• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Busa Gen1 vs. Gen2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja The Stick
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

The Stick

New member
Tervehdys,
tässä Bussiin vaihtoa suunnitteleva Honda-kuski  
thumbs-up.gif


Koitin tuosta haullakin ettiä, myös busanistifoorumilta, selkeitä eroja Busan Gen1 ja Gen2:sen välillä. En löytänyt  
nixweiss.gif


Eli yksinkertainen kysymys (ilman teho/paino/turbo/delvac/honda/kawa ym vääntöä) mitä HUOMATTAVIA eroja noilla kahdella on? Mitä GEN2:ssa on enemmän/parempaa kuin GEN1:ssä?

Miksi kannattaisi sijoittaa se lisä€, että saisi GEN2:sen, kun GEN1 löytyy vielä mukavasti kohtuu metreillä?

KiitostaKiitosta auttajille jo näin etukäteen  
bowdown.gif
 
tällä viikolla vaihtui gen1->gen2:seen, lyhyestä (950km) gen2 kokemuksesta sanoisin että taittuu mutkiin paremmin niin yks kun kaks päällä, kaasuun vastaavuus ainakin tässä yksilössä parempi mitä mun ex gen1.

olen erittäin tyytyväinen (pieni varaus aina uutuuden viehätykselle
biggrin.gif
)
 
Gen2:ssa modernimpi moottorinohjaus. Tuota pitäisin tärkeimpänä. Ja vakiona enemmän tehoa.
 
Perät on todellakin erinlaiset gen1 ja gen2 versioissa. Toki kaikki muukin, mut selkein näkyvin ero.
 
Normaliajossa normaalipulliaisen ohjastamana saako Gen2:sen lisähinnalla huomattavasti paremman tuotteen kuin Gen1:sen?

Gen1:siä kun näyttää olevan jopa alle 10tkm ajettuna (VM07) n.10k€ hintaan, kun taas Gen2:sta huudetaan vielä lähes yli 11k€ (VM08/09).
 
Omaan makuun Gen1 istuu jostain syystä himpun paremmin... Uudempi on toki hieman ketterämpi kantata, paremmat jarrut yms.

Moottoriluonne on omaan makuun vanhassa ainakin vielä putkiviritettynä reilusti mieleisempi. Uusi motti on hieman "ylävireisempi". Suorastaan laiska alle 8000rpm, ylhäällä taas vetoja selvästi vanhaa reilummin.
 
Omaan makuun Gen1 istuu jostain syystä himpun paremmin... Uudempi on toki hieman ketterämpi kantata, paremmat jarrut yms.

Moottoriluonne on omaan makuun vanhassa ainakin vielä putkiviritettynä reilusti mieleisempi. Uusi motti on hieman "ylävireisempi". Suorastaan laiska alle 8000rpm, ylhäällä taas vetoja selvästi vanhaa reilummin.
Kiitos vastauksesta, tässä tuntui olevan jo näppituntumaa pelissä
thumbs-up.gif


Miten korimalli erot kyytiläisen kanssa, ei tuo kai ihan mikään hotelli matkustajalle ole, mutta edes siedettävä?


PS. Kenellekään tietoa Helsingin Totalcar:ssa myynnissä olevasta -08 valkoisesta Busasta???
 
Omaan makuun Gen1 istuu jostain syystä himpun paremmin... Uudempi on toki hieman ketterämpi kantata, paremmat jarrut yms.

Moottoriluonne on omaan makuun vanhassa ainakin vielä putkiviritettynä reilusti mieleisempi. Uusi motti on hieman "ylävireisempi". Suorastaan laiska alle 8000rpm, ylhäällä taas vetoja selvästi vanhaa reilummin.
Kiitos vastauksesta, tässä tuntui olevan jo näppituntumaa pelissä  
thumbs-up.gif


Miten korimalli erot kyytiläisen kanssa, ei tuo kai ihan mikään hotelli matkustajalle ole, mutta edes siedettävä?


PS. Kenellekään tietoa Helsingin Totalcar:ssa myynnissä olevasta -08 valkoisesta Busasta???
Kyllä siellä kyytiläinen ihan kivasti istuu. Busa on ihan kohtuullinen myös kuskillekin kyytiläisen kanssa ajellessa. Ajo-ominaisuudet pysyvät vielä siedettävinä, mitä ei enää busaa sporttisemmista pyöristä pysty sanomaan. Eikä kaikista vähemmän urheilullisistakaan...  
wink.gif
 
Omaan makuun Gen1 istuu jostain syystä himpun paremmin... Uudempi on toki hieman ketterämpi kantata, paremmat jarrut yms.

Moottoriluonne on omaan makuun vanhassa ainakin vielä putkiviritettynä reilusti mieleisempi. Uusi motti on hieman "ylävireisempi". Suorastaan laiska alle 8000rpm, ylhäällä taas vetoja selvästi vanhaa reilummin.
siis laiska alle 8t. ooksä koskaan kokeillu gen 2:sta.
 
Omaan makuun Gen1 istuu jostain syystä himpun paremmin... Uudempi on toki hieman ketterämpi kantata, paremmat jarrut yms.

Moottoriluonne on omaan makuun vanhassa ainakin vielä putkiviritettynä reilusti mieleisempi. Uusi motti on hieman "ylävireisempi". Suorastaan laiska alle 8000rpm, ylhäällä taas vetoja selvästi vanhaa reilummin.
siis laiska alle 8t. ooksä koskaan kokeillu gen 2:sta.
Jep, paljonkin.
 
Omaan makuun Gen1 istuu jostain syystä himpun paremmin... Uudempi on toki hieman ketterämpi kantata, paremmat jarrut yms.

Moottoriluonne on omaan makuun vanhassa ainakin vielä putkiviritettynä reilusti mieleisempi. Uusi motti on hieman "ylävireisempi". Suorastaan laiska alle 8000rpm, ylhäällä taas vetoja selvästi vanhaa reilummin.
siis laiska alle 8t. ooksä koskaan kokeillu gen 2:sta.
Jep, paljonkin.
No miksi sä tommosta väität.
 
Omaan makuun Gen1 istuu jostain syystä himpun paremmin... Uudempi on toki hieman ketterämpi kantata, paremmat jarrut yms.

Moottoriluonne on omaan makuun vanhassa ainakin vielä putkiviritettynä reilusti mieleisempi. Uusi motti on hieman "ylävireisempi". Suorastaan laiska alle 8000rpm, ylhäällä taas vetoja selvästi vanhaa reilummin.
siis laiska alle 8t. ooksä koskaan kokeillu gen 2:sta.
Jep, paljonkin.
No miksi sä tommosta väität.
No sehän pitää paikkansa, siksi tietysti.
biggrin.gif


Eihän Gen2 bussissa ole vakiona vetoja ollenkaan alhaalta. Esim. isoimmalla vaihteella turha kuvitellakaan minkäänlaista vastetta kaasuun maantievauhdeista.
 
Kyl se kiihtyy mukavasti alle 8000rpm.. ykkösellä
smile_org.gif


Ja tietysti se on mihin vertaa. Kutosella ei kummosia tapahdu pienissä vauheissa. Mutta niin se tuppaa monella pyörällä olemaan.
 
Kyl se kiihtyy mukavasti alle 8000rpm.. ykkösellä
smile_org.gif


Ja tietysti se on mihin vertaa. Kutosella ei kummosia tapahdu pienissä vauheissa. Mutta niin se tuppaa monella pyörällä olemaan.
Kuka käyttää kutosta pienissä nopeuksissa. Busa ei oo kustomi
tounge.gif
Hep.
062802jumpie_prv.gif


Reissaminen on oikein rentouttavaa kun rauhallisesti edetessä ei tarvitse aina pykältää pienempää kun haluaa koskea kaasuun...

Edit. Tarkennuksena että kaikki 80-140km/h välillä ovat juuri niitä pieniä vauhteja maantiellä jolloin on kiva körötellä kutosella.
 
Back
Ylös