• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CBR 1100 kestävyys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FJ20
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
- alhainen litrateho, vrtaa eism hayabusa tai ZX 12R.
Litratehot: (Bike 2003 kuvaston tiedoilla.)
Hayabusa:134,7   ZX 12R:148,5  ja  XX:144,2.
Eli Suzukissa selvästi pienin. Kawa ja Honda varsin lähellä toisiaan. Tosin korkea litrateho normaalikäytössä ei liene erityisen tavoittelemisen arvoinen asia?
no voihan räkä, piti puhua tehoista eikä litratehoista. Vaikka...(nyt heitän mutua ja dementoituneeseen muistiin perustuvaa) olikohan biken testi jossa laskin takarengastehoista lasketut litratehot olleen XX:lle huonommat kuin busalla ja ZX12R:lle. Voi olla että varhaisdementian ja hallusinaatioiden yhdistelmä  iskee.

Se mikä minua Hayabusassa on viehättänyt, on ollut koneen todella onnistunut vääntökäyrä, tasainen mutta silti suht korkea.

Muistelen nähneeni Biken testin jossa Busan vääntökäyrä n 3000 rpm kohdalla oli suurempi kuin XX:n max vääntö. Ja sen huomaa myös ajaessa.

Tosin Busa ja Zx12R on tehty hieman eri tarkoitukseen kuin XX, kai...

No mitäpä noista, XX on silti erinomainen matkasportti.
Onko niin kuin kaverini kertoo, että Hayabusalla on vaikea ajaa esim I-kehän ruuhkassa mateluvauhtia ja että veto alkaa vasta esim. 3000 kiekan paikkeilla. H. ei kai olekaan tehtykään kahdelle matkapyöräksi vaan yhdelle johonkin muuhun.
Ei todellakaan ole sen vaikeampi ajaa kuin millään muullakaan pyörällä. päin vastoin. Laakea vääntökäyrä tekee ajosta todella mukavan ja miellyttävän.

Tosin...ajaminen on tylsää(*V*I*T*S*I*) 6-vaihteella voi vedellä ihan rauhassa ohituksia melken mistä nopeudesta vain.

niin tai rauhassa ja rauhassa..kokoajan pitää katsoa mittariin ettei nopeus karkaa ..

Parempi myöhään kun ei milloinkaan:

Muutosten hinnoista:

Putkisto about 660 Euroa, tilattu Briteistä Performancemotorcycleparts.com:ista, loistoputiikki, suosittelen. Vaiho ilmainen, jos rystysnahkoja ei lasketa kustannuksiksi.
Suuttimet ja K&N filsu vaihto/asennustöineen ja penkkiajot/säädöt yhteensä 400 Euroa, jamppa nimeltä Olli Reiman, muistaakseni Salon Pyörä ja Mopo oli putkan nimi. Luotettavan oloinen jannu, katu-uskottavuutta lisäsi se, että hallista löytyi myös paljon kisapelejä.

Mitä suuttimia vaihdettiin: Ne mitä tarvii (totuus, ei aavistustakaan)
Miksi: Syöttöjä lisää, tuo putkisto & filsu veti kohtuu laihalle, joten seosten kohdalleen saaminen vaati isompaa suutinta

Dual jarruista: Ei onneksi ole tullut vielä könyttyä, mutta pari kertaa on ollut lähellä. 2 ongelmaa omalla kohdalla: 1) voimakkaassa jarrutuksessa (vain etujarrulla) pienetkin epätasaisuudet tiessä keventää perää entisestään ja takanen menee lukkoon, pakko höllätä etujarrua jolloin jarrutus on ollut vähällä mennä pitkäksi ja 2) tuo edellä kuvattu etupään lukkiutuminen kun polkasee vanhasta tottumuksesta takajarrullekin.

Korotuksesta: en voi muuta kuin jatkaa suosittelua, kustannukset alle euron jos prikkaviritys, ero on huikea.

Ja lopuksi, Busa, zx12R jopa zetori loistavaa seuraa, mutta älkää nyt Bemareita tähän sotkeko...
tounge.gif

(kesken työpäivän)
Mun tarpeeni on suunnilleen näin:

* Luotettava prutku/pitkäikäinen
* Matkapyörä, kaksi päällä + laukut tavaroineen.
* Kohtuullinen väsyttämätön ajoasento itselle.
* Hyvät olot tarakalle = mammelille
* Voimaa huimasti (nyt on 130...135 hp)
* Kyky myös hermostuttavaan mateluajoon ruuhkassa
* Ei hirmukyykky (väsyttävä ajo ?)

Näistä ja eräistä muista syistä kyselen Blackbirdista. Mun kaverilla on uusi Kawa zzr 1200 ja se tuntuu vetävän OK.
Prutkutellaan yhdessä maaseutukiertoja. Oli valinnut sen ajoasennon vuoksi. Mulle BMW oli aikaisemmin hyvä.

(kesken työpäivän)

Näistä ja eräistä muista syistä kyselen Blackbirdista. Mun kaverilla on uusi Kawa zzr 1200 ja se tuntuu vetävän OK.
Prutkutellaan yhdessä maaseutukiertoja. Oli valinnut sen ajoasennon vuoksi. Mulle BMW oli aikaisemmin hyvä.
Ajoasento ja se,etten tykännyt bläkkärin dualjarruista, ratkas mun valinnan zetorin hyväksi.

Parempi myöhään kun ei milloinkaan:

Muutosten hinnoista:

Putkisto about 660 Euroa, tilattu Briteistä Performancemotorcycleparts.com:ista, loistoputiikki, suosittelen. Vaiho ilmainen, jos rystysnahkoja ei lasketa kustannuksiksi.
Suuttimet ja K&N filsu vaihto/asennustöineen ja penkkiajot/säädöt yhteensä 400 Euroa, jamppa nimeltä Olli Reiman, muistaakseni Salon Pyörä ja Mopo oli putkan nimi. Luotettavan oloinen jannu, katu-uskottavuutta lisäsi se, että hallista löytyi myös paljon kisapelejä.

Mitä suuttimia vaihdettiin: Ne mitä tarvii (totuus, ei aavistustakaan)
Miksi: Syöttöjä lisää, tuo putkisto & filsu veti kohtuu laihalle, joten seosten kohdalleen saaminen vaati isompaa suutinta

Dual jarruista: Ei onneksi ole tullut vielä könyttyä, mutta pari kertaa on ollut lähellä. 2 ongelmaa omalla kohdalla: 1) voimakkaassa jarrutuksessa (vain etujarrulla) pienetkin epätasaisuudet tiessä keventää perää entisestään ja takanen menee lukkoon, pakko höllätä etujarrua jolloin jarrutus on ollut vähällä mennä pitkäksi ja 2) tuo edellä kuvattu etupään lukkiutuminen kun polkasee vanhasta tottumuksesta takajarrullekin.

Korotuksesta: en voi muuta kuin jatkaa suosittelua, kustannukset alle euron jos prikkaviritys, ero on huikea.

Ja lopuksi, Busa, zx12R jopa zetori loistavaa seuraa, mutta älkää nyt Bemareita tähän sotkeko...
tounge.gif
Minkä merkkisen putkiston hommasit, kuulostaa edulliselta?

Oletko muuten koittanut tuota pienempää eturatasta, mielestäni ihmeen huikea vaikutus silläkin! Muuttuu lähdöt ym. matkasportista pykälän "oikean" sportin suuntaan.
wink.gif

sanoi:
Minkä merkkisen putkiston hommasit, kuulostaa edulliselta?

Oletko muuten koittanut tuota pienempää eturatasta, mielestäni ihmeen huikea vaikutus silläkin! Muuttuu lähdöt ym. matkasportista pykälän "oikean" sportin suuntaan

Micron "Full race" putkisto, en muista tarkkaa tyyppimerkintää, perusrosteria tuo takapönttö kuitenkin oli. Hiilaria / titaania olisi saanut hiukka korkeemmalla hinnalla...

Tuon ratastuksen aika tulee pian (lue talvella) ainoa mikä mietityttää on etu vai takaratas? Ymmärrykseni mukaan takarattaan suurentaminen "rasittaisi" konetta vähemmän??? tiedä häntä?  Onko kelölään kokemuksia/tietoa ? Siis oikeesti, eikä "mutua", sitä on omastakin takaa...
nixweiss.gif

sanoi:

Omia kokemuksia vielä melko vähän nyt n.7000km, mut kaikki tarinat mitä on kuullut puhuvat sen puolesta et edessä on paljon ongelmattomia kilometrejä.

sanoi:
Mamman kanssa yhteisiä kilometrejä takana noin 2000, eikä moitittavaa, eihän sitä edes huomaa siellä takana.

sanoi:
Itse olen kaksi kertaa ajanut n.900-1000km päivämatkan eikä moitittavaa löydy siitäkään.

sanoi:
Ei ole valituksen sanaa yhteisten 2000km matkalla "tarakasta" kuulunut.

sanoi:
Voimaa löytyy ihan mukavasti jo alunperin, oma lievästi "päähänlyöty" 164 mitattu takaselta, ainakin omiin tarpeisiin riittävästi.

sanoi:
On tuotakin joskus tullut harrastettua.

sanoi:
Kuten todettua niin ei 1000km päivässä ainakaan itseäni väsyttänyt.

Aika yksitoikkoista tekstiä tulee.., mut on se oikeasti omasta mielestäni ainakin kiva mopo.
Oikeastaan ainoa parannettava mikä mieleen tulee on kankea olemus (jostakin on tingittävä jos mamman kans tahtoo ajella), tosin jos siitä tuolla prikkavirityksellä selviää niin huonot puolet ovat aika vähissä. Itselläni ei ole jarrujen kanssa vielä sen suurempia vaikeuksia ollut, johtuneeko eri ajotyylistä (yleensä en jarruta jalalla) vai mistä.

Kaiken kaikkiaan olen itse niin tyytyväinen etten osaa muuta kuin kehua, tiedä sitten millainen tuo tuleva malli on, mut on nykyinen sen verran hyvin vakuuttanut ominaisuuksillaan, et ajatuksissa on  jos vaikka vaihtuis keväällä.. (jos "hallitus" näyttää vihreää valoa)
biggrin.gif
sport05.gif
buttrock.gif
Aika ykstoikkosen tyytyväistä tekstiä. Tuntuu hyvältä.

* Ajoasentoon liittyen miten pitkä olet.
* Ja toinen, kerros mikä se prikkajuttu on.
* Ja kolmas, mikä se päähän lievästi lyöty 164 hp on? Tehtaan ilmoittamahan ei tarkoita takapyörästä mitattua tehoa.

Se on seuraava prätkä, ku toinen nykyisistä häviää ja vaihtoraha on valmiina.

Olen sinnikkäästi kärttänyt käyttäjiltä ja huoltajilta jotain negatiivista, mutta eivät suostu haukkumaan. Eivät millään ...
Tuota samaa tässä itsekin mietin ja siksi kyselen. Lisäksi tietysti kiinnostaa se miten kuski (kädet + ranteet ym) väsyy pitkillä ajomatkoilla ja viihtyykö takapaksilla istuja niin, ettei tule eroa.

Kertokaa vielä.
Mulla ainakin alkaa heti 300 km ajon jälkeen puutuun ranteet, mutta siinä vaiheessa alkaa jo tankkauskin olla ajankohtaista. Joten kädetkin voi samalla ravistella vetreiksi. Saatta tosin olla tupakoinnin aiheuttamaa ongelmaa pintaveren kierrossa...
smile_org.gif

Olen sinnikkäästi kärttänyt käyttäjiltä ja huoltajilta jotain negatiivista, mutta eivät suostu haukkumaan. Eivät millään ...
Tuota samaa tässä itsekin mietin ja siksi kyselen. Lisäksi tietysti kiinnostaa se miten kuski (kädet + ranteet ym) väsyy pitkillä ajomatkoilla ja viihtyykö takapaksilla istuja niin, ettei tule eroa.

Kertokaa vielä.
Mulla ainakin alkaa heti 300 km ajon jälkeen puutuun ranteet, mutta siinä vaiheessa alkaa jo tankkauskin olla ajankohtaista. Joten kädetkin voi samalla ravistella vetreiksi. Saatta tosin olla tupakoinnin aiheuttamaa ongelmaa pintaveren kierrossa...
smile_org.gif
Vielä kun vasta talvi tulossa.
Mikä on ajovauhti käytännössä. Ajoviimahan keventää ranteiden ja käsien rasitusta. Kyllä mulla nykyisin tuppaa puutumaan jo ennen tankkausta.

Kertokaa vielä.
smile_org.gif
Vielä kun vasta talvi tulossa.
Mikä on ajovauhti käytännössä. Ajoviimahan keventää ranteiden ja käsien rasitusta. Kyllä mulla nykyisin tuppaa puutumaan jo ennen tankkausta.
Yleensä se vauhti tahtoo olla rajoitus + 15-20 km/h

Back