CBR f4i tyhjäkäyntiongelma

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HerraX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

HerraX

New member
CBR f4i tyhjäkäyntiongelma

Itsellä löytyy Honda CBR f4i 600cc pyörä, yhtäkkiä ilmaantui ongelma tyhjäkäynnin kanssa.

Pyörä kiertää, käy ja kukkuu kauniisti ja ajossa käyttäytyy normaalisti, mutta tyhjäkäyntiä käy todella matalilla kierroksilla (600-700rpm) ja saattaa sammua jos ei kaasuttele. Normaalisti tyhjäkäynti oli 1200-1400rpm tienoilla.
Lisäksi kylmänä käynnistettäessä ei lyö ns. "ryypylle", vaan samantien menee matalille kierroksille vaikka moottori on kylmä.

Mikä näissä ruiskuvehkeissä aiheuttaa moista, jokin anturi paskana tms? Alkukesästä toimi normaalisti, ongelma ilmaantui yllättäen.
 
Pyörä kiertää, käy ja kukkuu kauniisti ja ajossa käyttäytyy normaalisti, mutta tyhjäkäyntiä käy todella matalilla kierroksilla (600-700rpm) ja saattaa sammua jos ei kaasuttele. Lisäksi kylmänä käynnistettäessä ei lyö ns. "ryypylle", vaan samantien menee matalille kierroksille vaikka moottori on kylmä.

Viittaisiko tällaiset oireet venttiilien säätämiseen ja samalla ruiskun synkkaamiseen? Riippuen toki siitä koska ne on viimeksi tehty?
 
Viittaisiko tällaiset oireet venttiilien säätämiseen ja samalla ruiskun synkkaamiseen? Riippuen toki siitä koska ne on viimeksi tehty?

Itsellä ei oo varmaa tietoa, ei oo mun aikana (3 vuotta pyörän omistanut) tehty. Ajattelin kyllä näitä lähteä ekana tekemään ja muutenkin pitää nuo tehdä, mutta jännä kuin alkoi ihan yhtäkkiä niin siitä tuli jokin sähkö/anturivika mieleen.
 
Noilla oireilla itse lähtisin melkeinpä tuota anturivikaa etsimään, anturit tosin yleensä sytyttävät vikavalon. Ja yksi mikä tuossa pikaisesti ulkomaisilta foorumeilta luntatessa saattaisi aiheuttaa tuollaisia oireita voisi olla polttoaineen paineensäädin.
 
Itsellä löytyy Honda CBR f4i 600cc pyörä, yhtäkkiä ilmaantui ongelma tyhjäkäynnin kanssa.

Pyörä kiertää, käy ja kukkuu kauniisti ja ajossa käyttäytyy normaalisti, mutta tyhjäkäyntiä käy todella matalilla kierroksilla (600-700rpm) ja saattaa sammua jos ei kaasuttele. Normaalisti tyhjäkäynti oli 1200-1400rpm tienoilla.
Lisäksi kylmänä käynnistettäessä ei lyö ns. "ryypylle", vaan samantien menee matalille kierroksille vaikka moottori on kylmä.

Mikä näissä ruiskuvehkeissä aiheuttaa moista, jokin anturi paskana tms? Alkukesästä toimi normaalisti, ongelma ilmaantui yllättäen.
Vm ja km ?
 
Itsellä ei oo varmaa tietoa, ei oo mun aikana (3 vuotta pyörän omistanut) tehty. Ajattelin kyllä näitä lähteä ekana tekemään ja muutenkin pitää nuo tehdä, mutta jännä kuin alkoi ihan yhtäkkiä niin siitä tuli jokin sähkö/anturivika mieleen.

No minun ajatus oli se, että kun se oireilee noin kylmänä, niin se kaipaisi venttiilien säätöä. Jonkun oireenhan on pakko tulla ensimmäisenä. Oletko paljon ajanut sillä kolmessa vuodessa ja onko siis sitäkään tietoa koska on viimeksi venttiileitä säädetty tai tarkastettu?
 
Viimeksi muokattu:
Viittaisiko tällaiset oireet venttiilien säätämiseen ja samalla ruiskun synkkaamiseen? Riippuen toki siitä koska ne on viimeksi tehty?


Ei. Jos venttiilit kantais se ei lähtis käyntiin. Ainakaan kaikilla pytyillä. Ja jos kävis vaikka kolmella niin ei se kierroksia normaalisti ottais.
 
Back
Ylös