CB 1300

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pette
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pette

New member
Onkos tossa pyörässä mitään tyyppivikoja tai jotain muuta mitä pitäis tietää?
nixweiss.gif
Oon tässä harkinnu jos tuollaisen hommais Kawan tilalle. Kertokaahan kokemuksia.
062802moto_prv.gif
 
Onkos tossa pyörässä mitään tyyppivikoja tai jotain muuta mitä pitäis tietää?
nixweiss.gif
Oon tässä harkinnu jos tuollaisen hommais Kawan tilalle. Kertokaahan kokemuksia.
062802moto_prv.gif
Tyyppivioista en tiedä. Muistaakseni pieni erä aivan ensimmäisiä 2003-vuotisia kutsuttiin pajalle kehnon johtosarjan vuoksi. Tuskinpa noista silti yhtään Suomeen ehti?

Orgissa ei niin hirveästi ole ollut CB:stä juttua, mutta haulla löytyy muutama osuma.

Enemmän tarinaa vaikkapa Honda-forumsista (forums -> cb1300), pyöräoraakkelista tai MSN:n palstalta.
 
Meillä perheessä n 40tkm takana cb1300 pyörillä, eikä voi puhua tyyppivioista. Mukavia vehkeitä ajella. toisessa uusittu mittaristoon nappi, toisessa ei mitään. Pyörät mallia -04. Tuo johtosarjaongelma ei kuulemma kerinnyt Suomeen koskaan, eli ihan niinkuin Isojussi kirjoitti.
 
biggrin.gif
500 km takana ,sain pyörän pääsiäiseksi, aivan stanan siisti laite. Ainoat hajatelmat, mitkä tulee mieleen on, että ootteko harventanu välityksiä (minkälaisiksi) ? Vetoa riittäs varmaan.bensankulutus vissiin jotakin 7-8 litraa tasasessa seka-ajossa.
Ja isoja plussia: Sivistynyt tasaisesti vetävä ja vääntävä mylly ei milläänlailla repivä, alusta ja jarrut erinomaiset, viimeistely ja ulkonäkö kohdallaan sekä penkin alle mahtuu helposti 6 isoa tölkkiä janojuomaa  
cool.gif

Pakoääni liian hiljainen....  
smile_org.gif
Kaatosateessa konetiellä siitä pleksistäkin olisi ollut hyötyä.... mutta en asenna.
Suosittelen !
 
penkin alle mahtuu helposti 6 isoa tölkkiä janojuomaa  
cool.gif
Kannattaa käyttää kompaktimpaa 0,33l pakkausta, niin täyttöaste on vieläkin tehokkaampi
tounge.gif


Vitonen voisi tosiaan olla selkeämpi reissuvaihde. Miksi ei kuudes vaihdekin, vaikka se ehkä tyylirikko olisikin. Ei se vääntö ainakaan kesken loppuisi. Toisaalta, eipä tuolla nyt viitsi kovin montaa kilometriä motarilla vääntää. Ellei ole pakko.
 
Kulutukset pyörineet n5,5-7l/100km. Kaupunkiajoa kaikista vähiten, eikä tuo autobaanallakaan kiivenny yli 6,5L keskinopeudella n.130 ja kaikki reissukamat päällä, mukaanlukien painava teltta (en suosittele). Välitykset tosiaan voisi olla hieman pidemmät, mutta en ole vaivautunut vielä tekemään asialle mitään. Eturatasta en vaihda huvin vuoksi, koska koneesta pitää laskea kytkin- ja jäähdytysnesteet ulos, että saa rattaan esille. Ehkä tuonne taakse voisi vaihtaa pienemmän, mutta... Olen tullut toimeen ihan hyvin noilla vakio välityksillä...toistaiseksi.

Plekseistä en tiedä (ihan v...n rumia), koska en käytä.

Vaimentaja "korjattiin" heti aluksi, koska alkuperäisessä oli sellainen vika, ettei sieltä kuulunut MITÄÄN!!!

Penkin alle mahtuu muistaakseni perätä 12kpl0,33 tölkkejä. Täytyy varmistaa jahka pääsen kotio. Tämähän se on luonnollisesti tärkein tieto pyöränvalinnassa.

Ei ole hetkeäkään kaduttanut tuon pyörän hankkiminen.
Jos haluaa ajaa pää tai jalat edellä (tai molemmat) niin kannattaa harkita jotain muuta vekotinta. Hinta tuossa CB:ssä taitaa olla korkeampi kuin kilpailijoilla, mutta hyvä ja halpa onkin kaksi eri tuotetta.
 
Eipä ole vikoja ollut vaan ei kyllä hirveitä ole mittariin kertyny (n. 6 000km) ja 12 tölkkiähän sinne menee keveästi... Tilaakin vielä jää.
biggrin.gif


kuva
 
Nyt mä tajuan miksi noita sanotaan ISOJEN poikien pyöräksi. Jos mun kaltainen pikkupoika vetäisi ton määrän keikua ajelun lomassa "janoonsa" niin eipä tarvitsisi vähän aikaan kotiin ajella.
biggrin.gif
 
Sen verran vähän taitaa olla cb-kuskeja eetterissä, että en viitsi uutta topikkia aloittaa.

Elippä, kevään kestosuosikkikysymys lyhyesti ja ytimekkäästi: mitkä renkaat alle? Ensiasennusrinkula, dunlopin 220, meni naulaan, tilalle tuli saman firman 208, joka onkin toiminut mielestäni kohtuullisen mukavasti. Mitä nyt kuluu melkoista vauhtia, mutta minkäs teet. Nyt voisi sitten testata jotain muuta.

Ajot on sitä perinteistä huvia ja reissua, ei mitään äärikaahotusta. Mielessä on käynyt paljon esim paljon kehuttu Diablo. Onkohan kenelläkään noista kokemuksia ko. fillarissa? Tai ehkäpä reissumpi vaihtoehto, strada tai z6?
 
Kertokaas kokemuksia minkälainen pyörä on ajossa? Itsellä oli joskus CB900 boldor ja aina jäänyt mieleen, että joku vastaava jättinaku pitäs saada.
 
Kertokaas kokemuksia minkälainen pyörä on ajossa? Itsellä oli joskus CB900 boldor ja aina jäänyt mieleen, että joku vastaava jättinaku pitäs saada.
Koeajoreportaasit nettimotolta ja motopalstalta.

Enpä ole juurikaan kritisoitavaa löytänyt. Apukuskin palli on korkealla ja polvikulma silti melko tiukka, joten jos sellaisella on merkitystä, niin siitä sitten miinus. Tosin kansallinen auto- ja kodinkonelehti oli uusimmassa numerossaan tuostakin eri mieltä.

Koeajolle vaan.
 
Itselläni ei ole kokemusta CB1300:sta, mutta teknisten tietojen perusteella näyttää vääntöä ja tehoa riittävän mukavasti, joten kyyti lienee nakuksi parasta A-ryhmää. Toisaalta CBF1000- mallin tarkoitus on minulle jäänyt täydeksi mysteeriksi. Bladesta n. 70 hv detuunattu kone on ilmeisesti tarkoitettu kermaperseille?
tounge.gif
 
Toisaalta CBF1000- mallin tarkoitus on minulle jäänyt täydeksi mysteeriksi.
Joo huomattu on monessa muussakin asiassa, ettet juuri ymmärrä oman navan ulkopuolisia asioita.

Mutta älä huoli, ota asia positiivisesti. Ethän voi olla täydellinen fossiili, jos kykenet kumminkin ihmettelemään/pohtimaan/oppimaan sinulle uusia ja outoja asioita
cool.gif
Siis jos...
 
Sen verran vähän taitaa olla cb-kuskeja eetterissä, että en viitsi uutta topikkia aloittaa.

Elippä, kevään kestosuosikkikysymys lyhyesti ja ytimekkäästi: mitkä renkaat alle? Ensiasennusrinkula, dunlopin 220, meni naulaan, tilalle tuli saman firman 208, joka onkin toiminut mielestäni kohtuullisen mukavasti. Mitä nyt kuluu melkoista vauhtia, mutta minkäs teet. Nyt voisi sitten testata jotain muuta.

Ajot on sitä perinteistä huvia ja reissua, ei mitään äärikaahotusta. Mielessä on käynyt paljon esim paljon kehuttu Diablo. Onkohan kenelläkään noista kokemuksia ko. fillarissa? Tai ehkäpä reissumpi vaihtoehto, strada tai z6?

Ensiasennusrengas Misukan x-100
Ihan v...n liukas, mutta kestäääääää. Emännän pyörässä takana 14tkm ja pintaa riittää vieläkin. Hänen mielestä oikien hyvin toimiva rengas, eli jos malttaa mielensä, tai tykkää sladitella, niin miksei. Ei kuitenkaan tunnu tekevän mitään yllättäen (tuo on mielestäni erittäin positiivista). En laittaisi itselleni.

Ensiasennusrengas Dunlopin st220k
Pitoa on. Kuluu pian pois N8tkm takana ja 15tkm edessä. Suosittelen.

Bridge bt020
Takana n8tkm Jotenkin outo (tuntumaan saattoi vaikuttaa myös puoliksi ajettu dunlopin eturengas) Mielestäni pito karkaili renkaasta yllättäen, jos keli oli vähänkään viileämpi tai sateinen. Huomioiden käyttöikä, niin ostan mielummin Dunlopin. En silti pidä rengasta huonona. Kaverilla samanlainen pyörä, ja haukkui minulle tuon bt:n eli hän ei laita moista ikinä alle.

Mez o4 kokemukset alussa???

Ajotyyli ratkaisee erittäin paljon siitä mistä pitää ja mistä ei. Itse kuuntelen kyllä kokemuksia, mutta en ota kovin vakavasti ja suosittelen että suhtaudut näihin minunkin kirjoittamiin ihan samanlaisella varauksella.
smile_org.gif


Olen myös harkinnut noita Diabloa ja Stradaa. Olisi kiva kuulla kommentteja. Ajotyyli samaan tapaan. Reissua/kruisailua/mutkittelua...ei rr:ää
 
toisessa uusittu mittaristoon nappi, toisessa ei mitään.
Oliko sieltä mittariston napista pudonnut sellainen pieni valkoinen palikka? Mulla on nimittäin nyt tippunut 600rr:stä molemmat napit vuorotellen ja yritän jälkimmäistä saada vielä takuuseen vaikka takuuaika on mennyt jo umpeen.

Kertoivat huollossa tuosta ongelmasta, mutta ei ole sama vika. Ilmeisesti on juuri tuo kohta muutettu. Tämä oli kuulemma yksittäinen tapaus
confused_orig.gif
 
Tulipa hankittua CB 1300 SA ns.(tuppervaare malli), ihan mukava peli
wink.gif
, mutta kysyisin semmosta CB:n omistajilta että esintyykö teidän pyörissä resonanssia siinä 2500rpm-3700rpm alueella?,tuntuu tankissa ja  katteen pleksi värisee äänekkäästi,pyörällä ajettu 650km.
 
062802moto_prv.gif
 Ootteko muuten kilpitelineelle/jatkeelle tehneet mitä ? Onko minkänäkönen jos pulttaa pois ja laittaa jonkun (lyhyen!)lisävarustejatkeen, vissiin irtoaa se alkuperänen ihan työkaluin . huvittas säästää se orggis ehjänä jos joskus pyörän myy, mutteihan sitä voi vaihtaa ainakaan parempaan  
biggrin.gif
 
Back
Ylös