• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CBF600N

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bastardo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Bastardo

New member
Tervehdys foorumin jäsenille.
Vihdoin tämä poika sai ihka ensimmäisen mopon ja olis monta monta kysymystä johon voisitte hiukan vinkkiä antaa.
Pyöräni on -04 CBF600N kuten otsikko sanoo , eikä tosiaan ole aiempaa kokemusta prätkistä ja nyt pitäis huoltaa talvikuntoon ja siistiä/ehostaa pyörää talven aikana.
Pyörällä ajettu vasta 18tkm , takana kaksi huoltoa edellisten omistajien toimesta. Nyt ajattelin vaihtaa öljyt ja jarrunesteet talven seisontaa varten.
Onkos motulin öljy tarpeeksi "hyvää" litkua ja onko jarrunesteen merkillä väliä?
Ohjekirjan mukaan öljyt SF/SG 10W-40 , mitä tarkoittaa tuo SF/SG?
Onkos jarrunesteellä muuta väliä kun että on dot 4?
Motonetin hyllystä , kelpaako ??  
wink.gif

Sit olis mielessä hommata pyörään hugger , kilpiteline ja uudet takavilkut.  Onko tietoa mistä löytyy?
Foorumia selaillut mut eipä ole silmiin osunut ja taitaa muutenkin olla CBF pyörän omistajat (etenkin naku) vähissä.

kiitoksia jo etukäteen  
sport05.gif

Tervehdys foorumin jäsenille.
Vihdoin tämä poika sai ihka ensimmäisen mopon ja olis monta monta kysymystä johon voisitte hiukan vinkkiä antaa.
Pyöräni on -04 CBF600N kuten otsikko sanoo , eikä tosiaan ole aiempaa kokemusta prätkistä ja nyt pitäis huoltaa talvikuntoon ja siistiä/ehostaa pyörää talven aikana.
Pyörällä ajettu vasta 18tkm , takana kaksi huoltoa edellisten omistajien toimesta. Nyt ajattelin vaihtaa öljyt ja jarrunesteet talven seisontaa varten.
Onkos motulin öljy tarpeeksi "hyvää" litkua ja onko jarrunesteen merkillä väliä?
Ohjekirjan mukaan öljyt SF/SG 10W-40 , mitä tarkoittaa tuo SF/SG?
Onkos jarrunesteellä muuta väliä kun että on dot 4?
Motonetin hyllystä , kelpaako ??  
wink.gif

Sit olis mielessä hommata pyörään hugger , kilpiteline ja uudet takavilkut.  Onko tietoa mistä löytyy?
Foorumia selaillut mut eipä ole silmiin osunut ja taitaa muutenkin olla CBF pyörän omistajat (etenkin naku) vähissä.

kiitoksia jo etukäteen  
sport05.gif

Heps, mulla on CBF600s -05 ja oon ajellu pyörällä nyt hieman yli 42000 km. Öljynä pyörässä on ollut uudesta asti Hondan oma GN4 10w40. Hyvänä asiana pidän sitä, että kannu on juuri oikean kokoinen (noin 3,8l) öljynvaihtoa ajatellen, ei tarvitse mittailla. Kokemukseni mukaan öljy soveltuu hyvin juuri tähän pyörämalliin, kokemuksia muista litkuista ei nyt ole.

Koitapa katsoa Linkki käyttökokemukseni.

Jos kysyttävää, yritän vastailla tietojeni mukaan.

Olinkin jo lukenut tuon keskustelun pätkän linkin takaa.
Bikepointiin soitin ja siellä olis juuri tuota hondan omaa GN4:sta joten sitä haen siis.
Mitäs ainetta suosittelette bensan sekaan talvisäilytsen ajaksi , riittääkö "jäänesto"? , säilytys lämpimässä autotallissa.

Ihmeteltiin tänään tuosta manuaalista työkaverin kanssa tuota kampikammion huohotinta. Työkaverilla uskomaton automekaanikon tietotaito ja hää ihmetteli miten huohotin voi olla umpinainen putkilo. Onkos koneessa muita huohotin letkuja jossain päin ja onko tämä umpinainen huohotin toimiva ratkaisu?
Ainahan kaasuja syntyy joten mistä se huohottaa jos "putki ummessa"  
nixweiss.gif

Ehkä typerä kysymys mutta olenkin ihan untuvikko mopoilija vielä  
biggrin.gif

edit : Mut mitäs hittoa...tuo GN4 näyttäs olevan mineraali öljy , mulle neuvottiin että laita täys-synteettiset.  
lookaround_orig.gif

öljystä noi vanhat ja viisaat puhuu, että olisi hyvä aina käyttää saman valmistajan öljyä. moottori kuulemma tottuu siihen. tiedä sitten onko toi niitä sammakoista säätä ennustavien juttuja, mutta eipä siitä ainakaan haittaa varmaan ole.

Samalla linjalla itsekin olen , olenhan vanha ja viisas  
biggrin.gif

Mut joo , auton kanssa sen oppinut että kun löytää sen oikean öljyn niin siinä kannattaa pysyä. Ongelmana tässä oli se että ostin pyörän viikko sitten ja sitä ennen huollot tehty liikkeessä , joten ei tietoa mitä öljyä ovat laittaneet.

Sen mitä olen foorumia lueskellut niin taitavat suurimmaksi osaksi laittaa huolloissa hondaan sitä hondan omaa GN4:sta ja sitä mäkin tänään sinne laitoin.

Vaihdoin siis itse öljyt ja suodattimen. Ehkä joku saattaa arvostaa pyörää ostaessa että huollot tehty aina liikkeessä mut mä aion toimia prätkän suhteen samoin kuin auton kansssa eli ne remontit mihin kykenen teen itse.

smile_org.gif

Ens viikonloppuna sit jarrunesteet vaihtoon kun kuuluvat 18tonnin kohdalla vaihtaa.

Pyörä nyt talvisäilössä ja sinne tuli tänään ajettua pienessä viimassa n.25km . Olipas kuitenkin kiva mutkatie
062802jumpie_prv.gif

Back