Moi
Teetin tuon Tampereen Bike World:ssä -08 kesällä. Osat l. uudet kuristetut imukurkut maksoivat vissiin 25€ (pari), asennuksesta kehtasivat laskuttaa 2h työt. Tätä ei voi oikein kiertää asentamalla itse, koska sitten et saa maahantuojan virallisia papereita asianmukaisesta asennuksesta + vakuutusta tehoista ja päästöistä. Näiden paprujen kanssa kun menin Rantaperkiön A-katsastukseen, homma oli ihan selvä ilman mutinoita. Katsoivat sentään, että oikeat kurkut ovat edelleen paikallaan (gummeihin vulganoitu "25kW"). Jos en ihan väärin muista, koko hoito katsastuksineen asettui 200€ tietämille.
Yllätys oli, miten vähän "ruunaaminen" tällä tavalla vaikuttaa tavalliseen kaupunki ajeluun + rauhalliseen arkikruisailuun mutkateillä - vääntöhän ei varsinkaan alakierroksilla muutu miksikään. Huiput asettuvat tuonne 130km tienoille, mutta esim 110km marssivauhti pysyy kutosella ihan hyvin. Suurin muutos on kiihdytyksissä; jossain 6-7 tuhannan kiepeillä, jossa tehoa pitäisi alkaa tulemaan alkuperäisen tehokäyrän mukaan aina vaan lisää (nooh, 42kW asti), sitä ei sitten tulekaan - ohituksiin joutuu sitten hieman panostamaan, koska tehoa ei vain tule vaikka kierrokset nostaisi miten ylös.
Kaiken kaikkiaan, pyörä on ihan hyvä ajettavaksi ruunauksen jälkeenkin, jopa kaksipäällä.