• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CBR-1000F etujarrut

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja moporisti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

moporisti

New member
No siitä se ajatus sitten lähti....
Tarkoituksena oli vaihdella uudet kumit alle mut samalla paljastui etujarrupalojen surkee kunto => eiku kauppaan ostamaan paloja.
Uudet palat paikalleen viimosen päälle workshop-manuaalin mukaan...muttaku PRKL ne jarrut laahaa 1. jarrutuksen jälkeen...
Elikkäs kun männät on painettu sisään asentamisen jälkeen niin rengas pyörii vapaasti mut kun eka kerran vetää "liinat kii" niin jarrut jää laahaamaan...
- Mäntien liukupinnat putsattu hammasharjalla jarrupölystä yms.
- Satuloiden liukutapit putsattu ja voideltu, liikkuu hyvin
- Kun keula ilmassa ja käsin pyöräyttää niin pyörähtää ½-kierrosta vapaasti sit liike lakkaa...

Onko tää ominaisuus uusille jarrupaloille, että hakevat paikkaansa asennuksen jälkeen ja pitää hyväksyä jarrujen pieni kihnutus kunnes ovat muotoutuneet paikoilleen vai pitääkö ihan oikeesti huolestua??

Enhän mää muuten mutku reissuun pitäs lähtee ja stressiä pukkaa ku ei vehkeet oo ihan kondiksessa..

Helppivä!
 
Taitaa mäntien liikkuvuudesta löytyä jotain häikkää, ei uudetkaan palat saa jäädä "laahaamaan"; tällöin pinta kuumenee ja lasittuu -> jarruteho heikkenee. Jarrupalojen ollessa poissa paikaltaan kannattaa tarkistaa tuo jarrumäntien liike: muutama pumppaus kahvalla ja mäntien työntö takaisin sopivalla työkalulla. Vanhemmissa pyörissä olen joutunut purkamaan jarrut, puhdistamaan männät kevyesti hiomatahnalla ja kasaamisvaiheessa voitelemaan jarruvaseliinilla. Tässä yhteydessä tulee pysäyttimet puhdistettua muutenkin ja lopuksi uudet jarrunesteet sisään.

Jääkö palat laahaamaan kevyessä jarrutuksessa vai maantienopeuksissa?
 
Laahaavat pienestäkin jarrutuksesta...
Soitin Hondan huoltofirmaan ja sain pari vinkkiä.
Kun laitoin uudet palat paikalleen niin en vähentänyt nestettä yläkupista lainkaan...kaveri meinas, että siellä voi olla "vastapaine" joka painaa paloja levyä vasten=palautuminen ei pelaa kunnolla=estää palautumisen. Vinkiksi neuvoi mua testaamaan myös ton kahva jutskan eli kun kahvasta vetää ja päästää niin palautuuko mäntä hieman takaisin päin...
Lisäksi neuvoi pumppaamaan mäntiä hieman näkyville ja voitelemaan Rubber Creasella=>sit painetaan männät takasin.
Meinas, että kumeja tarvii vaihtaa äärimmäisen harvoin noihin jarruihin...
Todennäköisimpänä syynä arvioi olevan liiallisen nesteen...

Lisää näkemyksiä aiheeseen kaipaillaan....
 
Back
Ylös