busa vs zzr1400 tuulitunnelissa..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RHead
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

RHead

New member
Save0093.jpg

Save0094.jpg

Save0095.jpg

Save0096.jpg

Save0097.jpg


Aika jänskä.. ton mukaan 1000 gixussa ei oiskaan parempi ilmanvastuskerroin kuten toisin on annettu ymmärtää..
 
Aika jänskä.. ton mukaan 1000 gixussa ei oiskaan parempi ilmanvastuskerroin kuten toisin on annettu ymmärtää..
Hyvä artikkeli!

Siltä sen tuon testin mukaan näyttäis, että Busassa on niin hyvä Cd-arvo, että suuremmasta otsapinta-alasta huolimatta siinä olis hivenen parempi aerodynamiikka. Kuskin kanssa ero olis edelleen hienoisen pieni Busalle, 3.30 vs 3.28.

Mielenkiintoinen tuossa on myöskin tuo tehomäärä mitä vaaditaan 320km/h saavuttamiseen. Se ei mikään ihan hirvittävän suuri ole, vaikka toisin voisi olettaa Suomessa järjestettävien lentokenttäajeluiden perusteella.

Kuten tuossakin sanotaan tuosta mailin kiihdytyksestä (jenkeissä on ajettu yli 420km/h loppunopeuksia katupyörällä), niin ei siinä ehdi todellisia huippuja saavuttaa. Sama olis hyvä pitää mielessä Suomessakin, ei niillä lentokentillä ehdi todellisia huippuja vetämään, se on vain vähän pidempi kiihdytys...
 
Onhan se Hayabusa vielä tuollaisessakin kategoriassa huippu, vaikka ikää rupeaa olemaankin.
thumbs-up.gif
 
Aika jänskä.. ton mukaan 1000 gixussa ei oiskaan parempi ilmanvastuskerroin kuten toisin on annettu ymmärtää..
Hyvä artikkeli!

Siltä sen tuon testin mukaan näyttäis, että Busassa on niin hyvä Cd-arvo, että suuremmasta otsapinta-alasta huolimatta siinä olis hivenen parempi aerodynamiikka. Kuskin kanssa ero olis edelleen hienoisen pieni Busalle, 3.30 vs 3.28.

Mielenkiintoinen tuossa on myöskin tuo tehomäärä mitä vaaditaan 320km/h saavuttamiseen. Se ei mikään ihan hirvittävän suuri ole, vaikka vois toista olettaa Suomessa järjestettävien lentokenttäajeluiden perusteella.

Kuten tuossakin sanotaan tuosta mailin kiihdytyksestä (jenkeissä on ajettu yli 420km/h loppunopeuksia katupyörällä), niin ei siinä ehdi todellisia huippuja ajamaan. Sama olis hyvä pitää mielessä Suomessakin, ei niillä lentokentilläehdi todellisia huippuja vetämään, se on vain vähän pidempi kiihdytys...
315km/h vakiolohkovaparilla männä kesänä 1.6km matkalla ja rajoitin paukku jo hetken matkaa. Arvaa sapettiko välityksien loppuminen?
crazy.gif
 
Aika jänskä.. ton mukaan 1000 gixussa ei oiskaan parempi ilmanvastuskerroin kuten toisin on annettu ymmärtää..
Hyvä artikkeli!

Siltä sen tuon testin mukaan näyttäis, että Busassa on niin hyvä Cd-arvo, että suuremmasta otsapinta-alasta huolimatta siinä olis hivenen parempi aerodynamiikka. Kuskin kanssa ero olis edelleen hienoisen pieni Busalle, 3.30 vs 3.28.

Mielenkiintoinen tuossa on myöskin tuo tehomäärä mitä vaaditaan 320km/h saavuttamiseen. Se ei mikään ihan hirvittävän suuri ole, vaikka vois toista olettaa Suomessa järjestettävien lentokenttäajeluiden perusteella.

Kuten tuossakin sanotaan tuosta mailin kiihdytyksestä (jenkeissä on ajettu yli 420km/h loppunopeuksia katupyörällä), niin ei siinä ehdi todellisia huippuja ajamaan. Sama olis hyvä pitää mielessä Suomessakin, ei niillä lentokentilläehdi todellisia huippuja vetämään, se on vain vähän pidempi kiihdytys...
315km/h vakiolohkovaparilla männä kesänä 1.6km matkalla ja rajoitin paukku jo hetken matkaa. Arvaa sapettiko välityksien loppuminen?
crazy.gif
Oliks toi nopeus mittarinopeutta vai tutkalla mitattuna?Aattelin vaan,kun ei testeissä vakiopyörät mitkään ota moisia nopeuksia,eteenkään noin lyhyellä matkalla.
 
Mielenkiintoinen tuossa on myöskin tuo tehomäärä mitä vaaditaan 320km/h saavuttamiseen. Se ei mikään ihan hirvittävän suuri ole, vaikka vois toista olettaa Suomessa järjestettävien lentokenttäajeluiden perusteella....
Ota myöskin tässä lausunnossasi huomioon se, että kaikki kuskit EIVÄT ole käyneet tuulitunnelissa opettelemassa optimaalista ajoasentoa, joka huippunopeuden saavuttamiseksi on vähä enemmä ku vain nakkikioskijonossa heitetty läppä. Myöskin, niinku tuo testikuva hyvin näyttää, kaikki ihmiset eivät ole saman mittaisia joten liian iso pyörä pienelle ukolle tekee hallaa tulokselle ton peräosan turbulenssin takia.

Ei sen kuskin loppupeleissä tarvitse ku pitää kyynärpäät pikkasen liia sivuilla revityksen aikana niin ilmanvastus kasvaa jo iha tähtitieteellisellä kertoimella ja kiihtyvyys pysähtyy siihen. Ite uskaltaisin ton testin perusteella luvata omaksi huipuksi ens kesänä 310km/h sen perusteella paljonko mopossa kehrää tehoja ja kaiken kukkuraksi istun tohon mun busan kyytiin lähestulkoon täydellisesti mitoitettuna.

Odotan innolla Räyskälää... vai onko vuoden alussa Räyskälää ennen olemassa joku huippumittauspäivä
confused_orig.gif
 
315km/h vakiolohkovaparilla männä kesänä 1.6km matkalla ja rajoitin paukku jo hetken matkaa. Arvaa sapettiko välityksien loppuminen?  
crazy.gif
Oliks toi nopeus mittarinopeutta vai tutkalla mitattuna?Aattelin vaan,kun ei testeissä vakiopyörät mitkään ota moisia nopeuksia,eteenkään noin lyhyellä matkalla.
Ihan Aito Poliisi mittasi Ihan Aidolla Tutkalla. Pyörä ei ole ihan vakio.
 
Tossa näkee, mikä merkitys suunnittelukriteereillä on. Hayabusan kanssa pieni kuski antoi suuremman ilmanvastuksen kuin isompi kuski, mutta Ajo Motorsportin teettämä vastaava vertailu TKK:n tuulitunnelissa kertoi justiin päinvastoin, iso kuski antaisi RR:n piikkiluokassa selvää tasoitusta "pikkupojille".

Edit: siirsin Suzuki-osiosta tänne.
 
Ymmärsinkö oikein että busa oli modifoitu ja muut pyörät vakio malleja
omg.gif
Mielestäni pitäisi olla kaikki vakioita jos vertaillaan
wink.gif
 
Odotan innolla Räyskälää... vai onko vuoden alussa Räyskälää ennen olemassa joku huippumittauspäivä
confused_orig.gif
Perinteisesti kesäkuun alussa on ollut Joensuun ja Lappeenrannan lentokentillä nopeusmittauspäivät. Pidemmät ja paremmat radat kuin tuo Räyskälän lyhyt ja kapea polku. Räyskälässähän kiihdytysmatkaa on vain 1000m ja jarrutusmatka 500m joka lisäksi päättyy metsään (ei nurtsia tms vara-aluetta), ei siinä todellisia huippuja oikein pysty nopeilla pyörillä (yli 200 mph) ajamaan.
Toivottavasti kesäkuussa 2007 päästään taas Joensuun kentälle!
 
Aika jänskä.. ton mukaan 1000 gixussa ei oiskaan parempi ilmanvastuskerroin kuten toisin on annettu ymmärtää..
Hyvä artikkeli!

Siltä sen tuon testin mukaan näyttäis, että Busassa on niin hyvä Cd-arvo, että suuremmasta otsapinta-alasta huolimatta siinä olis hivenen parempi aerodynamiikka. Kuskin kanssa ero olis edelleen hienoisen pieni Busalle, 3.30 vs 3.28.

Mielenkiintoinen tuossa on myöskin tuo tehomäärä mitä vaaditaan 320km/h saavuttamiseen. Se ei mikään ihan hirvittävän suuri ole, vaikka vois toista olettaa Suomessa järjestettävien lentokenttäajeluiden perusteella.

Kuten tuossakin sanotaan tuosta mailin kiihdytyksestä (jenkeissä on ajettu yli 420km/h loppunopeuksia katupyörällä), niin ei siinä ehdi todellisia huippuja ajamaan. Sama olis hyvä pitää mielessä Suomessakin, ei niillä lentokentilläehdi todellisia huippuja vetämään, se on vain vähän pidempi kiihdytys...
315km/h vakiolohkovaparilla männä kesänä 1.6km matkalla ja rajoitin paukku jo hetken matkaa. Arvaa sapettiko välityksien loppuminen?  
crazy.gif
Hmmm... onhan se tietysti hienoa jos vakiopyörä kulkee jossain suola-aavikolla neljää sataa... niin taitaa Diesel M*nne-Mersukin, kunhan saa ensin pari sataa kilometriä alamäkeen kiihdytellä...
omg.gif


withstupid.gif
 
Vakio busa siinä oli kyllä myös. Muokattu oli vain selventämässä aerodynamiikan eroa vakion ja muokatun välillä. Jos tarkemmin katsoo, niin huomaa että muokatulla tehdyt mittaukset on erikseen.
 
Aika jänskä.. ton mukaan 1000 gixussa ei oiskaan parempi ilmanvastuskerroin kuten toisin on annettu ymmärtää..
Hyvä artikkeli!

Siltä sen tuon testin mukaan näyttäis, että Busassa on niin hyvä Cd-arvo, että suuremmasta otsapinta-alasta huolimatta siinä olis hivenen parempi aerodynamiikka. Kuskin kanssa ero olis edelleen hienoisen pieni Busalle, 3.30 vs 3.28.

Mielenkiintoinen tuossa on myöskin tuo tehomäärä mitä vaaditaan 320km/h saavuttamiseen. Se ei mikään ihan hirvittävän suuri ole, vaikka vois toista olettaa Suomessa järjestettävien lentokenttäajeluiden perusteella.

Kuten tuossakin sanotaan tuosta mailin kiihdytyksestä (jenkeissä on ajettu yli 420km/h loppunopeuksia katupyörällä), niin ei siinä ehdi todellisia huippuja ajamaan. Sama olis hyvä pitää mielessä Suomessakin, ei niillä lentokentilläehdi todellisia huippuja vetämään, se on vain vähän pidempi kiihdytys...
315km/h vakiolohkovaparilla männä kesänä 1.6km matkalla ja rajoitin paukku jo hetken matkaa. Arvaa sapettiko välityksien loppuminen?  
crazy.gif
Hmmm...  onhan se tietysti hienoa jos vakiopyörä kulkee jossain suola-aavikolla neljää sataa... niin taitaa Diesel M*nne-Mersukin, kunhan saa ensin pari sataa kilometriä alamäkeen kiihdytellä...
omg.gif


withstupid.gif
Maxtonin lentokenttä, jossa tuokin 420km/h loppari on ajettu, on betonia. Vieläpä aika huonopintaista. Alkupäässä rataa on vieläpä mutka  
omg.gif
Ja se on siis mailin kiihdytyksen loppunopeus!

Katulaillinen, kilvellinen ja vakio akseliväli. Päällepäin melko tavallisen näköinen Busa. Koneessa sitten pauhua kivasti, yli 400hp renkaalla  
smile_org.gif
 
Räyskälän RR-kisoissa kun on suomalaisittain ihan kivan mittainen pääsuora, niin pari vuotta sitten "joku" Ducati-cup kuski siellä puheli hakeneensa parempaa ajoasentoa ihan Sigman mittarin mukaan. Eli kuski koitti muuttaa vaan ajoasentoaan pitäen ajolinjat vakiona. Eroa oli merkittävästi, olisiko ollut peräti 10km/h. Toki tossa on saattanut vähän ajolinjatkin muuttua, mutta järjestäin parempia nopeuksia oli saanut. Pahus kun en taas muista tarkemmin.

Tämä siis ihan kommenttina siihen kuskin ajoasennon merkitykseen.
 
Aika jänskä.. ton mukaan 1000 gixussa ei oiskaan parempi ilmanvastuskerroin kuten toisin on annettu ymmärtää..
Hyvä artikkeli!

Siltä sen tuon testin mukaan näyttäis, että Busassa on niin hyvä Cd-arvo, että suuremmasta otsapinta-alasta huolimatta siinä olis hivenen parempi aerodynamiikka. Kuskin kanssa ero olis edelleen hienoisen pieni Busalle, 3.30 vs 3.28.

Mielenkiintoinen tuossa on myöskin tuo tehomäärä mitä vaaditaan 320km/h saavuttamiseen. Se ei mikään ihan hirvittävän suuri ole, vaikka vois toista olettaa Suomessa järjestettävien lentokenttäajeluiden perusteella.

Kuten tuossakin sanotaan tuosta mailin kiihdytyksestä (jenkeissä on ajettu yli 420km/h loppunopeuksia katupyörällä), niin ei siinä ehdi todellisia huippuja ajamaan. Sama olis hyvä pitää mielessä Suomessakin, ei niillä lentokentilläehdi todellisia huippuja vetämään, se on vain vähän pidempi kiihdytys...
315km/h vakiolohkovaparilla männä kesänä 1.6km matkalla ja rajoitin paukku jo hetken matkaa. Arvaa sapettiko välityksien loppuminen?  
crazy.gif
Hmmm...  onhan se tietysti hienoa jos vakiopyörä kulkee jossain suola-aavikolla neljää sataa... niin taitaa Diesel M*nne-Mersukin, kunhan saa ensin pari sataa kilometriä alamäkeen kiihdytellä...
omg.gif


withstupid.gif
Maxtonin lentokenttä, jossa tuokin 420km/h loppari on ajettu, on betonia. Vieläpä aika huonopintaista. Alkupäässä rataa on vieläpä mutka  
omg.gif
Ja se on siis mailin kiihdytyksen loppunopeus!

Katulaillinen, kilvellinen ja vakio akseliväli. Päällepäin melko tavallisen näköinen Busa. Koneessa sitten pauhua kivasti, yli 400hp renkaalla  
smile_org.gif
Tuskin olisi tommonen yli 400 hummaa renkaalta katulaillinen tässä sosialismidemokratian ihmemaassa... Noh kovaa on kyyti kuitenkin noissa nopeuksissa
tounge.gif
 
Back
Ylös