CB 1300

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pette
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja sillä Hondan keskiseisonnalla on sitten ihan v...llinen listahinta.
R.M. Heinolta SW-Motechin keskiseisontatuki 129 e, eli täältä. Tai Louisilta sama vähän edullisemmin.
Jos tuo tarvike seisomatuki maksaa 129e(+postikulut?) ja itsellä tuli 165e hintaa asennettuna tuolle Hondan alkuperäiselle.. tiedä sitten kumpi kannattavampi.. Ainakaan minusta tuo hinta ei alkuperäselle kovin v***llinen ole jos 30e enempi puolen tunnin asennustyön kans..:)

Aika nättihän tuo on asentaa ainut että joutu putkea löysäämään pakosarjalta asti että sai sen tuen tapin työnnettyä paikalleen. Jousetkin meni nätisti paikalleen kun jätti tapin toisesta päästä irti, asensi jouset ja väänsi tapin toisestakin päästä paikoilleen.

Tuolle alkuperäiselle tuelle pyörä nousee kyllä melkeen itsestään. Painoa vaan tuen päälle ja ei pahemmin tarvi edes nostaa. Ainakaan tämmösen 100 kilosen..
smile_org.gif
 
Minkäslaisia ropelluksia tai säätöjä olette tehneet CB:n alustaan?

Itse olen toistaiseksi ajellut siten, että molempiin päihin pykälän verran lisää esijännitystä (edestä yksi viiva ja takaa yksi askel) ja piirun verran vaimennusta lisää. Tuntuisi toimivan mukavasti 90 kiloisen ukkelin alla vaikka olisi vähän tavaraakin mukana.

Mutta sitten paritellen ajaessa, kyytiläinen noin 60 kiloinen roikale, pyörä menee noilla säädöillä jo hieman takapainoisesti, vaikka ajettava se on edelleen. Tuolloin tulee myös matkavauhteja ajellessa kuskin kypärään sellaisia pyörreosumia, joita ei soolona tule. Pistinpä sitten vielä taakse yhden pykälän lisää esijännitystä (toiseksi kirein asento) ja jopas toimii paremmin, luonnollisesti.

Nyt on sitten muutama lenkki pyörähdetty jäykemmällä asennolla myös yksin ja hitto, sehän tuntuu toimivan myös silloin. Tuntuu melko selvästi ketterämmältä, eikä kuitenkaan näillä vauhdella mitenkään levoton ole koskaan. Toki persjouset ovat nyt "sääntöjen" mukaan liian kireällä, joten kävi mielessä, että mitähän jos tipauttaisi etukolmioita hieman. Ymmärtääkseni tuo on aika suosittu modaus gsx/xjr/zrx-piireissä, joten miksei tässäkin tapauksessa. Onko kukaan testannut ja jos niin kuinka paljon noita kannattaisi testimielessä laskea? 5mm? 10mm?
 
Alustan säätöihin ei ole paljon tullut koskettua ja onkos kellään kokemusta noista "Leo Vince Oval EVO II E-Hyv." vaimentimista mitä allright kaupittelee? Onko ääntä enempää mitä vakiossakaan?

Edit: Vaihteet näyttää toimivan oikeen joten turhat poistettu.
 
Otetaanpas tämä keskustelu taas esille.

Ajatuksena on vaihtaa XX moiseen, joten laitelkaapas jälleen hyviä ja huonoja puolia vuoden 2006 CB1300:sta
062802jumpie_prv.gif
 
Nyt kun näyttää olevan hiljaista tällä rintamalla niin kysytäänpä nyt muutama kyssäri...
wink.gif


Onko tietoa minkälaisia laukkusarjoja(kuvia?) moiseen vempeleeseen on saatavilla? Saako pyörään esim sivulaukut vai olisiko simppelimpää käyttää ns kangaslaukkuja?

Onko kukaan reissannut ko pyörällä pidempiä matkoja 2 päällä? Esim noin 400 kilometrin päivämatkoja. Ja tietysti kulutus asia kiinnostaa reissussa.

XX yllätti nimenomaan pienellä kulutuksella
smile_org.gif
 
Nyt kun näyttää olevan hiljaista tällä rintamalla niin kysytäänpä nyt muutama kyssäri...  
wink.gif


Onko tietoa minkälaisia laukkusarjoja(kuvia?) moiseen vempeleeseen on saatavilla? Saako pyörään esim sivulaukut vai olisiko simppelimpää käyttää ns kangaslaukkuja?
Krauserilta ainakin saa 3 laukun sarjaa. Samoin olen jossakin kuvissa nähnyt ceebeen givin telineellä ja kolmella boxilla, mutta tuo lienee joku oma viritelmä? Taisi samassa kuvassa olla persiissä kiinni vielä perskärry, tai paremminkin tynnyri, jos en väärin muista.

sanoi:
Onko kukaan reissannut ko pyörällä pidempiä matkoja 2 päällä? Esim noin 400 kilometrin päivämatkoja. Ja tietysti kulutus asia kiinnostaa reissussa.

XX yllätti nimenomaan pienellä kulutuksella
smile_org.gif

Toki. Tuollaiset päiväreissut eivät tuota minkäänlaista ahdistusta, ainakaan kotimaan nopeuksilla.

Kulutus nyt on mitä on. Siinä 6-7 litraa yleensä. Pari päällä ajaessa kulutus on ollut jopa alle tai piirun päälle 6:n, sattuneista syistä. Ei se nyt kuitenkaan niin paljon hörppää, että se jotakin pyörän valintaan vaikuttaisi(?)
 
Itellä on niin sanottu tuppervaare malli, + plussaa vakaa ja mukava pyörä ajaa vääntöä on kivasti alhaalta asti, ABS jarrut, ja puolikate suojaa hyvin... - miinus hieman häiritseviä värinöitä siinä 3000rpm ja 4500rpm,  
cool.gif
 
062802moto_prv.gif
Terve isolohkoveljet, takana n. 4000 km:n Norjan/Suomen/Ruotsin reissu ja kokemuksia tähän asti.
Kaksipäällä ajettiin ja pisin päiväveto oli noin 800km. laukkutelineenä pikairotettava SW motech ja laukkuina kapat. Takatelineelle miinusta, koska sen kiinnityslevy on SW:ssä muovia ja takalaukku hutisee ärsyttävästi ja tulee hiukan liian eteen, joten takalaukku jäi pois, sivulaukkutelineet erittäin hyvät ja tukevat. Jos nyt tekisin uudelleen valinnan, niin jättäisin Motechin takatelineen pois ja hommaisin tilalle Hondan oman tavaratelineen, johon kiinnityslevy ja SW:t sivulaukuille. SW:n kaatumarautoja en myöskään voi suositella koska vasemmanpuoleinen rauta tulee "vaarallisen" lähelle vesipumpun runkoa, jouduin pulttaamaan muuten hienot ja huomaamattomat vehkeet pois ja valittamaan maahantuojalle - asia on viety jonnekkin Saksaan valmistajalle
nixweiss.gif
.
Kasaisin nyt siis vehkeen seuraavasti: Sw motech sivulaukku telineet, Alkup. keskiseisarin ja tavaratelineen ja jotkut istuvammat kaatumaraudat. Äänenvaimennin on vielä kaupassa, mutta tota Vinceä meinasin hinnan takia ja saahan siitäkin sen huilun pois ja E -hyväksyntätunnus jää....
Peli on erittäin onnistunut ostos tehoa ja alakierrosvääntöä löytyy todella hyvin helppoihin ohituksiin täydellä kuormalla.
Pyörässä ei edelleenkään tarvi pleksiä, tulpat vaan korviin ja hyvin menee
biggrin.gif

Minkälaisia rengaspaineita ootte käyttäny, ite sain ton renkaan loppuun jo kaheksassa tonnissa, ilmeisesti liian vähillä paineilla....
 
Alustasta vielä: kaksipäällä ajettaessa jouduin laittamaan takapään esijännityksen toiseksiviimeisiin koloihin ja paluuvaimennuksen yhtä naksua vaille kiinni, etupäästä kierros esijännitystä ja vaimennukset kanssa naksua vaille kiinni. Takapää on hiukan pehmeä vakiona.
Kulutuksesta: pysyy tosiaan jopa kutosen päällä kun kierrokset alle neljän tonnin (nopeus n. 100) mutta nousee tiheähköstä perävälityksestä johtuen noin 7,5:een nopeammassa ajossa ( voimaa ei synny tyhjästä )
 
Moi vaan
smile_org.gif


XX vaihtui viime viikolla uuteen CB1300:seen. Lisänä laitoin pyörään Givin etupleksin(sellainen tumma ja pienehkö), keskijalka on vielä tilauksessa sekä nämä SW-motechin ('http://www.rmheino.fi/imports/sw-motech/')takatelineet sivulaukkuraudoilla. Tarkoititko Imppa, että nämä sivutelineet sopisi Hondan takatelineeseen ja millainen se Hondan teline on? Jos näin on niin saattaisin vielä muuttaa tätä telineajatusta
smile_org.gif


Je ensimmäinen noin 500 kilometrin "sisäänajo" lenkkikin tuli äskettäin suoritettua
tounge.gif
On se Naantali vaan kaunis paikka
bowdown.gif


Mutta asiaan.... Reissu tehtiin 2 päällä ja muutaman laukun kera. Takajousitus juurikin samanmoisesti säädettynä kuten Impallakin. Etupäätä laitoin aavistuksen tiukemmalle. Koneen tehoja ei tullut testattua johtuen tästä sisäänajosta, mutta hyvin pysyttiin jonojen mukana. Ranteet eivät enään väsy ja peppu pysyy ehkä paremmin puutumattomana kuin XX:ssä. Mutta moottoritiellä ajettaessa tuuli käy kyllä reippaammin CB:llä ajettaessa verrattuna XX:ään. Tai ainakin matkustajan mielestä
wink.gif
Ensimäisen tankkauksen mukaan keskikulutukseksi tuli 5,17 litraa sadalla kilsalla, mikä oli mielestäni aika yllättävää, mutta hjyvä näin
thumbs-up.gif
Pitää tietysti ottaa huomioon, että kiekat eivät nousseet kertaakaan yli 4 tuhannen.

Pyörä tuntuu kaikenkaikkiaan mukavalta, kone käy nätisti ilman sivuääniä ja tuntuuhan tuo vääntävän
smile_org.gif
Ja nyt kun sen vielä sain pesastua, niin katseleehan sitä myös mielellään.
 
Tarkoititko Imppa, että nämä sivutelineet sopisi Hondan takatelineeseen ja millainen se Hondan teline on? Jos näin on niin saattaisin vielä muuttaa tätä telineajatusta
Sw:n sivulaukkutelineet eivät tarvi välttämättä sitä takalaukkutelinettä vaan sen yläkiinnityspisteet tulevat takakahvan kiinnitysruuveihin. Joo sitä en varmaksi tiedä onko alkuperäisessä tavaratelineessä tilaa sille kiinnityspisteelle se tulisi varmistaa kun tietää miten teline tulee kiinni. Alkup tavaratelineen kuva löytyy brandtin sivuilta siinä on sellainen pieni käännettävä vänkärin selkätukikin, aika hyvännäkönen tavaratelineeksi.  SW:n Takalaukkutelineessä tosiaan mua ainakin häiritsi se muovinen kiinnityslevy muuten tukevassa rungossa, joka saa ainakin tollasen 48 litrasen taka säiliön heilumaan ärsyttävästi.
Onnea uudelle pyörälle  
062802jumpie_prv.gif
 
Kannattaa käyttää kompaktimpaa 0,33l pakkausta, niin täyttöaste on vieläkin tehokkaampi
tounge.gif


Vitonen voisi tosiaan olla selkeämpi reissuvaihde. Miksi ei kuudes vaihdekin, vaikka se ehkä tyylirikko olisikin. Ei se vääntö ainakaan kesken loppuisi. Toisaalta, eipä tuolla nyt viitsi kovin montaa kilometriä motarilla vääntää. Ellei ole pakko.

Ei minulla ainakaan mitään ongelmaa motarilla vääntää ilman tuuliohjeimiakaan. Soiva peli!!
 
Täältä ajattelin kysyä, jos pidän pyörän vielä pitempään. Mulla oikean puolen nappi rikki, mutta eiköhän ne kannata molemmat vaihtaa jos sille tielle lähtee.
 
Eihän kenelläkään ole jäänyt CB1300 tankissa olevaa polttoaine anturia ylimääräiseksi? Viallinenkin huomioidaan. Omasta on näköjään karissut kohon varressa olevat vastinpinnat, jotka ottaa kontaktia itse lähettimen kontaktipintaan. Eli se koho varsineen riittäisi. Kohtalaisen heikosti on noita tarjolla ja originaali n. 350€
 
Back
Ylös