Capirossi ja Ducati määrää tahdin!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja parjan_fin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

parjan_fin

New member
Täs..

ALKAIS KAUSI JO!!!

Tulee meinaan jännitettävää! GO DUCATI GO!!!
smile_org.gif


edittiä: linkistä klikattava..
wink.gif
 
Olen kyllä nyt eksynyt aivan väärälle foorumille, mutta ajattelin kysyä asiantuntijoilta: MotoGP:ssä tohkattiin viime kaudella Ducateista,mutta menestys oli ilmeisesti heikonlaista. Samoin kotimaisessa RR:ssä Ducatit pitivät muhevaa ääntä, mutta tulivat maaliin vasta puoli kierrosta japsinelikoiden jälkeen. Miksi asiasta siis tehdään niin suurta numeroa?
( Ihan kaikella kunnioituksella Ducatin suhteen, ettei tule väärinkäsityksiä  
wink.gif
)
 
...DUCATIN MENESTYS HEIKONLAISTA MOTOGP:ssä! Eka kausi ja eka voitto....eka paalu ja miljoona muuta loistavaa suoritusta. Kaikki tämä sillä välin kun Kawa leikki kuurupiiloa ruudukon loppupäässä yhdessä Suzukin kanssa.....Yamahan M1 ei taas millään standardilla ollut Ducatin veroinen. Ainoa mopo joka oli Ducatia parempi, eikä sekään aina oli jo legenda RCV! .....ja näistäkin usein vain se yksi hassun niminen tyyppi oli yleensä edellä.

Kotimaasta en tiedä.....katsoppa miten WSB:ssä tai BSB:ssä .....:Ducati määrää pitkälti tahdin!
 
...DUCATIN MENESTYS HEIKONLAISTA MOTOGP:ssä!  Eka kausi ja eka voitto....eka paalu ja miljoona muuta loistavaa suoritusta. Kaikki tämä sillä välin kun Kawa leikki kuurupiiloa ruudukon loppupäässä yhdessä Suzukin kanssa.....Yamahan M1 ei taas millään standardilla ollut Ducatin veroinen. Ainoa mopo joka oli Ducatia parempi, eikä sekään aina oli jo legenda RCV! .....ja näistäkin usein vain se yksi hassun niminen tyyppi oli yleensä edellä.

Kotimaasta en tiedä.....katsoppa miten WSB:ssä tai BSB:ssä .....:Ducati määrää pitkälti tahdin!
Aijaa, täytyy varmaan lukea niitä kuninkuusluokan tuloksia tarkemmin...
confused_orig.gif
Ne muutamat kisat, kun satuin näkemään, siellä oli aina se Rossi Hondallaan ajamassa muilta karkuun perässään Gibernay ( tai joku sellainen ), Biaggi tai Hayden ( kaikki kaiketi Hondalla ). Ducatin menestys tuli ilmeisesti alkukaudella, jota en seurannut kovinkaan paljon. Nämä muut japanilaismerkithän tosiaan ajelevat siellä häntäpään valvojina, merkillistä kun ajattelee niiden vakiopyörien tasoa. Kai tämä kilpailuhomma vaatii jotain erityistä osaamista ja vissiin ainakin rahaa muutaman salkullisen...
tounge.gif

Tuleva kausi lieneekin mielenkiintoinen jos Ducatilla on homma hanskassa ja Yamahakin saattaa saada jotain näkyvää aikaan.
 
Olishan tuo mukavaa jos sais Yamahankin sinne kärkikahinoihin mukaan. Hyvä että sentään Ducati pistää Hondat tiukille.
 
Ne muutamat kisat, kun satuin näkemään, siellä oli aina se Rossi Hondallaan ajamassa muilta karkuun perässään Gibernay ( tai joku sellainen ), Biaggi tai Hayden ( kaikki kaiketi Hondalla ). Ducatin menestys tuli ilmeisesti alkukaudella, jota en seurannut kovinkaan paljon. Nämä muut japanilaismerkithän tosiaan ajelevat siellä häntäpään valvojina, merkillistä kun ajattelee niiden vakiopyörien tasoa. Kai tämä kilpailuhomma vaatii jotain erityistä osaamista ja vissiin ainakin rahaa muutaman salkullisen...
tounge.gif
Sinähän olet nimimerkki "walentinon" kanssa samanlainen hurjapää kun sohaisit suoraan Ducati- ja Kawa- ampiaispesiin. Kun olen saanut lunta tupaan molemmista leireistä kerron, että Ducati-kuskeille ei saa arvostella Italian ihmeiden laatua kuten eräs nimimerkki, joka on laittanut tunnuslauseekseen "Suomessa sokeat kokoavat pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä". Se on leikkiä hengellä.
tounge.gif
Ducati- kuskeille on kohteliaasti muistutettava Ducatin menestyksestä MotoGP- ja WSB-sarjoissa. Kawasaki- kuskeille taas ei saa kirjoittaa mitään pyörän huonosta RR-menestyksestä; muuten tulee noutaja.
tounge.gif
Hondasta ei saa edellä mainituille todeta mitään, sillä näkevät muuten (Isoa) punaista. Että semmosia...  
wink.gif
 
Höpön löpön sentään. Kyllähän se Pastaraketti on ihan hyvää jälkeä aina saanut aikaan. Vielä kun maahantuoja pudottaisi myyntikatteen samalle tasolle kuin millä Japseja on pakko myydä, että niitä saa kaupaksi... Hondalla on taas paras ratapeli, mutta voi olla että Ducati on jopa hyvin lähellä ja Jammukin luuraa nurkan takana.

Kawaa saa halvalla kun se ei ole menestynyt kisoissa ja sitä on siis pakko myydä pienellä katteella.

Nythän tuli oikeasti uusikin mopo myyntiin ja sehän on Motorrad Ünd Zwairad werke eli MZ (sori joe meni väärin) Se on modernimman näköinen ja hauskemman saundinen pyörä, kuin moni muka uusi muu ja tosi mielenkiintoinen myös hinnaltaan. Made in Germany alkaa taas kiinnostaa sekin. Väri tosin sais olla vaikka keltainen. Mersun hopea ja musta on vähän tylsiä vaikka hopea pukeekin uusia muotoja.

Siis 2-pyttyä ja rivissä. Kakkoset jyrää..
tounge.gif
 
Ne muutamat kisat, kun satuin näkemään, siellä oli aina se Rossi Hondallaan ajamassa muilta karkuun perässään Gibernay ( tai joku sellainen ), Biaggi tai Hayden ( kaikki kaiketi Hondalla ). Ducatin menestys tuli ilmeisesti alkukaudella, jota en seurannut kovinkaan paljon. Nämä muut japanilaismerkithän tosiaan ajelevat siellä häntäpään valvojina, merkillistä kun ajattelee niiden vakiopyörien tasoa. Kai tämä kilpailuhomma vaatii jotain erityistä osaamista ja vissiin ainakin rahaa muutaman salkullisen...
tounge.gif
Sinähän olet nimimerkki "walentinon" kanssa samanlainen hurjapää kun sohaisit suoraan Ducati- ja Kawa- ampiaispesiin. Kun olen saanut lunta tupaan molemmista leireistä kerron, että Ducati-kuskeille ei saa arvostella Italian ihmeiden laatua kuten eräs nimimerkki, joka on laittanut tunnuslauseekseen "Suomessa sokeat kokoavat pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä". Se on leikkiä hengellä.
tounge.gif
Ducati- kuskeille on kohteliaasti muistutettava Ducatin menestyksestä MotoGP- ja WSB-sarjoissa. Kawasaki- kuskeille taas ei saa kirjoittaa mitään pyörän huonosta RR-menestyksestä; muuten tulee noutaja.
tounge.gif
Hondasta ei saa edellä mainituille todeta mitään, sillä näkevät muuten (Isoa) punaista. Että semmosia...  
wink.gif
Täältähän palstalta sai ihan asiallisen vastaanoton hieman tyhmäänkin kysymykseen; tämä onkin ORG:n paras puoli. Tottakai sanavalinnat voivat olla hieman "fanaattisia", se meille kaikille suotakoon. Koetan aina välillä kommentoida itselleni vieraita asioita ymmärtääkseni motoristiveljieni ja -siskojeni ajatuksia paremmin, tarkoitukseni ei ole provosoida ketään tai mitään...
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif


Yhteen keskusteluun en kyllä koske pitkällä kepilläkään-nimittäin HD-asiat ja HD-elämäntapa. Olen lukenut niitä mielipiteitä moneltakin palstalta ja aina on mennyt yli hilseen  
confused_orig.gif
 
Kuten jo on tullut useammastakin suusta todettua niin Ducatin ensimmäinen vuosi MotoGP -luokassa oli varsin onnistunut. Oli voitto, paalua, nopeinta kierrosaikaa ja huippunopeusennätystä ja jne., mutta ei vielä vaan voineet mitään Hondalle. Tältä kaudelta Ducatilta odotan ainakin itse paljon parempaa! Onhan siellä jo neljä kovaa kuskia vääntämässä (Capirossi, Bayliss, Xaus sekä Hodgson), joten tallipisteissäkään ei Honda voi kovin paljoa karkuun päästä, jos ollenkaan.

Ja mitä tulee WSB- sekä BSB -luokkiin niin Ducati tekee aika selkeää jälkeä sillä saralla. Sitä ei tarvitse varmaan edes kommentoida.

SS600 -luokassa maailmalla on Ducati ollut jo pitkään pois kuvioista (tehtaan tasolla), mutta nyt tulevalle kaudelle tulee uusi 749RS kisaan mukaan. Jännä nähdä miten niiden käy.

Suomessa SS600 -luokassa on ainoana kuskina Ducatilla pöristellyt Niemisen Reko, joka on aikaisemmin ajanut 125 -luokassa ja kokemus isoista on hiukan heikompaa. Kaikella kunnioituksella Rekoa kohtaan, hän on nopea kuski kun saa vauhdin päälle, mutta ei nyt niin häikäisevän nopea.

Ihan esimerkkinä voisin mainita tuon heinäkuun Motoparkin aika-ajopäivän, jolloin kävin kokeilemassa Rekon 748R:ää kuuden kierroksen verran ja pidin salaa ponderin taskussani. Jäin takasuoran huipuissa Rekolle n. 11 km/h, mutta hänen aika-ajo-aikaan nähden pöllytin hänet 0.2 sekalla. Kertoo jotain vauhdista jos "newbie" tulee ja lataseen kuuden kierroksen kokemuksella nopeamman ajan... Ja minunkaan aikani ei päätä huimannut (1:34.454)!!!

Eli Suomessa ei ainakaan SS600 -luokassa ole ollut sitten Pennan Samin ja Salon Miikan kunnon työntäjää joka olisi osannut Ducatia viedä niin kuin sitä pitää.

Mitä tulee taas Suomen SB -luokkaan niin Kesselin Raimo ajaa tykittää kyllä kovaa, kunhan vaan laitteet kestäis alla. Virtasalmeltakin tuli paalupaikka, ei kiloset kikottimet kestänyt kyydissä. Mielestäni Ransulla on vaan päivästä kiinni että miten kulkee. Nyt innolla odotan että miten tuo uusi ja tehokkaampi 996 F01:nen alla taipuu ja kulkee.

Kyllähän se vaan niin on että jos laite on sielläpäin tehoiltaan ja ajettavuudeltaan niin Suomessa pärjää sellaisella laitteella jo hyvä kuski. Maailmalla tarvitaan jo sitten paljon enemmän kuin pelkästään hyvää kuskia. Hyvä kuski kun paikkaa kummasti uupuvia tehoja ja ajo-ominaisuuksia.

Tällaisia mietteitä pasta-, lasagne- ja pitza lasien takaa.
smile_org.gif
 
Kun olen saanut lunta tupaan molemmista leireistä kerron, että Ducati-kuskeille ei saa arvostella Italian ihmeiden laatua kuten eräs nimimerkki, joka on laittanut tunnuslauseekseen "Suomessa sokeat kokoavat pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä". Se on leikkiä hengellä.
tounge.gif
Ducati- kuskeille on kohteliaasti muistutettava Ducatin menestyksestä MotoGP- ja WSB-sarjoissa. Kawasaki- kuskeille taas ei saa kirjoittaa mitään pyörän huonosta RR-menestyksestä; muuten tulee noutaja.
tounge.gif
Hondasta ei saa edellä mainituille todeta mitään, sillä näkevät muuten (Isoa) punaista. Että semmosia...  
wink.gif
Älähän nyt Bomber. Olet sinä saanut todeta ihan kaiken sanomasi. Vaikka vastauksissa olisikin annos merkkiuskollisten lasien takaa paistavaa puolustusta, niin eikös siinä debatissa sitä juuri kaivatakin. Siten kaikki menee kaavan mukaan ja lukijoilla on lystiä. Eihän meillä olisi muuten koko aihetta.

On varmaan käynyt jo selväksi, että tuo "suuri punainen" on maineensa väärtti hiukan eri argumenteilla, kuin Ducati. Vähän kuin väittäisin, että joku on tyhmä kun ei tykkää samanlaisesta naisesta kuin vaikkapa minä. Aina siitä kinaa saa aikaiseksi.
tounge.gif


Ai pentele, sammutinko taas palavaa ampiaispesää
omg.gif
 
Älähän nyt Bomber. Olet sinä saanut todeta ihan kaiken sanomasi. Vaikka vastauksissa olisikin annos merkkiuskollisten lasien takaa paistavaa puolustusta, niin eikös siinä debatissa sitä juuri kaivatakin. Siten kaikki menee kaavan mukaan ja lukijoilla on lystiä. Eihän meillä olisi muuten koko aihetta.

On varmaan käynyt jo selväksi, että tuo "suuri punainen" on maineensa väärtti hiukan eri argumenteilla, kuin Ducati. Vähän kuin väittäisin, että joku on tyhmä kun ei tykkää samanlaisesta naisesta kuin vaikkapa minä. Aina siitä kinaa saa aikaiseksi.
tounge.gif


Ai pentele, sammutinko taas palavaa ampiaispesää  
omg.gif
Hyvä kommentti! "Vika" on minussa kun en osaa/halua suhtautua tunnepohjaisesti asioihin, vaan painotan näitä hinta/laatusuhteita yms. En myöskään ymmärrä, että jotain jalkapallo- tai jääkiekkojoukkuetta kannatetaan intohimoisesti, koska se on mielestäni vain liiketoimintaa, jossa pyritään saamaan investoinneille mahdollisimman hyvä tuotto. Varsinainen urheiluhan jäi varmaankin sinne 1960-luvulle. Itse asiassa minulle ei silläkään ole niin merkitystä, mikä merkki pärjää noissa RR-kapinoissa, mutta tasaväkistä kisaa on aina mukava katsella. Onhan prätkäpuolella ratapeli paljon lähempänä tuotantopyörää kuin autoissa. Formula 1 haukotuttaa minua enkä katso sitä.
eek.gif
Honda on pärjännyt RR:ssä kun se on alallaan maailman suurin ja koska sillä on vuosikymmenten kokemus hommasta. Ei se sen kummempaa ole. Ducati satsaa tosissaan MotoGP:hen, koska katsovat menestyksen siellä tuovan ostajia "siviilipyörilleen". Vielä kun saisivat hinnat alennetuksia Aprilian tasolle, silloin varmaan ostajia löytyisi Suomestakin enemmän.
 
Kotimaasta en tiedä.....katsoppa miten WSB:ssä tai BSB:ssä .....:Ducati määrää pitkälti tahdin!
Katotaan vain WSBK:ssa ensi kaudella kuka heiluttaa tahtipuikkoa... Sääntömuutosten myötä on rivi-1000:silla vähän paremmat saumat. Oma veikkaus on Ten Kate Honda, kuljettajanaan Chris Vermeulen. Jos vain Chris pääsee sinuiksi uuden pyörän ja luokan kanssa, kaverissa on potentiaalia!

Ja tokihan sitä kotimaisessa RR:ssä Ducatilla pärjää kunhan vain on laittaa tarpeeksi iso kasa taaloja tiskiin, mutta SM:ää sillä tuskin voitetaan.

Tomi
 
SS600 -luokassa maailmalla on Ducati ollut jo pitkään pois kuvioista (tehtaan tasolla), mutta nyt tulevalle kaudelle tulee uusi 749RS kisaan mukaan. Jännä nähdä miten niiden käy.
No eipä siihen MM:n voittamiseen ole SS600-luokassa tehdasta tarvittu ennenkään. Ten Kate ei ole tehdastalli ja silti sen Hondilla on voitettu MM:t viime vuosina!

Ducatista vaan ei oo WSS-kilpuriksi, eikä sen paremmin kansallisiin 600-luokkiinkaan: siitä ei saa ollenkaan sellaista, että sillä pärjäis maailmalla ja kotimaahan siitä on liian kallista tehdä sellaista että pärjäis edes täällä.

Tomi
(Honda-lasit päässä...)
 
Onhan prätkäpuolella ratapeli paljon lähempänä tuotantopyörää kuin autoissa.

Honda on pärjännyt RR:ssä kun se on alallaan maailman suurin ja koska sillä on vuosikymmenten kokemus hommasta. Ei se sen kummempaa ole.

Ducati satsaa tosissaan MotoGP:hen, koska katsovat menestyksen siellä tuovan ostajia "siviilipyörilleen". Vielä kun saisivat hinnat alennetuksia Aprilian tasolle, silloin varmaan ostajia löytyisi Suomestakin enemmän.
baaa.gif
baaa.gif
baaa.gif


Salli mun nauraa! Ai että esim. MotoGP -luokan laitteet on lähempänä siviilimopoja kuin esim. Williams BMW:tä? Jos väität pelkästään ulkoisia olemuksia niin olet heikoilla! Teknisesti noi eroaa ihan yhtä paljon molemmat, ellei mopot jopa enemmänkin! Ja mitä tulee piikkeihin sekä varttisiin niin eihän ne ole edes nähneet tuotantolaitteita!!!

baaa.gif
baaa.gif
baaa.gif


Esim. Foggyn kilpureiden 3 -mukinen kone on rakennettu yhteistyössä Sauberin kanssa, siis SAUBERIN! Ducatilla ei ole ennen ollut V4 konstruktiota, eikä Hondalla V5:sta. HALOO!!! Missä näet yhtäläisyyksiä tuotantolaitteisiin?

Jos puhutaan WSB- kilpureista niin esim. Ducati ei muistuta kuin ulkoisesti tuotantolaitetta, jokainen osa on erilainen mitä tuotantolaitteessa on. Jaa mistäkö tiedän? No kun satun vaan tietämään ja asia on FAKTAA. Voit vaikka varmistaa asian Ducatin tehtaalta jos kiinnostaa. Kiloset riisikupit lienee ainoita joissa on "aihiona" tuotantokilpuri. Osaa on kuitenkin vaihdettu ja roppa kaupalla!

Eli mitä yhteistä noilla nyt sitten on? Yhtä vähän kuin tuotantoautiolla ja formuloilla!

Olet kyllä varsinainen huumorimies Bomber! Onnittelut!
smile_org.gif


Ne luokat joissa kilpureilla on OIKEASTI yhtäläisyyksiä tuotantolaitteiden kanssa on SS600 -luokat. Niissä on säännöillä rajattu tarkasti mitä saa tuotantolaitteelle tehdä. Eli nekään ei täysin vastaa tuotantolaitetta, mutta ovat lähinnä.

Ja millään muulla merkillä ei ole vuosikymmneten kokemusta asiaan? Mikäs merkki toi ensimmäisenä laitteen ko. luokkaan? Honda, totta. Olisikohan sillä vaikutusta että Honda on päässyt keräämään todella hyödyllistä infoa kauemman aikaa kuin mitä muut ovat, olisiko tuolla vaikutusta menestykseen?

Ja lisää naurun aihetta! Mikään muu merkki ei katso että sillä on positiivinen vaikutus ostajiin jos heidän merkki voittaa "kuninkuusluokassa"
confused_orig.gif
Jos olet yhtään aiheeseen enempää perehtynyt niin jokunen vuosi takaperin Ducatin kotisivuilla oli äänestys jossa kysyttiin LUKIJOILTA ja omistajilta että kannattaako Ducatin siirtyä MotoGP luokkaan, vai keskittyä pelkästään WSB:hen, vai molempiin ja jne. Variaatioita oli jokunen. Et ikinä arvaa mikä vaihtoehto sai eniten ääniä....
smile_org.gif


Parahin Bomber. En oikeasti ymmärrä mitä sinä kitiset Ducatin hinnasta? Jos sulla ei ole taaloja ostaa Ducatia niin osta joku riisikuppi, sopii luonteeseesi paremmin. Eräs kaverini kerran sanoin; "Kaikki on kallista, jos ei ole rahaa.". Ja tuo lause sopii tähän erittäin hyvin!

Vakavasti puhuen, jokainen ostaa mitä haluaa ja mitä pystyy ostamaan. Ostosyyt on jokaiselle motoristille persoonalliset ja mun mielestä kenenkään ei tulisi niitä arvostella, voi toki sanoa että: "Minä olisin sinuna tehnyt noin tai noin...", mutta suoranaisesta arvostelusta huokuu vain kateus ja siitäkös Ducatistit tykkää.
smile_org.gif


Ja sitten ne herneet nenusta ja korvista pois! Kiitos!
smile_org.gif
 
No eipä siihen MM:n voittamiseen ole SS600-luokassa tehdasta tarvittu ennenkään. Ten Kate ei ole tehdastalli ja silti sen Hondilla on voitettu MM:t viime vuosina!

Ducatista vaan ei oo WSS-kilpuriksi, eikä sen paremmin kansallisiin 600-luokkiinkaan: siitä ei saa ollenkaan sellaista, että sillä pärjäis maailmalla ja kotimaahan siitä on liian kallista tehdä sellaista että pärjäis edes täällä.

Tomi
(Honda-lasit päässä...)
No uskallan väittää että kyllä siitä saa, mutta se oikeasti vaatii rahaa ja työtä. Ducatihan ei ole ollut pitkään aikaan MM:ssä mukana.

Mitenkäs muuten on, kuinka usein on Yamahalla voitettu MM:t?

Kotimaahan siitä saa varmasti menevän laitteen! Suomen radat on sellaisia luonteeltaan että huipputeho ei ratkaise kuin Räyskälässä, ajettavuus on se mikä rokkaa! Ja uskallatkos väittää että jos Pennan Samille lyödään 749RS alle niin hän ei poimi sillä laitteella SM -kultaa?

"Erilaisuus on kivaa!
smile_org.gif
"
 
Asiasta mitään tietämättä, niin silti...Williamsin F1-kilpuri muka lähempänä normaalia Bemaria kuin MotoGP-kilpuri normaalia katuprätkää...En kyllä ihan sulata. Tekniikasta en tiedä muuta kuin, että Williams kiertää yli kymppitonnin enemmän kuin vaikka M3 bemari...Sitten on nämä down force jutut...
 
No uskallan väittää että kyllä siitä saa, mutta se oikeasti vaatii rahaa ja työtä. Ducatihan ei ole ollut pitkään aikaan MM:ssä mukana.

Mitenkäs muuten on, kuinka usein on Yamahalla voitettu MM:t?

Kotimaahan siitä saa varmasti menevän laitteen! Suomen radat on sellaisia luonteeltaan että huipputeho ei ratkaise kuin Räyskälässä, ajettavuus on se mikä rokkaa! Ja uskallatkos väittää että jos Pennan Samille lyödään 749RS alle niin hän ei poimi sillä laitteella SM -kultaa?

"Erilaisuus on kivaa!
smile_org.gif
"
No viimeksi Ducati oli mukana vuonna 2002, joten yksi välivuosi ei ole pitkä aika. Ei ollut tehdastallilla tuolloinkaan, mutta eipä ole Ten Katekaan tehdastalli. Ja CBR600 F4i:tä nyt ei ole hyvänä ratapyöränä pidetty koskaan, silti sillä on MM voitettu.

Yamaha R6:lla on voitettu kerran, vuonna 2000.

Väitän, että jos Sami joutuis ajamaan Ducati 749RS:lla niin ei voittais SM:ää, yksinkertaisesti siitä syystä että Suomesta ei löydy niin hyviä tukijoita että tuosta pyörästä tehtäisiin voittajapyörä Suomeen, sillä samalla hinnalla ostelee kuitenkin muutaman Ten Kate Hondan. Tottakai jos on loppumattomat rahavarat käytössä niin tuosta pyörästä voi saada voittajapyörän SM:ään, mutta sitten ollaankin jo niin kaukana todellisuudesta että...

Tomi
 
Onhan prätkäpuolella ratapeli paljon lähempänä tuotantopyörää kuin autoissa.

Honda on pärjännyt RR:ssä kun se on alallaan maailman suurin ja koska sillä on vuosikymmenten kokemus hommasta. Ei se sen kummempaa ole.

Ducati satsaa tosissaan MotoGP:hen, koska katsovat menestyksen siellä tuovan ostajia "siviilipyörilleen". Vielä kun saisivat hinnat alennetuksia Aprilian tasolle, silloin varmaan ostajia löytyisi Suomestakin enemmän.
baaa.gif
baaa.gif
baaa.gif


Salli mun nauraa! Ai että esim. MotoGP -luokan laitteet on lähempänä siviilimopoja kuin esim. Williams BMW:tä? Jos väität pelkästään ulkoisia olemuksia niin olet heikoilla! ...

Ja sitten ne herneet nenusta ja korvista pois! Kiitos!
smile_org.gif
Kannattaa ottaa faktat faktoina silloin kun niistä puhutaan.  
talktohand.gif

Hupaisaa kuitenkin seurata kuinka tosissaan toiset ovat mokomasta aiheesta "mun pyörä kulkeeki kovempaa ku sun"!! Moottoripyöriä harrastuslaitteena ei voi laittaa samalle viivalle, koska jokaisella harrastajalla on ajokkinsa suhteen eri valintakriteerit. Missä on suvaitsevaisuus taikka jopa kiinnostus erilaisia pyöriä kohtaan? Onneksi kaikki eivät ole sitä mieltä että "minäkin ajan XX:llä koska miljoona sontakärpästä ei voi olla väärässä."

Ehkä tämä pitkä talvi saa pinnan kireelle. Itse aion kyllä tulevalla kaudella moikata kaikenmerkkisiä vastaantulijoita matkalla Mutterille tai milloin minnekin.
 
Back
Ylös