• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CBR 1000F -90

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KingBee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

KingBee

New member
Tommonen jäi kouraan vaihtokauppojen myötä ja tuli tuossa pörrätessä mieleen, jotta onko mahdollista vaihtaa 6.-vaihteen välitystä pitemmäksi, ylivaihteen suuntaan? Vai onko ainoastaan toisiovedon rattaitten vaihto ainoa mahdolisuus saada kierroksia pienemmäksi? Tällä hetkellä 100km/h / 4250rpm. Jos toisiovedon rattaat vaihtaa, kiihtyvyys huononee pikkuvaihteilla ja sitä en kuitenkaan haluaisi.
Muuten pyörässä on oikein mainio kyyti, mutta pitemmällä matkalla kulutuskin saisi tippua.

Itse en moiseen vaihtoon lähtisi.
Koko kone avattava,jos edes rattaiden vaihto olisikin mahdollista.
Eikä harvempi välitys välttämättä vaikuta kulutukseen mitään,on
varmaankin tehtaalla jo asiat optimoitu,millä kierroksilla ja vääntö
alueella kulkee helpoiten.
Kulutus ei tuolla matka-ajossa ole kuin n.5,4-5,6 litraa,joten
säästö ei liene vaivan väärti.
nixweiss.gif

Millä olet tuon 100 km/h / 4250 rpm mitannut ? Tuntuisi että ei ole originaalit välitykset vaan taajemmat. Mutta toisaalta pyörän oma nopeusmittari ottaa pulssit vaihteistosta eli välitykset ei vaikuta nopeus/kierros -näyttämään. Siinä mielessä ihmettelen tuota satasen kierroslukua, minulla se oli aikanaan 4000 paikkeilla.
Minä ajoin 170.000 kilometriä ko. pyörällä ja koko pätkän keskikulutus oli 6.3 L/100. Jos olet vain nurkissa pyörinyt, 7 menee herkästi mutta 8 kuulostaa kovalta.
sport05.gif

P.S.  Meni muuten 500 viesti rikki !  
buttrock.gif

mulla -91 1000f ja ihan samat kierrosluvut..
Mulla kulutus 7.5L paikkeilla, välillä ihmetyttää nuo 5litran kulutus puheet
Ja mitä säätöjä ei-ruiskussa niin paljon nyt sitten on?

Moro.

Omassa -90 sc24 äffässä kierrokset on 100 km/h vauhdissa juuri ja juuri 4000 rpm, joten olisiko sinun pärrässä hiukan "kiristetty" välityksiä?  
nixweiss.gif

Kulutus pyörii sekalaisessa ajossa 6-7L/100km tuntumassa...

Vakio välitykset näyttäs olevan 17-42 ja niillä mulla on 100km/h 4000rpm ja 120km/h 5000rpm. Ja kulutus 6.5l/100km. Täytyy tutkia ku kerkee olisko tuohon mahdollista vaihtaa kuin helposti 6 rattaat.

Aika hurjia lukuja kulutukselle
omg.gif

Mulla -97 äffä vei matka-ajossa jopa alle 5 litran (2päällä laukkuineen ja retkitamineineen). 2 päällä laukkuineen yleensä matka-ajossa kulutus pyöri siinä 5.0-5.5 litran luokilla... mittarinopeuden ollessa n.10-15 päälle rajoitusten.

Toki sai menemään enemmänkin jos piti moottoritiellä yli 140 matkanopeutta (Saksan motareilla)

Tässä yksi kommenttini yhdestä vanhasta topicista:

Käytiin heittämässä tuossa tyttelin kanssa reilu sadan kilsan lenkki maantie ajoa josta suurin osa 100km/h rajoituksia ja ehkä vähän reilu 20km moottoritie ajoa..... XX vei 5.6L/100km ja 1000F 4.4L/100.

Viikonlopun reissussa pääsin tankillisella tasan 280km. Tankkasin tankin täyteen eli 21l eli kulutukseksi tuli tasan 7,5l.
Nopeus oli koko matkan n. 10-15 km/h yli rajoitusten, yksin ja perälaukku täynnä. Mun mielestä kulutus on korkea, mutta mitä tehdä
confused_orig.gif

heh
sulla on ilmeisesti joku vaihtanut tiheemmät rattaat sinne koska mulla oli 100kmh ja jotain 2700rm
ja pensaa vei jotain 5 litraa sadalla

ja vielä
tankillisella pääsi yli 350kmh
eikä menny ees varatankille vielä
paras pyörä mikä mulla on ikinä ollut

sulla on ilmeisesti joku vaihtanut tiheemmät rattaat sinne koska mulla oli 100kmh ja jotain 2700rm

Vakio välitykset näyttäs olevan 17-42 ja niillä mulla on 100km/h 4000rpm ja 120km/h 5000rpm. Ja kulutus 6.5l/100km.
Miten näin paljon erillaisia kierroslukuja ja kulutuksia tulee??
Kellä nyt sit on vakiovälitykset ja kellä "pitkät"??

Moro.

Omassa -90 sc24 äffässä kierrokset on 100 km/h vauhdissa juuri ja juuri 4000 rpm, joten olisiko sinun pärrässä hiukan "kiristetty" välityksiä?  
nixweiss.gif

Kulutus pyörii sekalaisessa ajossa 6-7L/100km tuntumassa...
Kyllä mullakin nopeusmittarin näyttämän mukaan 4000rpm kierroksilla nopeusmittari näyttää karvan alle sata.
Olen kuitenkin tarkastannu nopeuden GPS:llä

Myös täällä 100 kmh (mittarinopeus) ja 4000 kierrosta. Kulutus 6,3 - 6,5 litraa matka-ajossa. Alle 6:n en ole päässyt vaikka olen yrittänyt pihistellä.

Toimiiko muuten ok?
Itsellä kulutti kans n.8l satasella ja jos ajeli noin 40km vauhdilla isoimmalla vaihteella niin nykytti.Puhdistin kaasarit ja ykkös kaasarin neulaventtiilin päässä oleva jousikuormitteinen tappi oli jumiutunut pisimpään asentoon.Irroitus ja uittaminen öljyssä korjasi tilanteen.
Noilla eväin minulla ainakin putosi kulutus.Nyt kuluttaa kaks päälläkin n.5.6l ja nykiminen loistaa poissaolollaan.
062802jumpie_prv.gif

Suosittelisin sinullekkin kaasareiden puhdistusta.

Vakio välitykset näyttäs olevan 17-42 ja niillä mulla on 100km/h 4000rpm ja 120km/h 5000rpm. Ja kulutus 6.5l/100km. Täytyy tutkia ku kerkee olisko tuohon mahdollista vaihtaa kuin helposti 6 rattaat.
Nyt on rattaat laskettu ja tarkistettu. Eturatas 17 hammasta ja takarattaassa merkintä 45, mut laskennassa sain vain 41!!!
Voi olla, että laskin yhden harhaan, vaikka laskin kahdesti saman tuloksen.

Toimiiko muuten ok?
Itsellä kulutti kans n.8l satasella ja jos ajeli noin 40km vauhdilla isoimmalla vaihteella niin nykytti.Puhdistin kaasarit ja ykkös kaasarin neulaventtiilin päässä oleva jousikuormitteinen tappi oli jumiutunut pisimpään asentoon.Irroitus ja uittaminen öljyssä korjasi tilanteen.
Noilla eväin minulla ainakin putosi kulutus.Nyt kuluttaa kaks päälläkin n.5.6l ja nykiminen loistaa poissaolollaan.
062802jumpie_prv.gif

Suosittelisin sinullekkin kaasareiden puhdistusta.
Kyllä se muuten mennä tuksuttaa
smile_org.gif

Pitääpä ottaa kaasarit seuraavaksi käsittelyyn. Kiitti vinkistä

Jos purat kaasarit niin sieltä pitäs löytyä jokseenki seuraavat suuttimet: Main jet 128, pilot jet 40 ja ilmaruuvit auki 2 1/2 kierrosta. Sitten on olemassa ainakin 5 eri kaasari tyyppiä ja säädöt heittelee riippuen minkä maan pyörä on. mutta nuo on UK mallin säädöt ja käsittääkseni myös Suomen pyörissä. Korjatkaa jos olen väärässä.

Back