• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bugøynes Winter Tour 2018 ”Äventyr”

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TommiTL
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TommiTL

New member
Bugøynes Winter Tour 2018 ”Äventyr”

On aika saattaa julkisuuteen vuoden 2018 BWT-moottoripyöräretki. Matka suuntautuu jälleen Pykeijän kalastajakylään Jäämeren rannalle. Ohjelmassa on ne perinteiset saunomiset uimisineen ja ruokailut herkkujen kera. Tällä matkalla on uusi tavoite: ajaa moottoripyörillä Nordkappiin.

Ajankohta: 21.-28.1.2018
Lähtö: Matkakoti Parkki, Kuhmo

Viikonlopun vietämme Talvi-Talavisotajutausta ja sunnuntaiaamusella starttaamme kohti pohjoista. Määränpää tietty Pykeijä. Ollaan pari yötä Varanginvuonon rannalla ja lähdetään kohti Nordkappia. Kelivarauksia pistetään jokaiseen mahlolliseen väliin. Nordkappin jälkeen alkaa kotimatka. Jutauksella voi mennä päivä tai pari pitempään kuin ohjelmassa sanotaan.

Paluumatka suunnitelmien mukaan täysin avoin ja iso arvoitus.

Ryhmän koko max 10 eiku 11! pakkasen- ja sivutuulenkestävää motoristia. Pääsyvaatimukset ovat yksinkertaiset: talviajokelpoinen pyörä sekä talviajoon kouliutunut motoristi. Tarkempi ohjelma ja reitti julkaistaan myöhemmin.

Edit 28.1.

Ohjelma

21.1. Su Kuhmo-Sodankylä, yöpyminen Hotelli Karhu

22.1. Ma Sodankylä-Pykeijä, majoittuminen, sauna ja uimakoulu, Bugøynes Opplevelser

23.1. Ti Pykeijässä, ajopäivä jonnekin jos hyvä keli, sauna ja uimakoulun jatkokurssi

24.1. Ke Pykeijästä kohti Honningsvågia, (varasuunnitelmat?), yöpyminen Nordkapp Vandrerhjem Hostel

25.1. To Nordkappiin, (varasuunnitelmat), yöpymään jonnekin (Olderfjord, Lakselv?), paluumatkasuunnitelmat

Ilmoittautuminen sähköpostitse tommi.lindstrom ät gospelriders piste fi.
 
Viimeksi muokattu:
:wanna: jaahas.. varmin konsti pilaamtumiselle on ollu innokas ilimoottautumine..tämä ois hyvä tavoite päätepisteeksi operaatiolle luutkuntoon.. :crash::crash:.. vjussiki kävi kaffella tuossa ni ihmeteltiin mitenhän onnistuis pykeija. ensitavoitteena uuenvuojen ajot jossain kessulla.. ja siitä pikkuhiljaa sitte..:orgmp:
 
Mahtaako tällä reissulla saada päivitettyä seuraavat lisenssit tai kelpuutustodistukset?

CWO 4 tai CWO 5B ? ( Cold Weather Operative- ride)
LVR 2 ? ( Low Visibility Ride )
ESW 7 ? ( Extreme Side Wind- ride )
ION 5 tai ION 6D ? ( Instrument Operative Night- ride )

Tai sitten edes:

RIC 6D:tä ? ( Riding Icing Conditions )

..menee kelppurit kohta vanhaksi, etenkin kun ompi vain trooppisia kelejä näissä etelän tukikohdassa...? :dunno:
 
AKKURAT! Eihän tälle voi mitään! Vielä tuli kaksi ilmoittautumista. Pakko oli varmistella saadaanko majoitustilaa ja kävihän tuuri. Täytyy kohta liikennetiedotteita ryhtyä väsäämään.
 
Mahtaako tällä reissulla saada päivitettyä seuraavat lisenssit tai kelpuutustodistukset?

CWO 4 tai CWO 5B ? ( Cold Weather Operative- ride)
LVR 2 ? ( Low Visibility Ride )
ESW 7 ? ( Extreme Side Wind- ride )
ION 5 tai ION 6D ? ( Instrument Operative Night- ride )

Tai sitten edes:

RIC 6D:tä ? ( Riding Icing Conditions )

..menee kelppurit kohta vanhaksi, etenkin kun ompi vain trooppisia kelejä näissä etelän tukikohdassa...? :dunno:

Kurssiohjelmaan kyllä kuuluu direktiivipäivien osalta lisenssien uudistaminen. Lisänä on hyväksytyn opetussuunnitelman mukainen WKR 1-3 eli White Knuckles Ride.
 
No nih. Varaukset vahvistettu. Makuupussia ei tarvihe ottaa painoksi kun jokaisessa paikassa tyrkyttävät liinavaatteita, en itse ota pussia mukaan olleskaan niin mahtuu lumiketjut paremmin.

Sodankylä Hotelli Karhu: check
Pykeijä Olgan talo (ja sauna): check
Honningsvåg Nordkapp Vandrerhjem Hostel: check

Paluumatka suunnitelmien mukaan täysin avoin ja iso arvoitus.
 
Ja kertauksen vuoksi:

Convoy driving

In difficult weather and road surface conditions the road may be closed off completely or there may be a convoy system in operation.

A convoy system means that you have to wait for a sufficient number of vehicles to line up and then follow behind a snowplough as it leads the convoy across the particularly difficult stretch of road.

Ten points to remember when driving convoy:

1. For safety reasons, only a limited number of vehicles are allowed in each convoy. Insufficiently prepared and equipped motorists may be turned away from the column by the snow plough operators.

2. Vehicles in a convoy must be technically adequate and fitted with winter tires. Tire chains are compulsory for vehicles above 3.5 tonnes. Participants in the convoy must be equipped with winter clothes.

3. Keep a flashlight, a tow rope, an ice scraper and a snow shovel within easy reach.

4. While driving in a convoy, never lose sight of the car in front of you.

5. Maintain a steady speed.

6. Avoid foggy windows by adjusting your ventilation system to supply cold air to your front windscreen.

7. While in convoy, ensure visibility by using your blinking emergency lights.

8. Remain in the convoy at all times. Do not attempt to leave or turn away from the column.

9. Stay in your vehicle even if you have to stop or the convoy comes to a halt.

10. Please do not use your cellular phone while driving in convoy, as telephone transmission capacity is limited.

Last updated: 12 February 2014

(Kohdat 3. ja 6. sovellettuna tiätty!) :D
 
Ja vallitsevaa keliä, tai mahdollista turistisesonkia voipi tsiigailla lähes reaaliaikaisesti sitten täältä: (vartin välein päivitystä..)

~ Vartti menee suuntaansa ajaessa, (normikeli), ja saapumiset siten about 11:15 ja 12:15 ja nyt "sesongin aikaan" jopa 19:45..

Toki arkistostakin löytyy sitten, jos missasit ja näkyvyyttä riittää......:thumbup:
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös