Cam belt harmonic meter?

Onkos tää nyt sitä prätkän virittämistä?
tounge.gif


Kitarakaupasta saat tuollaisen viritysmittarin selvästi halvemmalla.
 
Hihnojen kireys on myöskin mitattavissa painamalla hihnaa pyörien keskeltä tietyllä newton määrällä ja sitten valmistajan on ilmoittanut paljon sen pitää painua. Tähän on olemassa yksinkertaisia kapineita ja varmasti halvempia kuin tuommoinen.

Ilman mitään laitteita niin todennäköisesti se hihna jää liian löysälle tai kireälle.
 
Mutta hyvin toimii ja pelaa hihnanvaihtovälin verran ainakin kovemmallakin ajolla, vaikka käsipelillä säätää.  
biggrin.gif


Noilla Ducatisuiten ohjeilla esim. pärjää kyllä hyvin.
 
Tietty Ducatin väreissä oleva TUNERI vois olla kova sana Essolla
biggrin.gif


Pitäs ehkä hankkia itekki
062802moto_prv.gif
 
Hihnojen kireys on myöskin mitattavissa painamalla hihnaa pyörien keskeltä tietyllä newton määrällä ja sitten valmistajan on ilmoittanut paljon sen pitää painua. Tähän on olemassa yksinkertaisia kapineita ja varmasti halvempia kuin tuommoinen.

Ilman mitään laitteita niin todennäköisesti se hihna jää liian löysälle tai kireälle.
Varmaan menee näpituntumallakin jos näpeissä on tuntoa. Hieman sama asia kuin käyttäisi jokaisen ruuvin kohdalla momenttiavainta. Joillakin se tuntuma on ja toisilla ei. Jos ei ole tuntumaa, niin silloin sattuu ja tapahtuu. Miksihän noita öljypohjiakin rikotaan ?

Nykyään Ducateissa ilmoitetaan hihnankireys Hz lukemina.
Esimerkkinä xx9-sarja:
Timing belts:
Operating nominal tension Hz (vert./horiz.) 110/110 (± 5)
Minimum allowed value Hz 70

Ei tämä kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole.
 
Vastaavia on ollu tuolla kotilopuolella käytössä jo vuosia.
Toimiva, mutta kallis laite lähinnä korjaamokäyttöön.
 
Hihnojen kireys on myöskin mitattavissa painamalla hihnaa pyörien keskeltä tietyllä newton määrällä ja sitten valmistajan on ilmoittanut paljon sen pitää painua. Tähän on olemassa yksinkertaisia kapineita ja varmasti halvempia kuin tuommoinen.

Ilman mitään laitteita niin todennäköisesti se hihna jää liian löysälle tai kireälle.
Varmaan menee näpituntumallakin jos näpeissä on tuntoa. Hieman sama asia kuin käyttäisi jokaisen ruuvin kohdalla momenttiavainta. Joillakin se tuntuma on ja toisilla ei. Jos ei ole tuntumaa, niin silloin sattuu ja tapahtuu. Miksihän noita öljypohjiakin rikotaan ?

Nykyään Ducateissa ilmoitetaan hihnankireys Hz lukemina.
Esimerkkinä xx9-sarja:
Timing belts:
Operating nominal tension Hz (vert./horiz.) 110/110 (± 5)
Minimum allowed value Hz 70

Ei tämä kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole.
Melko muhkea toleranssi tuossa taajudessa näin maalaisjärjellä.
 
Back
Ylös