CBR600F Jalat ja peffa palaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 7kurkoa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

7kurkoa

New member
Aina on porukat kehuneet, että Hondat on hyviä, mutta kukaan ei ole kertonut, että ne on tehty vain kylmille keleille. Orkkisputki on aivan sairaan kuuma ja jo parin tunnin ajossa*) hehkuu niin, että peffa ja reidet lämpenee – ja siis huom, se putki on siellä alhaalla orkkispaikallaan. Moton runkopalkkikin tuntui lämpimältä.

Ilman ollessa +4C lämpö oli kiva etu, mutta tänään oli +19C eikä ollenkaan olis tarvinut lisälämpöä. Kesäkeleillähän tuo häksätin sulattaa jo katemuovitkin
sad_orig.gif

Onkohan mulle myyty joku MCHuurre-olosuhteisiin tarkoitettu talvilaite vai mikäköhän on vialla?

*) Pikkuteitä ihan normisti 60-90 km/h.

Haa! Onnea uudelle prätkälle. Teillehän on näköjään tulossa kuuma suhde!

Kyllähän siitä orkkisputkesta kieltämättä hieman lämpöä huokuu. Minä hankin hiilikuituisen änkkärin ja heti helpotti.  
biggrin.gif

Eipä tarvitse kyytiläisenkään enää pelätä, että polttaa jalkansa kuumalla putkella.

Tosin kesähelteellä hiilikuitusliparikaan ei enää juuri auta, kun yksistään jo moottorista huokuva lämpö saa olon tukalaksi, etenkin kaupunkiajossa. Siihen täytyy vain tottua.  
confused_orig.gif

Onkohan mulle myyty joku MCHuurre-olosuhteisiin tarkoitettu talvilaite vai mikäköhän on vialla?
Melkein kaikille moottoripyörille on yhteistä, että kuljettaja istuu lämmittimen päällä. Se on ikuista tasapainoilua valita olosuhteisiin sopivat varusteet. Jotenkin vielä menee niin, että liian kylmästä liian kuumaan on tosi lyhyt väli. Varsinkin kaupungissa tai taajamassa ajellessa on noin.

Odotapas kun ajelet kaupungissa kun on yli +25, seisot valoissa ja flekti pärähtää päälle. Siinä vaiheessa munat alkaa kiehua.

Mutta kuvailemasi tilanne on aivan normaali, toki lämpöjen kulkeutumisessa kuljettajan jaloille on mallikohtaisia eroja.

sanoi:
Odotapas kun ajelet kaupungissa kun on yli +25, seisot valoissa ja flekti pärähtää päälle. Siinä vaiheessa munat alkaa kiehua.
Tätä topicin aloittaja odottaa varmasti suurella mielenkiinnolla.
biggrin.gif

Mutta kuvailemasi tilanne on aivan normaali, toki lämpöjen kulkeutumisessa kuljettajan jaloille on mallikohtaisia eroja.
Kyseisenlaisella Hondalla, mutta hiilikuitusliparin kera, vedettiin Via Balticaa Puolaan ja sieltä Saksaan viime heinäkuussa, eka viikko oli super aurinkoista ja lämpötila +30...+35C joka ikinen päivä. Ei voi valittaa yhtään vrt. sadekelit, mutta vähän tahtoi hikeä puskea liikennevaloissa, ja tietyömailla, ja flekti huusi hoosiannaa
tounge.gif
Huippu reissu
062802jumpie_prv.gif

Ei ole pyörästä huokuva lämpö kyllä haitannut alle +25C päivinä, ehkä tuo hiilikuitu änkkäri auttaa.

sanoi:
biggrin.gif
Tulossa mielenkiintoinen kesä! Mun ajotaidoilla ei ajaessa voi noita munajuttuja miettiä ollenkaan. Voi unohtua työntöohjaus
lookaround_orig.gif
Hankintalistalle siis hiilikuitua.

Honda-laatu pyh.

sanoi:
biggrin.gif
Tulossa mielenkiintoinen kesä! Mun ajotaidoilla ei ajaessa voi noita munajuttuja miettiä ollenkaan. Voi unohtua työntöohjaus  
lookaround_orig.gif

Honda-laatu pyh.
Tänäänhän tuosta liikalämmöstä oli oikeasti hyötyä
tounge.gif

Kylmän kelin ja kuuman kelin sliparit vaan erikseen.

sanoi:
biggrin.gif
lookaround_orig.gif

Honda-laatu pyh.
No sanotaanko sitten, että olisi tunneli hiessä...
biggrin.gif

Olisi pitäny kellot soida jo tossa vaiheessa, kun otsikossa sanotaan, että peffa palaa. Kyllä se ruumiinosa jannuilla on ihan perse.
033102ass_1_prv.gif

Ei pysty, ei kykene. Rikon säästöpossun ja vien roposet änkkärikauppaan. Tai sitten vaihdan takaisin Suizaan. Tää Honda-härpätin on kiva, mutta pettymys.
Näissä lämpötiloissa mitä on ollut on kaikki lämpö tarpeen
eek.gif

Back