CeeBaileys´in hionta kirkkaaksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaato
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jaato

New member
CeeBaileys´in hionta kirkkaaksi

Mulla on ollut R 1200 RT:ssä vuodesta 2006 CeeBaileys plexi ja nyt olisi ehkä aika koittaa hioa sitä taas alkuperäisen kirkkaaksi. Ei se mitenkään älyttömän naarmuinen ole - lähinnä näkökysymys. Olen koittanut löytää kaupasta ainetta jolla hionta onnistuu, mutta en ole löytänyt. Onko joku ihan oikeasti tehnyt sen ja onnistunut miten. Joskus joku kirjoitti että hammastahnalla, mutta niitäkin on niin monia. Kiitos vinkeistä. Vielä on kesää jäljellä.

Mulla on ollut R 1200 RT:ssä vuodesta 2006 CeeBaileys plexi ja nyt olisi ehkä aika koittaa hioa sitä taas alkuperäisen kirkkaaksi. Ei se mitenkään älyttömän naarmuinen ole - lähinnä näkökysymys. Olen koittanut löytää kaupasta ainetta jolla hionta onnistuu, mutta en ole löytänyt. Onko joku ihan oikeasti tehnyt sen ja onnistunut miten. Joskus joku kirjoitti että hammastahnalla, mutta niitäkin on niin monia. Kiitos vinkeistä. Vielä on kesää jäljellä.

Pienempiä naarmuja olen hionut CB'stä ihan Bilteman muovien naarmunpoistotahnalla. Samalla tahnalla olen kirkastanut LT:n pienet ilmanohjaimet, jotka ovat kojelaudan kyljissä. Hyvää jälkeä on tullut sitkeällä hinkkaamisella. Jäljen sitten olen viimeistellyt Plexuksella. Kokemusta ei kuitenkan ole laajempien alueiden uudelleenkäsittelystä. Aloittaisin jostain nurkasta ja tuloksen mukaan laajentaisin käsiteltävää aluetta.

Sorapaperi, ensin 1500 + vesi, sitte 2000+ vesi ja lopuksi Xerapol-tahnalla kiillotus.
Koita johonki pleksinpalaan että opit tekniikan.
Tärkeintä on mah. kevyt ote, älä paina hampaat irvessä.

Xerapolia löydät vaikka honkkarista tai motonetistä.
Myös hienoa hiomatahnaa voi käyttää, vaikka fareglan G10:ä ja sitä sitte työn edetessä blandaa vedellä.

Autojen pleksiumpioita on tullu muutama hinkattua... :kääk:

Itse naarmutin CB pleksin Saksassa hotellin pesupaikan hiekassa kieritetyllä pesusienellä.

Kotona löysin tallista AutoGlymin kahta hiomatahnaa, hienoa ja vähän karkeampaa. Sattui myös olemaan semmoinen sähkökäyttöinen kiillotuslaikka, johon laitoin ensin hienoa tahnaa ja kun se ei auttanut niin sitten sitä karkeampaa ja nyt kelpaa taas lasin läpi tiirailla.
Nuo tahnat on tarkoitettu kaiketi vanhojen maalipintojen uudistamiseen, mutta hyvin toimi myös akryylipleksissä.

t. pozo

:orgmp:

Back