• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Caponord?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markles
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Markles

New member
Pyöräkuume iski näin syssyllä ja tuumin, josko sitä ostaisi tuollaisen Caponordin. Aprilia kun on täysin outo tuttavuus minulle, niin kertokaahan te joilla on kokemuksia oma mielipiteenne kyseisestä fillarista. Alkuperäinen pleksi on ainakin todettu huonoksi, mutta onko muuta moitittavaa. Saa kehuakin jos on aihetta...
062802moto_prv.gif

Vähän huono olen siitä mitään sanomaan kun vain yhden päivän olen sellaisella ajanut, mutta sanonpa kuitenkin.

Ajoasento oli hyvä mulle joka on 183 pitkä, moottorista en pahaa sanottavaa löytänyt. Satula kova, mutta ei kuitenkaan epämiellyttävä ehkä vähän liukas tässä koeajamassani tapauksessa. Ainoastaan se mikä jäi negatiivisenä mieleen oli ne halvat italialaisen oloset katkaisimet ja surkeet peilit. Jäi jotenkin tunne että mitenköhän noi toimii pitkän päälle.

Myös yhdenpäivän jälkeen ei mitenkään vakuuttanut.
Lyhyeksi jäi tuon mallin valmistuskin ja ainakin käytettyjä saa erittäin halvalla.
Ps. Eiköhän nuo katkaisivat kuitenkin ole Japanista?

No ei tänne hirveästi ole kehuja sadellut, mutta ei noissa muissakaan keskusteluissa ole liiemmin haukuttukaan. Tiedäpä sitten kuinka luotettava tuo olisi pitäaikaisessa käytössä...

Niin siinä joutuu aina puntaroimaan sitä että se on italialainen, niin hyvässä ja varsinkin pahassa mielessä.

Täällä kolmas italiatar menossa. 2 ekaa oli Guzzeja ja nyt alla Kaponord. Yhteensä jotain 70000 km eikä muuta kuin yksi puola posahtanut ja se oli tästä Kaponordista.
Myöskin kaikki nämä kolme on kestänyt pesua ja sadetta ottamatta itseensä.
Muuten mopo on oman maun mukaan ja ajoasento passaa. Pleksissä on lisäpalana laminarlipp ja toimii mulla.
Mukava peli kaikin puolin ja halvempi kuin Hondan vastaava.

Edullisia nuo Capot tuntuvat olemaan eli olisikohan hinta/laatu kohdallaan. Hondaan olin tyytyväinen vaikka se vähän arvokkaampi olikin.
062802moto_prv.gif

Ei ainakaan vielä ole pahaa sanottavaa Caposta yhden kesän kokemuksella. Matkaa on mukava ajaa yksin tai kahdestaan. Luotettava ja hyväkulkuinen peli. Soratiellä ei ole ainakaan nykyisillä nakeilla kovin mukava ajaa mutta uudet renkaat on tulossa ensi kesäksi.

Voin suositella!  
biggrin.gif

sport05.gif
Loppukesästä hankin sellaisen. Rotaxin moottorin kestävyyteen voi varmaan luottaa. RSV 1000R antaa 143 hv 10 000 rpm ja Capo 98 hv 8250 rpm eli "pelivaraa" pitäisi olla. Peli on kevyempi ja paperilla" hieman tehokkaampi kuin Varadero ja hiukan matalampi istua. En ole ajanut Varaderoa. Omilla asfalttilenkeilläni Capo on ollut mukavan rento matkalla ja kyytiläinen kehuu istumista. Pleksiin ei ole tarvinnut tehdä muutoksia. Korvatulppia tarvitsin myös edellisessä pyörässä. Bensaa on vienyt vähimmillään 6.5 satasella. Myös Varadero on runsasruokainen. Muita ongelmia ei ole ollut kuin heikot muoviset pikaliittimet tankissa. Jotkut moittivat puolan palamista ja sähköpuolella lienevät olleet enimmät moitteet yleensäkin. Pieniä kiusoja kai tavallisesti, mutta ainahan puolalla on hintansa. Hyvää on Capon oma vikalukija, josta saa itse selville esim. mikä neljästä puolasta ongelmia aiheuttaa. Puolan palamiseen ei matka pääty, on kaksi tulppaa sylinteriä kohti ja kullakin oma puolansa.

Back