• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

BuellXB12Ss

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bulunen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Bulunen

New member
H-D vaihtui 2 viikkoa sit Buell XB12Ss,1100km mittarissa ja tähänasti oon kyll tyytyväinen hankintaan.
 
Hyvän pelin vaihdoit vielä parempaan
033102beer_1_prv.gif
 
Minkä kokoista veropottia sitä voisi odottaa, jos lähtisi Bulua hakemaan Saksasta? Nopeasti vilkaistuna Suomessa XB12SS:ta pyydetään 12500e, kun Saksassa samasta pyörästä pienemmillä kilometreillä pyydetään 8000e. Saksasta löytyisi sitten kaikkia värejä jolloin olisi myös varaa valita.
 
Kattelin usalaisen Wrecked Harley Bikesin sivuilta mopoja ja bongasin siellä 2004 mallisen XB12R:n. Pyörä "ready to ride" kunnossa. Hintaa 4750 taalaa... Vois jopa kannattaa roudata Suomeen vaikka joutuukin vähän enempi vaivaa näkemään ja valoja vaihtelemaan.
wink.gif
 
Kävin tänään käyttämässä oman Bobbini huollossa ja sain siksi aikaa käyttööni Buell XB12STT:n. Olihan veikeä vekotin! Sarvet kasvoi päähän ja hauskaa oli! Todella ketterä ja pystyvä laite, vaikkei kierräkään...
tounge.gif
Miinusta kuitenkin ruiskun toiminnasta. Nyki ikävästi ruuhkassa madellessa ja meinas muutaman kerran stumpata kun lähti liikennevaloista liikkeelle. Eli pienillä kierroksilla ajettaessa ajo oli nykivää, mutta kun kone sai jenkaa homma pelas loistavasti! Ovatko kaikki isommalla koneella varustetut Buellit samanlaisia vai saako tuota "ominaisuutta" pienennettyä tai peräti tyystin eliminoitua jollain virityksellä?

Kun tuossa syttyi bensan loppumisen varoitusvalo, häipyi kellon näyttö mittaristossa ja trippimittari alkoi laskea kilsoja nollasta. Mikäs tän tarkotus on? Onko jotenkin tarkkaan etukäteen määritelty kuinka pitkälle pyörällä pääsee, kun bensavalo syttyy?
tounge.gif


Joka tapauksessa: Helvetin kiva laitos! Tahtoo tommosen kakkospyöräks!
 
Kattelin usalaisen Wrecked Harley Bikesin sivuilta mopoja ja bongasin siellä 2004 mallisen XB12R:n. Pyörä "ready to ride" kunnossa. Hintaa 4750 taalaa... Vois jopa kannattaa roudata Suomeen vaikka joutuukin vähän enempi vaivaa näkemään ja valoja vaihtelemaan.
wink.gif
Valot sun muut kelpaa "katsastukseen" niistä löytyy e-merkit jos ei ole vaihdettu tarvike vastaaviin , lähinnä vilkut. Rungossa valmiina e-tyyppimerkintä joten vastaavuustodistusta ei ehkä tarvi , sekin riippuu konttorista. Oma tuotu jenkeistä käytettynä , Viron rekisterin kautta mulle Suomeen , mitään ongelmaa ei ollut katsastuksen/tullin suhteen (paitsi takavalo ja vilkut joista uupui E-merkit , vaihdoin E-hyväksyttyihin) .
 
Kun tuossa syttyi bensan loppumisen varoitusvalo, häipyi kellon näyttö mittaristossa ja trippimittari alkoi laskea kilsoja nollasta. Mikäs tän tarkotus on? Onko jotenkin tarkkaan etukäteen määritelty kuinka pitkälle pyörällä pääsee, kun bensavalo syttyy?
tounge.gif
Olisko sama systeemi ku Hondalla? Hondassa se alkaa näyttää "varatankista" kulunutta bensaa litroina. Tämä veikkaus asiaa tuntematta...
 
Itseasiassa näissä XB-Buluissa ei ole varatankkia. Tuo varoitusvalo
syttyy kun tietty määrä löpöä jäljellä. Mulla tankki vetää vielä sen
10 litraa valon syttymisen jälkeen, vaikka kokonaistilavuus on vain
14 litraa.
biggrin.gif


Niin sanottu turhan stressin merkkivalo.
thumbs-up.gif
 
Kävin tänään käyttämässä oman Bobbini huollossa ja sain siksi aikaa käyttööni Buell XB12STT:n. Olihan veikeä vekotin! Sarvet kasvoi päähän ja hauskaa oli! Todella ketterä ja pystyvä laite, vaikkei kierräkään...
tounge.gif
Miinusta kuitenkin ruiskun toiminnasta. Nyki ikävästi ruuhkassa madellessa ja meinas muutaman kerran stumpata kun lähti liikennevaloista liikkeelle. Eli pienillä kierroksilla ajettaessa ajo oli nykivää, mutta kun kone sai jenkaa homma pelas loistavasti! Ovatko kaikki isommalla koneella varustetut Buellit samanlaisia vai saako tuota "ominaisuutta" pienennettyä tai peräti tyystin eliminoitua jollain virityksellä?

Kun tuossa syttyi bensan loppumisen varoitusvalo, häipyi kellon näyttö mittaristossa ja trippimittari alkoi laskea kilsoja nollasta. Mikäs tän tarkotus on? Onko jotenkin tarkkaan etukäteen määritelty kuinka pitkälle pyörällä pääsee, kun bensavalo syttyy?
tounge.gif


Joka tapauksessa: Helvetin kiva laitos! Tahtoo tommosen kakkospyöräks!
Kyllä tuo nykiminen pienillä kierroksilla on kaikissa Buelleissa. En tiedä, saisiko sitä jollain vähennettyä. Tarvetta kyllä olisi. Tosin sen kanssa oppi elämään hyvin nopeasti.
 
Kattelin usalaisen Wrecked Harley Bikesin sivuilta mopoja ja bongasin siellä 2004 mallisen XB12R:n. Pyörä "ready to ride" kunnossa. Hintaa 4750 taalaa... Vois jopa kannattaa roudata Suomeen vaikka joutuukin vähän enempi vaivaa näkemään ja valoja vaihtelemaan.
wink.gif
Valot sun muut kelpaa "katsastukseen" niistä löytyy e-merkit jos ei ole vaihdettu tarvike vastaaviin , lähinnä vilkut. Rungossa valmiina e-tyyppimerkintä joten vastaavuustodistusta ei ehkä tarvi , sekin riippuu konttorista. Oma tuotu jenkeistä käytettynä , Viron rekisterin kautta mulle Suomeen , mitään ongelmaa ei ollut katsastuksen/tullin suhteen (paitsi takavalo ja vilkut joista uupui E-merkit , vaihdoin E-hyväksyttyihin) .
oma mopedi kans tuotu käytetynä jenkeistä, mutta Liettuaan. ei ollu tullissa eikä katsastuksessa ongelmia.
buttrock.gif
 
Kyllä tuo nykiminen pienillä kierroksilla on kaikissa Buelleissa.  En tiedä, saisiko sitä jollain vähennettyä.  Tarvetta kyllä olisi.  Tosin sen kanssa oppi elämään hyvin nopeasti.

Jep, onhan tuo välillä melkoinen nypyttäjä hidasajossa. Johtunee siitä kun se ruisku vaihtaa closed loop -moodista open looppiin. Tasaisessa matka-ajossahan tuo menee kuin juna. Saiskohan sitä ruiskun säädöllä rauhallisemmaksi (esim EcmSpy:llä, tiedä häntä. Mutta kuten sanoit, äkkiä sen kanssa oppii elämään.
 
Dealerin huollossa kaveri sanoi, että tuo toivjanin mainitsema "nypytys" (hyvin kuvaavasti sanottu) on ominaisuus, eli kierroksia koko ajan yli 3000 niin toimii hyvin!
tounge.gif
Tottuuhan tuohon, mutta kun pyörä olis muuten kaupungissakin aivan helvetin näppärä vekotin, mutta nyt toi ruisku sössii osin tuon näppäryyden...Mutkatiellä ja maantieajossa pyörä toimii hienosti! Pienellä varustelulla(aavistuksen korkeempi pleksi, vähän korkeempi tanko) tuo varmaan pelais hienosti myös yhden hengen matkapyöränäkin.
 
Kävin vetään vajaan 100 km:n lenkin XB12STT:llä, josko tuo ajoasento olis mukavampi kuin omassa H-D:ssä. Muuten jäi mukavat fiilikset mutta aika paha oli täristämään tankoa etenkin tuossa kolmen-neljän tonnin kieppeillä, sormet puutui ikävästi. Onko ihan ominaisuus ja auttaako kahvapainot tai stongan vaihto?
 
sanoi:
Muuten jäi mukavat fiilikset mutta aika paha oli täristämään tankoa etenkin tuossa kolmen-neljän tonnin kieppeillä, sormet puutui ikävästi. Onko ihan ominaisuus ja auttaako kahvapainot tai stongan vaihto?

Kyllä tuo tärinä taitaa olla  ihan ominaisuus , ei ainakaan minulla stongan vaihto auttanut. Kahvapainoista en osaa sanoa.
 
Back
Ylös