CBR 1000F - janoinen lehmä..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikko76
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikko76

Kääk!
Paljonkos raadilla kyseinen matka-vatkain kuluttaa suurinpiirtein "normaalissa" matka ajelussa? Tuo meikäläisen helistin vie n.7-8l / 100km. Suurimmaksi osaksi ripeähköä maantie ajelua. Ei kumminkaan mitään älytöntä repimistä.

Yksi päällä (kuski +0,1tonnia) ja takalaukku, eli ei aivan täyteen pakattuna. Mopedi on vuosimallia -93, varustettuna jollakin susi-rumalla Devilin putkella. Joku kammiovaimennin se näkyy olevan..
crazy.gif

Pakoputken pää näyttää kovin nokiselta. Ilmanputsari vasta vaihdettu. n.3200rpm hieman tuntuu pätkivän & nykivän, tuskin sekään kulutusta laskee.  
tounge.gif

Keljuttaa kun kaveri ajelee -99 Vfr:llä öpaut puolet pidemmälle tankillisella..  
mad.gif
biggrin.gif

91 tonninen ceebra yksin ajettaessa rajoituksen mukaan + 10km/h 100 rajoitusta ja motaria 5.2 litraa.
062802jumpie_prv.gif

Kyllä meikäläisen "lehmä" menee sillä 6-6,5 litralla satkun (nurkissa), maantiellä pintakaasulla varmaan sais vähempikin menee, mut ajotyyli jokseenkin "repivää" (eli ohituksia/kiihdytyksiä  
lookaround_orig.gif
)
Ja kilsoja mittarissa ihan just satatuhatta  
smile_org.gif

Kandee katella juu ne tulpat, ilmanputsari, kaasareitten synkkaus ym. kondikseen, niin voipi alkaa sopan kulutuskin laskee...
tounge.gif

Vähän haiskahtaa siltä, että kaasareiden suuttimet on muutettu isommiksi ja neuloja nostettu. Jos vakio ilmanputsari, niin voipi olla aikas rikkaalla. ...Siitä röpöttäminen. Ja suutinten muutoshan luonnollisesti nostaa polttoaineen kulutusta. Ensiavuksi kyllä koittaisin synkata kaasarit ja vähän tutkiskella suutinten kokoja ja neulojen korkeutta. Toki jos kulutus on kasvanut yhtäkkiä, niin vika voi olla hankalampi löytää.

Jopas pääsette vähällä..
sad_orig.gif

Itse tulee ajeltua noin parikymppiä yli rajoitusten ja ohitukset tehdään rivakasti. Jos nyt tuota vanhuksen menoa voi rivakaksi sanoa.
biggrin.gif

Täytyypä siis perehtyä kaasarien sielun elämään.  
smile_org.gif

edith piaf: kulutus on pyörinyt samoissa lukemissa koko kesän.
edit2: ja vakio filtteri onpi

no eikö tos tonnises oo mitään eroa tohon vifferiin nähden.
aika hoopolta tuntus jos noit isompia pyöriä valmistettas vain sen takia et saatas kuluun enempi pensaa.

jos noin ois ni pelllotki kynnettäs kissalla
smile_org.gif

huoli pois..nuo kulutuslukemat on mun surkean kokemuksen mukaan useimmiten kerrottu ozzy malliset vaaleenpunaset reiskat pääs. ikuna en oo päässyt samoihin. tiedä sitten enkö vain osaa, mut luulisin ku tos talvellakin tuolla raskaammalla puolella tuli ajettua tarkalla kulutusmittarilla testilenkki alle sen minkä kouluttaja veti mallisuorituksesi

062802jumpie_prv.gif
blush.gif

Jos nyt tuota vanhuksen menoa voi rivakaksi sanoa.
biggrin.gif
No eipä sillä "jalkoihinkaan" ole jääny  
talktohand.gif

Kaasarien synkkaus on aika bueno keino (varsinkin jos Sulla putketkin vaihdettu)
Maksaa tosin jonkin verran (mulla 180€), mutta riippuu tietty paikasta ja "säätäjästä"  
tounge.gif

Sen jälkeen mulla pelittäny vielä paremmin (alavääntöä tuli heti lisää ja kummasti loppu se pikkunopeuksilla "rötääminen"  
smile_org.gif
)

sanoi:
no eikö tos tonnises oo mitään eroa tohon vifferiin nähden.
aika hoopolta tuntus jos noit isompia pyöriä valmistettas vain sen takia et saatas kuluun enempi pensaa.

jos noin ois ni pelllotki kynnettäs kissalla

huoli pois..nuo kulutuslukemat on mun surkean kokemuksen mukaan useimmiten kerrottu ozzy malliset vaaleenpunaset reiskat pääs. ikuna en oo päässyt samoihin. tiedä sitten enkö vain osaa, mut luulisin ku tos talvellakin tuolla raskaammalla puolella tuli ajettua tarkalla kulutusmittarilla testilenkki alle sen minkä kouluttaja veti mallisuorituksesi

No juu. Onhan noissa mopoissa eroja, paljonkin. Tuntuu vaan tuo lähes kahdeksan litraa köyhästä niin kovalta..
baaa.gif

Ja onpa joskus entisessä elämässä kurvailtu samanmoinen kulutus häkkyrä FH:n kabiinissakin  
033102beer_1_prv.gif
smile_org.gif

sanoi:
=*cebarimimmi*,Heinä. 04 2009,21:20]
biggrin.gif
talktohand.gif

Kaasarien synkkaus on aika bueno keino (varsinkin jos Sulla putketkin vaihdettu)
Maksaa tosin jonkin verran (mulla 180€), mutta riippuu tietty paikasta ja "säätäjästä"  
tounge.gif

Sen jälkeen mulla pelittäny vielä paremmin (alavääntöä tuli heti lisää ja kummasti loppu se pikkunopeuksilla "rötääminen"  
smile_org.gif
)
Täytyypä testata heti ensiviikon yhdistetyn mopoilu / telttailu / kaljoittelu reissun jälkeen.  
buttrock.gif

Muistelisin että oma vei isommalla kuormallakin 6-6,5 litraa yleensä,siinäkin oli jotkut typhooni-putket ja säätämättä.

Mukavia muistoja jäi ceparista,se oli oiva matkakumppani.

biggrin.gif
...
tounge.gif

smile_org.gif
)
pelkkä synkkaus 180 euroa?!
omg.gif
. Laite maksaa 50 ja aikaa menee tunti-pari riippuen paljon pitää purkaa. Kyllä on huoltohinnat niin täynnä ilmaa ettei mitään rajaa näköjään. Ainakin omassa suositellaan että kaasarit synkataan 5tkm välein muistaakseni. Itsellä alla Kawasaki mutta en usko että muissakaan kovin kummoinen operaatio toi synkkaus. Sori offtopic...

tuollaa mimmin hoidolla lähtee ylimääräset kulutukset poies mut jotain jää kummiskin pilkun molemmin puolen.

ymmärrän kyllä..itekki miettinyt et onko tuo isonpyörän kulutus kaiken sen arvoista..kaitpa
withstupid.gif

vm 92 imee 5.5 - 7.5 l riippuen ajosta, nopeassa matka-ajossa se 6-6.5l on normi mitee oon huomannut, muulloin ei kulutus niin paljoa ole kiinnostanut.

Teidän pyörissä, tai kaasukädessä täytyy olla jotain vikaa... Meitsin lehmä vetäsee tasaseen kympin. Tietää, että moottori toimii, kun soppa maistuu :-)

biggrin.gif
talktohand.gif

tounge.gif

smile_org.gif
)
Onpas synkkaus kallista... Lainaa multa mittari ja synkkaa itse...

Back