cbr600f -93

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eddie
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Eddie

New member
Onko kellään tietoa kyseisen malliseen pyörään asennettavista laukkutelineistä, laukuista ja niiden sopivuudesta?
Olen kahden vaiheilla: "kangas"laukut vai kiinteä teline + 3*laukut  
nixweiss.gif

Tarkoituksena ei ole tehdä nätistä pyörästä muulia!
Harkitsin ensin gsx750f :n ostoa ( johon laukut sopii mainiosti ), mutta kun näin cbr600f:n ...........
inlove.gif

Voittiko tunteet järjen vai onko järjellä mitään tekemistä tämän harrastuksen kanssa?
biggrin.gif


Mielipiteitä!
 
Ai, mielipiteitä, löytyy!

Laukut ovat mielestäni, hmmm, eivät ainakaan kovin kauniita sporttisemmissa pyörissä. Tuohon F suitsaan laukut sopii vielä jotenkin mutta Cebariin ei.

Pieni tankkilaukku ja reppu riittävät viikon euroopan reissuun vallan mainiosti, eli jos nyt ei aina halua koko omaisuutta kantaa mukana, niin ei välttämättä kannata hankkia kallista laukkusydeemiä.

Tuotatuota, kuinkas GSXR600 tai 750? kun ei ole olemassa kuin yksi oikea prätkämerkki...

Ja järkihommia nämä ei todellakaan ole!
tounge.gif

Paitsi tietysti ajattelee sitä tunteella tai järjellä, aina päätyy Suzukin hankintaan, muu on tyhmyyttä...
033102bebe_1_prv.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Gixxerrr @ Loka. 31 2002,16:29)</td></tr><tr><td id="QUOTE"> Paitsi tietysti ajattelee sitä tunteella tai järjellä, aina päätyy Suzukin hankintaan, muu on tyhmyyttä...  
033102bebe_1_prv.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>

Jos ajattelee järjellä ja lisää siihen pientä silmää kauneudelle, niin päätyykin yllättäen uudehkoon kuussatkuun Cebariin  
062802jumpie_prv.gif
 
033102bebe_1_prv.gif
 
033102bebe_1_prv.gif


Niin, pakko se on kai sanoa ihan mielipiteensäkin eikä vain aukoa päätään: Itselläni on vastaavassa pyörässä (´99 Cebari) takateline ja 42 litran Kappa. En ole kuin työmatkoja sen kanssa ajellut, joten en tiedä miten soveltuu esim. Juuroopan valloitukseen, mutta lyhyillä matkoilla se on ihan hyvä. Rakenteellinen nopeus sen kaa ajellessa oli EX-omistajan mukaan jotain 140 km/h, mutta tiedä häntä...
blush.gif
 
Kangas laukut on edulliset ostaa ja helpot kiinnittää mopoon, mutta saattavat jottää mopoon ikäviä naarmuja. Niitä voi kyllä ehkäistä jollain kontakti muovilla tai nahka suojalla....

Kovat laukut on kalliita ja niissä on se teline joka tosiaan ei munkaan mielestä oikeen kuulu sportti pöyrään. parempia sateella ja pysyvät siistinpänä ja lukittavia.

Gixxerrr puhuu asiaa tankki laukku ja reppu niin sillä yksinäinen matkustaja menee pitkälle. Vinkki mustekaloja mukaan niin ei tatvii pitää reppua selässä kokomatkaa...
 
Mua ei saa kyllä pistämään reppua selkään pyöräillessä. Nämä nyt on varmaan taas niitä makuasioita, joista on kiva kiistellä... Kovat laukut ei ulkonäöllisesti sovi mun mielestäni kuin matkapyöriin. CBR600F laukuilla ja ilman kuljettajaa on jokseenkin hassun näköinen, mutta kuljettajan kanssa vastaantullessa varmaan sitten ihan OK, kun ei ole ottanut silmään.

Mulla on tankkilaukku ja takapenkin päälle tuleva laukku, joilla olen pärjännyt. Tavaratilaa niukasti, mutta mulle riittävästi.
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (jjm @ Marras. 01 2002,08:12)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mua ei saa kyllä pistämään reppua selkään pyöräillessä. Nämä nyt on varmaan taas niitä makuasioita, joista on kiva kiistellä... .[/QUOTE]<span id='postcolor'>
No kiistellään sitte ku se on niin kivaa
smile.gif


ne mustekalat... kuvassa eräs orgilainen hemmo ja erinonainen laukun kiinitys järjestelmä
stoppie.jpg


Älkää välittäkö mopon asennosta.....
kuva otettu Oslon lähellä....
 
Niin tosiaan tuo nopeushomma.. eli tavallisilla laukuilla on käsittääkseni jotkut nopeussuositukset, fastbag on suunniteltu kovempaankin menoon, tosin kallis. Itse ajelin tuolla pienimmällä oolraitin tankkilaukulla ja sellaisella vedenpitävällä kohtuu isolla repulla jossa hyvät remmit ja muotoiltu selkään kyykkyasentoon, vauhdit oli keskimäärin 200km/h saksassa, parhaimmillaan lähes 300km/h. ei mitään ongelmia, tosin siitä ylöspäin ei enää kiihdy koska ei pääse plexin taakse suojaan.

Ja toisaalta, Visa mahtuu povariin...
033102bebe_1_prv.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (geepeez @ Marras. 01 2002,07:48)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Kangas laukut on edulliset ostaa ja helpot kiinnittää mopoon, mutta saattavat jottää mopoon ikäviä naarmuja. Niitä voi kyllä ehkäistä jollain kontakti muovilla tai nahka suojalla....[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Toi naarmuuntuminen onkin aika paha pointti! Tässä vaihtoehdossa olisi siis kiinnitettävä erityistä huomiota siihen, kuinka tiukasti saa laukut sidottua sivuille!
confused.gif


Jo nämä kommentit joita on tullut, alkavat kallistaa vaakakuppia siihen suuntaan, etten laita mitään kiinteitä hässäköitä ainakaan sivuille!
Jääpähän enemmän rahaa  
062802moto_prv.gif
 
033102beer_1_prv.gif
 
062802moto_prv.gif
harrasteille!
 
Mulla on -93 Cebarissa Givin laukkuteline ja 46l laukku. Teline on todella matala, kauhukahva on poistettu jotta kiinnityslevy sopii paikoilleen. Ilman laukkua ei teline ainakaan minun silmääni häirtse, ja jos haluaa, niin telineen saa neljällä ruuvilla tarvittaessa nopeasti poiskin.
062802jumpie_prv.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Gixxerrr @ Marras. 01 2002,11:43)</td></tr><tr><td id="QUOTE">
Ja toisaalta, Visa mahtuu povariin...  
033102bebe_1_prv.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>

...köyhät kyykkyyn, asiaa!!...
033102bebe_1_prv.gif


Mutta näinhän se asia on, vain välttämätön mukaan ja rahdin voi laittaa vaikka junalla perässä jos kiinnostaa!
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Siipiveikko @ Marras. 01 2002,15:58)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mulla on -93 Cebarissa Givin laukkuteline ja 46l laukku. Teline on todella matala, kauhukahva on poistettu jotta kiinnityslevy sopii paikoilleen. Ilman laukkua ei teline ainakaan minun silmääni häirtse, ja jos haluaa, niin telineen saa neljällä ruuvilla tarvittaessa nopeasti poiskin.
062802jumpie_prv.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Toi kahvan poisto tuntuu aika pahalta, koska puolisoni oli siitä kovin ilahtunut.
Oiskohan jollain muulla merkillä jotain fiksua vastinetta, ettei tartteis irrottaa tätä "turvallisuuden tunnetta" lisäävää kahvaa ....
baaa.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Kissaeläjä @ Loka. 31 2002,22:19)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Niin, pakko se on kai sanoa ihan mielipiteensäkin eikä vain aukoa päätään: Itselläni on vastaavassa pyörässä (´99 Cebari) takateline ja 42 litran Kappa. En ole kuin työmatkoja sen kanssa ajellut, joten en tiedä miten soveltuu esim. Juuroopan valloitukseen, mutta lyhyillä matkoilla se on ihan hyvä. Rakenteellinen nopeus sen kaa ajellessa oli EX-omistajan mukaan jotain 140 km/h, mutta tiedä häntä...
blush.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Itselläni oli kesälomalla VFR:n takapenkillä putkikassi liinoilla sidottuna. Rakenteellinen nopeus oli parhaimmillaan 230 km/h
devil.gif


Jos viitsii nähdä vaivaa sitomisessa, niin kyllä putkikassilla ja jätesäkillä pärjää aika pitkälle. Ei mikään tyylitietoisen vaihtoehto, mutta toimii...
 
Kävin eilen kattomassa näitä vaihtoehtoja Frank Nymannilla   ( oli muuten sairaan vaikea saada myyjältä mitään tietoa irti, mutta tulihan sitä sieltä kun vähän potki!).
Kyllä se taitaa niin olla, että ei hemmetti sitä mitään telineitä!
Tankkilaukku ja reppu....siinä se on!!!!!
062802jumpie_prv.gif


Kiitos teille kaikille neuvoista!
biggrin.gif
 
tankkilaukku on muutenki hyvä matka-ajossa (jos se on tarpeeks korkee) koska siihen voi mukavasti nojata.
cool.gif

ja noita tankkilaikkujakin on aika isoja -> ei ne telinelaukut oo ainoo vaihtoehto.
repuista sen verran et oon todennu et mitä tahansa reppua ei kannata laittaa ajaessa selkään, tulee perhanan kipeeks pitkässä ajossa.
 
Back
Ylös