Cagiva Mito Keskustelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja UhVo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

UhVo

New member
Takarengas alkaa olla kulunut ja pitäisi hommata uusi...mutta minkäsmerkkinen tällä kertaa? nyt on 150/60R17 Michelinet
wink.gif

Mulla on Planetti, jossa samat koot varaosat suunnilleen ku mitossa niin ostin siihen Bridgestonen bt45 vaikka oikeeta kokoo ei just sattunukkaan. Oli vähän huono ostos, ku sen profiilli on turhan korkee ja ottaa pohjatessaa lokariin kiinni, joten en suosittele, jos et löydä samaa profiilia. Muuten kyllä hyvä gummi.
Ite tilasin tuolta orgin webshopista Misukan pilot sportin, joka oli alkuperäisenäkin, jos oikeen muistan. Pitäis vaan noutaa. Oli muuten HALPA!!!
thumbs-up.gif

Sellasta haluisin kysellä teiltä muilta vielä, kun omasta Planetista vaihddettiin justiinsa mäntä ja tuntu aika härskiltä hinta siihen hommaan, vaikka tehtiin siinä muutakin. Niin paljonko teillä muilla on maksanu männänvaihto Planettiin/Mitoon? Ihan vaan uteliasuudesta...

Mulla oli piikkikorttia suorittaessa ajokoulussa tuo cagiva planet, mielestäni todella rento ja hauska ajettava! oikeen väänsi suun mutruun sillä ajellessa! jos planetille pitäisi antaa nimi olisi se nähtävästi "jannu huoleton" se on mielestäni juuri sen tyylinen pyörä
smile.gif

Mulla oli piikkikorttia suorittaessa ajokoulussa tuo cagiva planet, mielestäni todella rento ja hauska ajettava! oikeen väänsi suun mutruun sillä ajellessa! jos planetille pitäisi antaa nimi olisi se nähtävästi "jannu huoleton" se on mielestäni juuri sen tyylinen pyörä  
smile.gif
Hehe...kieltämättä olen samaa mieltä...
Meni vaan viime kautena toi ajaminen vähän turhan huolettomaksi...
biggrin.gif

Auttakaahan fiksummat kun oon vähän sormi suussa!
nixweiss.gif

Minkälainen teline Cagiva Mitoon kannattaa hankkia, jos on ajatuksena laittaa pärrään takalaukku ja sivulaukut merkkiä Givi + Kappa?

Auttakaahan fiksummat kun oon vähän sormi suussa!
nixweiss.gif

Minkälainen teline Cagiva Mitoon kannattaa hankkia, jos on ajatuksena laittaa pärrään takalaukku ja sivulaukut merkkiä Givi + Kappa?
Hmm, tuo voi vaatia jos jonkinlaista patenttia. En nimittäin ole nähnyt missään Mitossa laukkuja kiinni
nixweiss.gif

Apuna voisi mahdollisesti käyttää kyytiläisen kahvoja takakatteen alla, ja sitä kautta kehittää telinettä.

Terve!

Tietäisköhän täällä joku Cagiva Miton sähköistä / niitten ongelmista jos rupeen selostaan ?

http://www.davestanford.co.uk/images/mito lawson wiring diagram.jpg

Joo eli tuossa on sähkökaavio ko. vehkeestä.

Pyörässä on semmonen vika, että se ei siis lataa. Hieman tutkittuani asiaa totesin, että akku oli mennyt sököksi, ostin siihen uuden akun. Sitten tajusin myös että jännitteensäädin oli kärähtänyt. Ostin senkin uuden. Tein siinä sitten vähän mittauksia ja totesin tosiaan, että nuo vanhan säätimen diodit oli ainankin kärähtänyt, mutta uudessa puoleestaan toimi! Joten eikun säädin kiinni ja kokeilemaan, mutta sitten ilmeni sellane juttu, ettei koko pyörä edes starttaa. Mittailin taas vähä jännitemittarilla ja huomasin, että virta kulkee hyvin tuosta akulta fuse boxille, josta se oranssia piuhaa pitkin menee jännitteensäätimelle (kuvassa Regulator.) Mutta sitten se virta jää sinne jännitteensäätimelle eikä kulje sieltä enää eteenpäin starttireleelle eli tuonne Starter Control boxille.

Kiinnostaisi vähän tietää mitä tuo jännitteensäädin pitää sisällään muuta kuin diodeita ?

Vanhan jännitteensäätimen läpi tosiaan kulki suoraan virta (oranssilta keltaisille) kun sieltä oli ne diodit kärähtänyt ja diodit johti kokoajan). Siksi sieltä kulki virta starttireleelle, jonka kautta pyörän sai käyntiin, mutta sitten siinä vain oli sellainen ongelma ettei se lataus toiminut.

Missähän voisi olla vika ? Olen kaikki johdot kattonut läpi, ja ne pitäisi olla kunnossa.

Ja tuolta motot.netin foorumeiltakaan en ole oikein vastausta löytänyt enkä sieltä viitsi kysellä kun joko sieltä ei saa mitään vastausta tai sitten siellä vaan v*ttuillaan hölmöydestä..

Minkäslainen se jännitteensäädin on? Saako sen kytkettyä väärin päin mahdollisesti? Ja mitenkäs se starttirele, toimiiko se (enään) ja onko sen maadoitus kunnossa?

Multa saattais jotain miton sähköosaa löytyä kun sellainen tuli hommattua purettavaksi rungon takia, löytyis muuten tehoputkea ja 2 7-vaihteista moottoria, toinen on kuristettu ja (toisen pitäisi olla) täystehoinen. Tuota jälkimmäistä mitoa kun en ole vielä saanut omaan talliin asti niin ei osaa siitä sanoa... Mut osia löytyy kyllä.

Back