin ja nordeaan?

Moro. Joku tossa sanoi,että moottoriin tuli -08 jotain pävityksiä. Osaisiko joku kertoa,että minkälaisia? Kun noi teholukemat on muuttuneet käsittääkseni jo -06 jälkeen ylöspäin. Kuitenkin siis ruiskun aika-kaudella.
Ja vielä kannen tekniikasta;onko tosiaan OHV-kone,siis työntötanko-moottori?Jeesatkaa tyhmää
nixweiss.gif

Kiitos jo etukäteen!

Moro. Joku tossa sanoi,että moottoriin tuli -08 jotain pävityksiä. Osaisiko joku kertoa,että minkälaisia? Kun noi teholukemat on muuttuneet käsittääkseni jo -06 jälkeen ylöspäin. Kuitenkin siis ruiskun aika-kaudella.
Ja vielä kannen tekniikasta;onko tosiaan OHV-kone,siis työntötanko-moottori?Jeesatkaa tyhmää
nixweiss.gif

Kiitos jo etukäteen!
Moottorin muutokset selviävät tosiaan tuon em. linkin takaa löytyvästä dokusta, mun mielestä tärkeimmät ovat:
-uusi öljypumppu
-jykevämpi kampura

Kone on siis työntötankomoottori, periytyy ihan suoraan H-D:n 50-luvulla kehittämästä sportsterin koneesta. Materiaalit ovat vaihtuneet ja kehitystä tapahtunut, mutta konstruktio on pääperiaatteissaan sama.

EDIT: XB-buluissa ei kannata välttämättä tuijottaa sitä rajottajalta dynossa otettua huipputehoa, sillä lukemalla ei ole tosimaailman ajamisen kanssa mitään tekemistä.

sanoi:
Juujuu.. Ei sulla sattunut olemaan ketään sen Buellin kyydissä? Aattelin vaan, että minkähän laista siellä on istua..!!?? Aika lyhykäinen perä siinä on!

Ainakin tämmönen pienikokoinen tykkäs kovasti Buell XB12S takapenkin paikasta! Oikein mukavaa matkantekoa.

Back