• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CB1000R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle_80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Julle_80

New member
Tervehdys kaikille! Pahoittelut jo alkuunsa, mikäli kaikkiin kysymyksiini löytyy jo vastaukset aiemmista topiceista, mutta rohkaisen mieleni ja kysyn silti kokeneidenpien mielipiteitä/neuvoja.

Olen siis hankkimassa ekaa pyörääni, ja olen päätymässä CB1000R:n. Toinen vaihtoehto oli Z1000 Kawa, mutta kaikki mitä olen lukenut ja kuullut, puoltaa Hondan hankintaa. Toki myös neljän vuoden takuu on vaikuttava tekijä. Mutta siis: onko pyörä ollut odotuksienne mukainen ja suositteletteko tässä "valinnassa" pysymistä. Kyykkyä en halua, eli nakupyörä on valintani.

Sitten noista kilkkeistä mitä ilmeisesti usein vaihdetaan moneen mp:ään:

Ohjaustanko: onko tähän tarvetta vaihtaa, kuten moneen nakuun yleensä?
Kilpiteline: alkuperäinen melko ruma - mistä uusi kannattaa hankkia ja mitä kannattaa ottaa huomioon?
Putkisto: Paljonko maksaa järkevät putkistot ja mikä on kustantanut kun säädöt tehdään uudestaan (eikö näin pidä tehdä)? Tuollainen on pistänyt silmään: Ixil Dual Hyperlow.

En kuitenkaan haluaisi menettää alavääntöä saadakseni tehoa ylemmille kierroksille, vaan ennemminkin päinvastoin. En myöskään mitään paukkukonetta, mutta kyllähän pyörässä kiva olisi olla sellaiset kivat äänet, eikä mitään suhinapihinää
biggrin.gif


Eli siis näihin ja kaikkiin muihinkin ko. pyörään liittyviin asioihin kuulisin mielelläni teidän ajatuksianne ja apuanne. Toivottavasti pian pihassa komeilee ensimmäinen ihka oma pyörä.
 
Etkö malta odottaa että olet päässyt ajamaan pyörälläsi ja sen jälkeen teet muutoksia jos oikeasti on tarve?? Ajoasento tuossa on pirun hyvä jo vakiotangolla. Tuuninkiosia tuohon tulee löytymään vaikka kuinka paljon.

sanoi:
En kuitenkaan haluaisi menettää alavääntöä saadakseni tehoa ylemmille kierroksille, vaan ennemminkin päinvastoin.

Oletko ajanut aiemmin moottoripyörällä? Onko käsitystä mitä tuollainen litran pata vääntää? Tuo moottori on yksi luokkansa parhaista. Tietysti jos teho- tai vääntökäppyröissä on selvästi havaittavia "kuoppia", voi ne korjata vaihtamalla putkiston ja asentamalla powercommanderin. Samalla saa hieman lisää vääntöä.
 
Toki aion ajaa, ennen kuin muutoksia teen. Lähinnä vaan halusinkin mielipiteitä. Ja mikäli vakiotangolla ajoasento on hyvä, ei stongan vaihtoon ole syytä.

Ja tuohon toiseen kohtaan vastauksena, että kyllä olen ajanut. En tiedä ilmaisinko itseni väärin, vaiko tulkitsitko kysymäni väärin. Juuri sanoin, "etten halua menettää alavääntöä", eli olemassa olevaa alavääntöä sillä, että vaihdan putket saadakseni makeemmat äänet. En missään kohtaa mielestäni kertonut, että pelkään tehojen loppuvan ja siksi haluan lisää paukkuja. Tehot riittää minulle aivan taatusti, eka oma pyöräni kun on.
Ja nämä lisäkilkeasiat olivat ikään kuin lisäkyssäreinä alottamassani topicissa. Kokemuksia ja mielipiteitä itse pyörästä haluaisin kuulla. Kiitos vastauksestasi!
 
Itselläni oli juurikin samat vaihtoehdot.

Kääntyi todella helposti Hondaan kun pari ratkaiseva asiaa otettiin huomioon:

- CB1000R on aivan uusi pyörä ja tästä seurauksena että käytetty uusimpia teknisiä ratkaisuja jne.
- takuu 5v (ainakin kun BWstä) vs 2v

Sitten kun otetaan huomioon että kun vaidetaan esim sliparit, niin kustannus Hondaan esim Akra ovh 850€ vs Kawaan Akra(t) ovh 1480€. Myös kilpiteline jonkin verran edullisempi Hondaan (BWssä).

Vielä yksi seikka joka tulee ottaa huomioon on miten pyörä pitää arvonsa, sekä "haluttavuus" myytäessä. Tää osahan onkin sitten aika lailla selvää kauraa
wink.gif


Kaiken kaikkiaan erittäin mukavia pyöriä ajaa kumpainenkin
sport05.gif
 
Tuo on kyllä nätti pyörä. Se oli omissakin vaihtoehdoissa mukana kun uutta pyörää olin hankkimassa. Saatavuus oli kuitenkin vuosi sitten niin heikko että päädyin FZ1-N:ään. Triplekin oli vaihtoehtona mutta FZ1:n pidempi ison huollon (venojen säätö) väli ja aavistuksen edullisempi hinta (ostin käytettynä lopulta) ratkaisi Yamahan hyväksi.
 
Itse kanssa mietein jonkin aikaa viime vuonna, että minkä mopon haluan. Päädyin loppujen lopuksi CB1000R:ään. Muita vaihtoehtoja olivat Yamaha FZ1-N ja KTM Superduke 990. Näistä valitsin CB1000R:n, vaikka KTM oli todella hyvä ja mukava ajettava. Varsinkin mutkateillä KTM nousee uskomattomiin suorituksiin. Tosin Hondan takuu, huoltojen edullisuus ja jälleenmyynti mahdollisuudet puolsivat Hondan puolesta. Ja kyllä CB1000R on ihan älyttömän kiva ajaa. Sellanen asia, joka varmaan tulee vastaan, niin on takavalojen hajoaminen tai rikkoutuminen tms. Sytkyn mainitsemassa http://www.hondacb1000r.com lisää asiasta. Muuten mitä olen ymmärtänyt, niin hyvä peli. varsinkin kun ei halua kyykkyä tai yleensä katteellista mopoa.
 
PÄÄDYIN Tripleen... Tilauksessa oli valkoinen Honda Cb1000R, mut kun laitoin mopon käymään... Peruin tilauksen... Kävin kyseistä peliä koeajamassa ja totesin, että hieno peli, mutta yhtä "tylsä" kuin oma (entinen) 600 F hornet -07 ... Sama asia vain isommalla moottorilla... Mutta HYVÄN pyörän saat tuosta Hondasta... Ja ERMAX:lta tilpehööriä...

P.S vaikuttavana tekijänä toimi myös se, että olen pitkä kuljettaja... 189 cm...
 
mitenkäs tällanen homma menee ku lähetään sitte putkistoa kokonaisuudessaan vaihtamaan? eikös takuu laukea?
 
No niin, nyt on sitten kyseinen pyörä, CB1000R, hankittu. Luovutusta en vielä ottanut, vaikka yllättäen polte onkin kerrostalon kokoinen. Nyt pitää löytää ja hankkia kaikki ajovarusteet. Kypärä tulikin jo hommattua. Kengät (Gore), ajo-asu (Gore), hanskat (Gore) jne... Merkit joita olen katsellut on Gore-asussa Rukka ja nahkatakissa Dainese, Richa ja Alpinestars. Pitäisi vain löytää joku istuva rotsi. Kengiksi olen harkinnut TCX:n Airtechia. itsellä vaan kapea jalka, joten en tiedä sopiiko. Testaamaan vielä en ole päässyt.

Joten mikäli näihin vinkkejä löytyy niin kiitollisena otetaan vastaan. Ja nyt takaisin pihalle hönkimään kinoksiin, jotta sulaisivat jo....
062802moto_prv.gif
 
Onko cb1000r:ssä HESD:iä tai vastaavaa? Siis vakiona. Koeajopäiviä odotellessa..
 
Oli pakko käydä lauantaina BikeWorldin koeajo päivillä testaamassa pyörää, vaikka mitään mahdollisuuksia ei sitä ole ostaa. Ja hienostihan se tuntui kulkevan. Oli eka nakupyörä millä ajoin ja täytyy sanoa että yllättävän vähän tuuli otti vastaan. Koeajo pyörässä oli Laser putki joka piti liian kovaa ääntä ollakseen hyvänkuulonen minun makuun. Mutta pyörän varmaankin ostaisin jos olis varaa.
 
Yllätti kyllä suuresti tuo hornetti. Kuussatasta kävin joskus koeajamassa ja räyhäkkään ulkokuoren alta paljastui täysin hampaaton arkifillari. Tämä uusi tonninen on rehellisesti sanoen ensimmäinen japanilainen nakupyörä jonka voisin oikeasti ostaa jonain päivänä. Kone oli kerrankin oikeasti väännökäs jo hieman alempaa eikä ainoastaan ylhäältä tukkosempi kuin tupperwaara pyörässä. Ajettavuus yllätti myös positiivisesti omapaino näyttää paperilla sen verta rumalta että odotukset eivät kovin korkealla olleet mutta paino on ilmeisesti sen verta alhaalla että ei haittaa ajettavuutta. Keulakin oli parilla ekalla vaihteella kiittettävän kevyt, tuohon kun vielä laittaisi vähän lyhyempää väliä, kunnon tankoa, kunnon putkea ja ruisku säätöihin niin...
 
Yllätti kyllä suuresti tuo hornetti.
CB 1000R Ei oo hornetti!!
Joo ja tummaihoinen henkilö ei ole neekeri, kirjoitappa kokeeksi googleen "hornet 1000". Vaikka honda ei sitä hornet sanaa siihen mallinimeen olekkaan laittanut hornetiksi tuota tullaan kutsumaan varmasti maailmanloppuun asti, sen verta vaikea tuosta cb:stä mitään lyhyttä ja suomalaiseen suuhun sopivaa on keksiä ja tonni ärrän sekottaa muovipyöriin.
 
Itselläkin CB1000R ollut nyt reilun kuukauden ja 1000km ajettu. Mitään vikaa pyörässä ei ole ollut ja tonnin huoltokin jo suoritettu.

Pakoputki mennee jossain vaiheessa vaihtoon, kunhan pääsee vähän sinuiksi pärrän kanssa. Lähinnä siksi, että moottoriäänet katoaa n. 100km/h vauhdissa ja esimerkiksi motarilla aina epäilyttää, että mikäköhän vaihde taas on silmässä.

Jotkut sanoo, että ilmavirta olisi nakupyörissä kovemmissa vauhdeissa ongelma, en ainakaan CB1000R:n kohdalla ole sitä mieltä. Moottoritietä tuli ajettua 120-130km/h 50km eikä tuntunut missään. 80km/h:n vauhdeissa naku on jopa mukavampi kuin katettu, jossa katteet aiheuttavat pyörteitä kypärän seudulle ja ravistelevat päätä.

Ostin pyörän BikeWorldista ja olen tyytyväinen heihin. Pyörä on musta ja se kerää pölyä ihan perkeleesti :P

- Koo
 
Back
Ylös