• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CBR 1000F mielipiteitä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Japeli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Japeli

New member
Noniin eli ostin juuri -97 vuoden tonniäffän mittarissa 51tkm ja nyt kyselisin mielipiteitänne ja kokemuksianne pyörästä. Itse kun olen kaikenlaisia palstoja ja foorumeita selaillut läpi niin ainakin tuo nokkaketju ja kiristin ovat olleet pääosassa mutta muuten pitäisi olla idioottivarma tekniikka vai? Itselläni on vielä alle 25 vuotta lasissa ja aika aloitteleva motoristi olen mutta kokemuksia loytyy lähinnä piikkisistä ja pienemmistä aprilioistakin vähäsen. Pyörän käyttötarkoitus on lähinnä matka-ajoa mutta todennäköisesti myös liikuskelen paljon kaupungissakin. Ainakin ajoasento tuntui istuvalta ja emäntä kehuskeli matkustajan tiloja. Ennen valintaa käytiin kokeilemassa mm. XX:sää, GSX 1100G sutsukia ja 1200 bandiittia eli teinkö nyt tyhmästi kun tuon menin ostamaan? Kiitoksia mielipiteistänne jo etukäteen!
smile_org.gif
 
Faijalla tuommoinen muistaakseni -99 mallia. Eli käsittääkseni täysin sama peli, voin olla toki väärässä. Mitään vikaa ei ole ollut, mittarissa 40tkm. Itsekkin sillä ajaneena mielestäni hyvä peli varsinkin reissaamiseen. Kyllä sillä kulma-ajookin voi tietysti vetää, mutta paino pienissä nopeuksissa tekee siitä pikkuisen epämukavan. Hyvä peli. Tekniikasta en sitten oikeastaan mitään tiedäkkään...
 
hyvän ostoksen teit, ei huolta.
Itsellä oli ensin -91 vastaava ja nyt -01 CBR1000F.
Ei varsinaisia ongelmia kummassakaan. edellisen myin kun mittarissa 96tkm ja varmasti paljon vielä edessä.

edelliseen vaihdettiin kiristin ja nykyiseenkin varmaan jossain vaiheessa. takaiskarin vaihdoin vanhaan ja sen siirsin tähän nykyiseen. se saattaa jossain vaiheessa sullakin kypsyä. helppo vaihtaa ja kohtuullinen ostaa.
mittarin näyttö loppuu silloin tällöin, siis ei näytä mitään.
vikana nopeusmittarin alapäässä oleva muovimutteri.

huolettomia kilometrejä!
jussi
 
Meillä on perheessä -97 mallinen ollut vuodesta -98 lähtien. Kilometrejä takana reilut 110tkm eikä mitään ongelmia ole ollut. Nokkaketju ja eka kiristin vaihdettiin 80tkm kohdalla ja nyt viime syksynä kiristäjä uudelleen. Muuten pelaa kuin Buick:ki.
 
Itsellä oli ensin -91 vastaava ja nyt -01 CBR1000F.
huomasitko mitään suurempaa eroa vanhemman ja uudemman välillä painopisteessä tai ajettavuudessa? Ovat kuulemma ketaleet muuttaneet keulan kulmaa yhdellä (!) asteella -93 malliin ja painopisteeseenkin on kuulemma tehty joitain pieniä muutoksia.

Itsellä kokemusta -00 mallista ja omasta -91 vasta koeajojen verran, enkä silloin huomannut mitään suurempia eroja. Ajattelin kysellä, jos pidempi siivu molemmilla olisi paljastanut jotain eroja yhdistelmäjarrujen lisäksi.

Japelille onneksi olkoon "uuden" pyörän johdosta ja tervetuloa Hondakuskien joukkoon  
smile_org.gif
 
Mun ajolla en huomanut mitään merkittävää eroa noiden -91 ja -01 mallien välillä. Toisaalta mä en edes huomaa sitä eroa niissä jarruissa...
 
Noniin eli ostin juuri -97 vuoden tonniäffän mittarissa 51tkm ja nyt kyselisin mielipiteitänne ja kokemuksianne pyörästä. Itse kun olen kaikenlaisia palstoja ja foorumeita selaillut läpi niin ainakin tuo nokkaketju ja kiristin ovat olleet pääosassa mutta muuten pitäisi olla idioottivarma tekniikka vai? Itselläni on vielä alle 25 vuotta lasissa ja aika aloitteleva motoristi olen mutta kokemuksia loytyy lähinnä piikkisistä ja pienemmistä aprilioistakin vähäsen. Pyörän käyttötarkoitus on lähinnä matka-ajoa mutta todennäköisesti myös liikuskelen paljon kaupungissakin. Ainakin ajoasento tuntui istuvalta ja emäntä kehuskeli matkustajan tiloja. Ennen valintaa käytiin kokeilemassa mm. XX:sää, GSX 1100G sutsukia ja 1200 bandiittia eli teinkö nyt tyhmästi kun tuon menin ostamaan? Kiitoksia mielipiteistänne jo etukäteen!
smile_org.gif
Siitä voipi alkaa rakentamaan tollasta Hontra
 
...oli ekana "isona" pyöränä -92 vuosimallinen CBR1000F liki 20 vuojen tauon jälkhen...aivan loistava ajettava niin yksin ku kaksinki, kulki ku juna tienpäällä. Ja se joka väittää sitä raskhaksi väännellä ja käännellä niin on luultavasti "kukkakeppi", riittävästi kun on painoa ja voimaa niin kyllä taittuu
wink.gif
...

Voimaa, vääntöä ja kulkua riittävästi, mutta ennenkaikkea hulppea ajella toistatuhannen kilometrin päivähuikosiaki; ei tunnu mishän!

Ajelisin varmasti vieläki, ellen olis teheny yhtä ainuaa virhettä: kun sattu soppelisti tyrkylle, niin kävin seku-vain-koeajamassa Hayabusaa. Ja siitä se CBR sitten lähti kierthon. Mutta hieno pyörä oli kaikinpuolin.
 
...oli ekana "isona" pyöränä -92 vuosimallinen CBR1000F liki 20 vuojen tauon jälkhen...aivan loistava ajettava niin yksin ku kaksinki, kulki ku juna tienpäällä. Ja se joka väittää sitä raskhaksi väännellä ja käännellä niin on luultavasti "kukkakeppi", riittävästi kun on painoa ja voimaa niin kyllä taittuu  
wink.gif
...
Juu itsellä elopainoa 115kg ja ilman sen suurempaa egon kohotusta niin penkistä nousee enemmän.
smile_org.gif
 
...oli ekana "isona" pyöränä -92 vuosimallinen CBR1000F liki 20 vuojen tauon jälkhen...aivan loistava ajettava niin yksin ku kaksinki, kulki ku juna tienpäällä. Ja se joka väittää sitä raskhaksi väännellä ja käännellä niin on luultavasti "kukkakeppi", riittävästi kun on painoa ja voimaa niin kyllä taittuu  
wink.gif
...

Voimaa, vääntöä ja kulkua riittävästi, mutta ennenkaikkea hulppea ajella toistatuhannen kilometrin päivähuikosiaki; ei tunnu mishän!

Ajelisin varmasti vieläki, ellen olis teheny yhtä ainuaa virhettä: kun sattu soppelisti tyrkylle, niin kävin seku-vain-koeajamassa Hayabusaa. Ja siitä se CBR sitten lähti kierthon. Mutta hieno pyörä oli kaikinpuolin.
Sama tausta, tosin vähän nuorempi olen... mut ennen 1000 cepari f . hyvä peli. mut busalla mennään..
062802moto_prv.gif
 
Onnea uuden pyörän omistajalle. Hyvän pyörän ostit, mulla on ollut aikojen saatossa kolme tonnista cebaria ja ei pahaa sanottavaa löydy.
Tuossa sun pyörässä on dual-jarrut ja ne onkin tosi hyvät. Pyörä on muutenkin hyvä ja luotettava matkakumppani. Radalle sillä ei kuitenkaan kannata lähteä kisailemaan, mutta se ei kaiketi sulla ole tarkoituskaan. Kyllä sillä silti mutkatietäkin on hyvä päästää menemään kun vähän tottuu.
sport05.gif
 
Onnea uuden pyörän omistajalle. Hyvän pyörän ostit, mulla on ollut aikojen saatossa kolme tonnista cebaria ja ei pahaa sanottavaa löydy.
Tuossa sun pyörässä on dual-jarrut ja ne onkin tosi hyvät. Pyörä on muutenkin hyvä ja luotettava matkakumppani. Radalle sillä ei kuitenkaan kannata lähteä kisailemaan, mutta se ei kaiketi sulla ole tarkoituskaan. Kyllä sillä silti mutkatietäkin on hyvä päästää menemään kun vähän tottuu.
sport05.gif
Juu eikös ne dual-jarrut oo noissa vuodesta -93 lähtien? Matkakumppaniksi (emännän kera) tosiaan hain että jääkööt nuo ratarevittelyt niitä naulapäitä varten  
biggrin.gif
Moottoripyöräilyssähän on (ainakin omasta mielestäni) ideana ajella rauhaksiin pieniä ja mukavia mutkateitä ja ihailla maisemia.
sport05.gif
Tarvii varmaan kyllä totuttelua ensin kun olen enemmän kustomi-miehiä ajomieltymykseltäni ja tää on nyt eka kunnon "iso ja kyykympi" pyörä. Ostovalintaan vaikutti isosti myös tosiaan se että miten se emäntä jaksaa siellä takapallilla istuskella. Varmasti on mukavampaa istua tonniäffän kyydissä kuin esim. viragon takana kun cebarista löytyy vielä kolmen laukun sarja  
smile_org.gif
 
...oli ekana "isona" pyöränä -92 vuosimallinen CBR1000F liki 20 vuojen tauon jälkhen...aivan loistava ajettava niin yksin ku kaksinki, kulki ku juna tienpäällä. Ja se joka väittää sitä raskhaksi väännellä ja käännellä niin on luultavasti "kukkakeppi", riittävästi kun on painoa ja voimaa niin kyllä taittuu
wink.gif
...
Juu itsellä elopainoa 115kg ja ilman sen suurempaa egon kohotusta niin penkistä nousee enemmän.
smile_org.gif
Siitä huolimatta että moottoripyörän käsittely on pääosin tekniikkalaji, olen ylläolevasta samaa mieltä. Jotkut pyörät olen itse kokenut raskaaksi käsitellä pikkupyörityksessä vaikka muuten olen niistä pitänytkin kovasti.

Samoin muiden liian pehmeäksi moittima satula saattaa tuntua joko aivan sopivalta tai jopa liian kovalta.

Johtunee ehkä siitä, että ajokamppeissa meillä on emännän kanssa painoa yhteensä suunnilleen tuo 115 kg
biggrin.gif


Mutta KiloCebarin hintatason tarkistettuani tuli mieleen villi ajatus olisiko kellään kokemusta sellaisesta 25 kW väliluokkaan kuristettuna? Kevari on vuoden kuluttua jäämässä nuoremmalle lurjukselle ja väliluokan kortille sopivasta moposta on alustavasti keskusteltu. Olisihan tuo aivan eri peli kuin ER-5, jonka hinnat alkaen on kalliimpi. Ruiskuvehkeen voi kuristaa sivistyneesti minne tahansa tyhjäkäynnin ja maksimitehon välille, mutta toimiiko noin paljon kuristettu kaasutinkone enää huonostikaan?

t. Kukkakeppi & pojat
 
Mutta KiloCebarin hintatason tarkistettuani tuli mieleen villi ajatus olisiko kellään kokemusta sellaisesta 20 kW väliluokkaan kuristettuna?
Tutkin eilen pitkästä aikaa oman pyörän Saksan rekisteriotetta, pyörä on viettänyt siellä yhdellä omistajalla vuodet 1992-2000. Hondan maallinen matka vapaiden nopeuksien luvatussa maassa on alkanut 20Kw tehoilla, huippunopeutta paperissa seisoo 135 km/h  
biggrin.gif


Kuristus on otteen mukaan tehty 12,5 mm supistuksilla imukanavissa ja saman kokoisilla kuristeilla pakoputken päissä. Otteeseen merkattu melukin on laskenut 89->84 dB ja huippukierrokset 9500->5500 rpm. No, tätä hissuttelua ei onneksi kestänyt kun vuoden verran, sitten teho on nostettu huimaan 72 kW:iin, tällä kertaa imukanavissa oleville 16,5mm supisteilla. Muutaman viikon päästä nähdään, onko ne vieläkin paikoillaan  
omg.gif


e: muisti prakaa, 24->20kW
 
Noniin eli ostin juuri -97 vuoden tonniäffän mittarissa 51tkm ja nyt kyselisin mielipiteitänne ja kokemuksianne pyörästä. Itse kun olen kaikenlaisia palstoja ja foorumeita selaillut läpi niin ainakin tuo nokkaketju ja kiristin ovat olleet pääosassa mutta muuten pitäisi olla idioottivarma tekniikka vai? Itselläni on vielä alle 25 vuotta lasissa ja aika aloitteleva motoristi olen mutta kokemuksia loytyy lähinnä piikkisistä ja pienemmistä aprilioistakin vähäsen. Pyörän käyttötarkoitus on lähinnä matka-ajoa mutta todennäköisesti myös liikuskelen paljon kaupungissakin. Ainakin ajoasento tuntui istuvalta ja emäntä kehuskeli matkustajan tiloja. Ennen valintaa käytiin kokeilemassa mm. XX:sää, GSX 1100G sutsukia ja 1200 bandiittia eli teinkö nyt tyhmästi kun tuon menin ostamaan? Kiitoksia mielipiteistänne jo etukäteen!
smile_org.gif
Hyvän pyörän ostit
062802jumpie_prv.gif
 
Voi peijjooni et sormet syhyy!!!
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
Tätä syksyä kun on jo kestänyt 7kk nii vois tuo luontoäiti aloittaa ne kauniit keväiset ilmat!! Ei viittis enää seebraa siellä liikkeessä seisottaa kun vois ottaa sen jo tohon jalkojen väliin ja lähtee baanalle
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
 
Onnittelut hyvästä valinnasta! Tuntuvat nuo CBRrät olevan varsinaisia ikiliikkujia ja varmoja matkajuhtia.

Eilen (23.2.) näin länsiväylällä CBR 1000 F:n taustapeilistä jolloin oli ihan pakko suoralla hiljentää vauhtia hieman, raottaa ikkunaa auki ja seurata ohitusta... on se komia pyörä!
thumbs-up.gif
 
Cebari-tonni on meikän lapsuuden haave, samoin kuin on VFR 750 RC 36:kin. Jälkimmäisen omistan ja ikäväkseni (rahattomuuttani) joudun siitä luopumaan uuden Firebladen tähden. Harmittaa niin vietävästi. Onneksi tässä on sellainen varasuunnitelma, että vaimoni tahtoisi alkaa itsekin ajamaan (jahka toinen perillinen saadaan maailmaan ja hieman varttumaan), joten eiköhän joko CBR tai VFR saada hyvällä tekosyyllä hankittua tähänkin talouteen... Kerkesin kyllä miettimään -92 vuoden Firebladeakin perheen kakkospyöräksi, mutta jotenkin olen kiintynyt noihin kahteen edellä mainittuun.
 
Hyvä moppe on tuo tonniäffä. Meillä on talouden toinen pyörä tuollaanen. Mittarissa rapiat 80 tkm ja nokkaketju se vähän rasailee, ensi kesäksi sille jotain tehdään. Kataloogi-MP-maailmassa oli koeajo käytetystä (60tkm), siinä yksilössä meni takahaarukka huoltoon, oli klappia. Meidän ceparista se katsottiin muistaakseni toissakesänä, ja oli timmissä kunnossa. Se etenee kyllä kuin juna, taittaminen kurviin tuntui allekirjoittaneelta aluksi vähän raskaalta. Ja believe me, kyllä se radallakin taipuu ja ilman muuta kannattaa käydä siellläkin. Ite en ole sillä kokeillut, mutta kyllä ukko vie sitä aika hyvin!Mainio matkajuhta, mielestäni katteet ovat kyllä yhdet kaikkien aikojen parhaista, jos ihan matkamatkapyöriä ei oteta lukuun. Kahvanlämppärit kun on, niin no problem vähän kylmemmilläkään keleillä! Ja takapenkkiläinenkin varmasti kehrää...ainakin matkustusolojen puolesta
wink.gif
.
 
Back
Ylös