Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvä artikkeli!Aika jänskä.. ton mukaan 1000 gixussa ei oiskaan parempi ilmanvastuskerroin kuten toisin on annettu ymmärtää..
315km/h vakiolohkovaparilla männä kesänä 1.6km matkalla ja rajoitin paukku jo hetken matkaa. Arvaa sapettiko välityksien loppuminen?Hyvä artikkeli!Aika jänskä.. ton mukaan 1000 gixussa ei oiskaan parempi ilmanvastuskerroin kuten toisin on annettu ymmärtää..
Siltä sen tuon testin mukaan näyttäis, että Busassa on niin hyvä Cd-arvo, että suuremmasta otsapinta-alasta huolimatta siinä olis hivenen parempi aerodynamiikka. Kuskin kanssa ero olis edelleen hienoisen pieni Busalle, 3.30 vs 3.28.
Mielenkiintoinen tuossa on myöskin tuo tehomäärä mitä vaaditaan 320km/h saavuttamiseen. Se ei mikään ihan hirvittävän suuri ole, vaikka vois toista olettaa Suomessa järjestettävien lentokenttäajeluiden perusteella.
Kuten tuossakin sanotaan tuosta mailin kiihdytyksestä (jenkeissä on ajettu yli 420km/h loppunopeuksia katupyörällä), niin ei siinä ehdi todellisia huippuja ajamaan. Sama olis hyvä pitää mielessä Suomessakin, ei niillä lentokentilläehdi todellisia huippuja vetämään, se on vain vähän pidempi kiihdytys...
Oliks toi nopeus mittarinopeutta vai tutkalla mitattuna?Aattelin vaan,kun ei testeissä vakiopyörät mitkään ota moisia nopeuksia,eteenkään noin lyhyellä matkalla.315km/h vakiolohkovaparilla männä kesänä 1.6km matkalla ja rajoitin paukku jo hetken matkaa. Arvaa sapettiko välityksien loppuminen?Hyvä artikkeli!Aika jänskä.. ton mukaan 1000 gixussa ei oiskaan parempi ilmanvastuskerroin kuten toisin on annettu ymmärtää..
Siltä sen tuon testin mukaan näyttäis, että Busassa on niin hyvä Cd-arvo, että suuremmasta otsapinta-alasta huolimatta siinä olis hivenen parempi aerodynamiikka. Kuskin kanssa ero olis edelleen hienoisen pieni Busalle, 3.30 vs 3.28.
Mielenkiintoinen tuossa on myöskin tuo tehomäärä mitä vaaditaan 320km/h saavuttamiseen. Se ei mikään ihan hirvittävän suuri ole, vaikka vois toista olettaa Suomessa järjestettävien lentokenttäajeluiden perusteella.
Kuten tuossakin sanotaan tuosta mailin kiihdytyksestä (jenkeissä on ajettu yli 420km/h loppunopeuksia katupyörällä), niin ei siinä ehdi todellisia huippuja ajamaan. Sama olis hyvä pitää mielessä Suomessakin, ei niillä lentokentilläehdi todellisia huippuja vetämään, se on vain vähän pidempi kiihdytys...![]()
Ota myöskin tässä lausunnossasi huomioon se, että kaikki kuskit EIVÄT ole käyneet tuulitunnelissa opettelemassa optimaalista ajoasentoa, joka huippunopeuden saavuttamiseksi on vähä enemmä ku vain nakkikioskijonossa heitetty läppä. Myöskin, niinku tuo testikuva hyvin näyttää, kaikki ihmiset eivät ole saman mittaisia joten liian iso pyörä pienelle ukolle tekee hallaa tulokselle ton peräosan turbulenssin takia.Mielenkiintoinen tuossa on myöskin tuo tehomäärä mitä vaaditaan 320km/h saavuttamiseen. Se ei mikään ihan hirvittävän suuri ole, vaikka vois toista olettaa Suomessa järjestettävien lentokenttäajeluiden perusteella....
Ihan Aito Poliisi mittasi Ihan Aidolla Tutkalla. Pyörä ei ole ihan vakio.Oliks toi nopeus mittarinopeutta vai tutkalla mitattuna?Aattelin vaan,kun ei testeissä vakiopyörät mitkään ota moisia nopeuksia,eteenkään noin lyhyellä matkalla.315km/h vakiolohkovaparilla männä kesänä 1.6km matkalla ja rajoitin paukku jo hetken matkaa. Arvaa sapettiko välityksien loppuminen?![]()
Perinteisesti kesäkuun alussa on ollut Joensuun ja Lappeenrannan lentokentillä nopeusmittauspäivät. Pidemmät ja paremmat radat kuin tuo Räyskälän lyhyt ja kapea polku. Räyskälässähän kiihdytysmatkaa on vain 1000m ja jarrutusmatka 500m joka lisäksi päättyy metsään (ei nurtsia tms vara-aluetta), ei siinä todellisia huippuja oikein pysty nopeilla pyörillä (yli 200 mph) ajamaan.Odotan innolla Räyskälää... vai onko vuoden alussa Räyskälää ennen olemassa joku huippumittauspäivä![]()
Hmmm... onhan se tietysti hienoa jos vakiopyörä kulkee jossain suola-aavikolla neljää sataa... niin taitaa Diesel M*nne-Mersukin, kunhan saa ensin pari sataa kilometriä alamäkeen kiihdytellä...315km/h vakiolohkovaparilla männä kesänä 1.6km matkalla ja rajoitin paukku jo hetken matkaa. Arvaa sapettiko välityksien loppuminen?Hyvä artikkeli!Aika jänskä.. ton mukaan 1000 gixussa ei oiskaan parempi ilmanvastuskerroin kuten toisin on annettu ymmärtää..
Siltä sen tuon testin mukaan näyttäis, että Busassa on niin hyvä Cd-arvo, että suuremmasta otsapinta-alasta huolimatta siinä olis hivenen parempi aerodynamiikka. Kuskin kanssa ero olis edelleen hienoisen pieni Busalle, 3.30 vs 3.28.
Mielenkiintoinen tuossa on myöskin tuo tehomäärä mitä vaaditaan 320km/h saavuttamiseen. Se ei mikään ihan hirvittävän suuri ole, vaikka vois toista olettaa Suomessa järjestettävien lentokenttäajeluiden perusteella.
Kuten tuossakin sanotaan tuosta mailin kiihdytyksestä (jenkeissä on ajettu yli 420km/h loppunopeuksia katupyörällä), niin ei siinä ehdi todellisia huippuja ajamaan. Sama olis hyvä pitää mielessä Suomessakin, ei niillä lentokentilläehdi todellisia huippuja vetämään, se on vain vähän pidempi kiihdytys...![]()
Muokattu Busa pysyy mukanaKiva nähdä että vieläkään Busa jää muiden jalkoihin![]()
Maxtonin lentokenttä, jossa tuokin 420km/h loppari on ajettu, on betonia. Vieläpä aika huonopintaista. Alkupäässä rataa on vieläpä mutkaHmmm... onhan se tietysti hienoa jos vakiopyörä kulkee jossain suola-aavikolla neljää sataa... niin taitaa Diesel M*nne-Mersukin, kunhan saa ensin pari sataa kilometriä alamäkeen kiihdytellä...315km/h vakiolohkovaparilla männä kesänä 1.6km matkalla ja rajoitin paukku jo hetken matkaa. Arvaa sapettiko välityksien loppuminen?Hyvä artikkeli!Aika jänskä.. ton mukaan 1000 gixussa ei oiskaan parempi ilmanvastuskerroin kuten toisin on annettu ymmärtää..
Siltä sen tuon testin mukaan näyttäis, että Busassa on niin hyvä Cd-arvo, että suuremmasta otsapinta-alasta huolimatta siinä olis hivenen parempi aerodynamiikka. Kuskin kanssa ero olis edelleen hienoisen pieni Busalle, 3.30 vs 3.28.
Mielenkiintoinen tuossa on myöskin tuo tehomäärä mitä vaaditaan 320km/h saavuttamiseen. Se ei mikään ihan hirvittävän suuri ole, vaikka vois toista olettaa Suomessa järjestettävien lentokenttäajeluiden perusteella.
Kuten tuossakin sanotaan tuosta mailin kiihdytyksestä (jenkeissä on ajettu yli 420km/h loppunopeuksia katupyörällä), niin ei siinä ehdi todellisia huippuja ajamaan. Sama olis hyvä pitää mielessä Suomessakin, ei niillä lentokentilläehdi todellisia huippuja vetämään, se on vain vähän pidempi kiihdytys...![]()
![]()
![]()
Heh, tosi tarkkaan jengi näitä juttuja lukee näköjäänMuokattu Busa pysyy mukanaKiva nähdä että vieläkään Busa jää muiden jalkoihin![]()
![]()
Madallettu ja ainakin tankin muotoa "madallettu" että kuski mahtuu "matalammalle!Aika testi sanon minä...![]()
Toisaalta, mitäpä nuo eivät tekisi yrittäessään ylittää Kawan ylivoimaa![]()
Tuskin olisi tommonen yli 400 hummaa renkaalta katulaillinen tässä sosialismidemokratian ihmemaassa... Noh kovaa on kyyti kuitenkin noissa nopeuksissaMaxtonin lentokenttä, jossa tuokin 420km/h loppari on ajettu, on betonia. Vieläpä aika huonopintaista. Alkupäässä rataa on vieläpä mutkaHmmm... onhan se tietysti hienoa jos vakiopyörä kulkee jossain suola-aavikolla neljää sataa... niin taitaa Diesel M*nne-Mersukin, kunhan saa ensin pari sataa kilometriä alamäkeen kiihdytellä...315km/h vakiolohkovaparilla männä kesänä 1.6km matkalla ja rajoitin paukku jo hetken matkaa. Arvaa sapettiko välityksien loppuminen?Hyvä artikkeli!Aika jänskä.. ton mukaan 1000 gixussa ei oiskaan parempi ilmanvastuskerroin kuten toisin on annettu ymmärtää..
Siltä sen tuon testin mukaan näyttäis, että Busassa on niin hyvä Cd-arvo, että suuremmasta otsapinta-alasta huolimatta siinä olis hivenen parempi aerodynamiikka. Kuskin kanssa ero olis edelleen hienoisen pieni Busalle, 3.30 vs 3.28.
Mielenkiintoinen tuossa on myöskin tuo tehomäärä mitä vaaditaan 320km/h saavuttamiseen. Se ei mikään ihan hirvittävän suuri ole, vaikka vois toista olettaa Suomessa järjestettävien lentokenttäajeluiden perusteella.
Kuten tuossakin sanotaan tuosta mailin kiihdytyksestä (jenkeissä on ajettu yli 420km/h loppunopeuksia katupyörällä), niin ei siinä ehdi todellisia huippuja ajamaan. Sama olis hyvä pitää mielessä Suomessakin, ei niillä lentokentilläehdi todellisia huippuja vetämään, se on vain vähän pidempi kiihdytys...![]()
![]()
Ja se on siis mailin kiihdytyksen loppunopeus!![]()
Katulaillinen, kilvellinen ja vakio akseliväli. Päällepäin melko tavallisen näköinen Busa. Koneessa sitten pauhua kivasti, yli 400hp renkaalla![]()