• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

colortune

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja joumar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

joumar

New member
Säädin kaasarit ja nälkä kasvoi syödessä. Onko joku ikuna käyttänyt tuota Colortunea seoksen säätämiseen. Netistä sen saisi 44 €:lla kotio. Sama kampe suomessa n.70€.

Voisin väittää rahan haaskaukseksi. Kun tulpat ruuvaa irti ja kattoo miltä ne näyttää selviää myös seokset aika hyvin. Musta=rikkaalla, Valkoinen=laihalla ja rusehtava=hyvä. Sitten jos käy vielä labda-anturi putkessa ottamassa vedot penkissä on homma kyllä selvä. Samalla selviää paljonko kaakkeja on kateissa
crazy.gif

Tulpat on näköjään nykyään mustat. Enkä, tumpelo kun olen, osaa säätää seosta, noinniinkuin, mutulla ja penkkiin en kehtaa vanhaa xj:tä raahata. Joten taidan siis tilata Colortunen ja etsiä sitä maitokahvin väriä niihin tulppiin sen avulla. :
wink.gif
biggrin.gif
Eipähän tuo hinta tässä konkursissa missään tunnu
cool.gif

Tuolla Colortune systeemillä ei voi käyttää kuin tyhjäkäynnillä korkean lämpöarvonsa takia joten seosten säätö käyttöalueelta ei onnistu.

Lambdaseosmittarilla homma alkaa onnistua koko käyttöalueella. Kapeakaistaisella anturilla jo pääsee alkuun kun voi ajellessa katsella lukemia ja sitten kun haetaan viimeisen päälle seokset kohdalleen niin sitten laajakaista-anturilla penkissä säätöön.

Kapeakaistaiset anturit maksaa Motonetissa / Biltemassa jotain 50€ (en ole tarkistanut) ja sen kaveriksi vaikka tavallinen yleimittari anturin jännitettä mittaamaan niin tällä jo pääsee alkuun. Tarvitaan vaan taulukko josta jännitettä vastaava seosarvo löytyy. Tai sitten rakentaa itse lednäyttön. Sen lisäksi pakoputkeen on hitsattava 18 x 1,5 mutteri johon anturi kiinnitetään.

Laajakaistat sitten jo maksaa alkaen n. 200€ koska ne vaativat erillisen ohjaimen toimiakseen.

Tuosta kapeakaistalla säätämisestä olen kyllä vähän eri mieltä... Vähän sama kuin synkkais kaasareita korvakuulolla. Se anturi kun ei osaa näyttää oikein mitään muuta kuin stoikiometrisen seoksen. Se ei edes ole kovin tavoiteltava seos kovemmalla rasituksella. Innovate LC1 lienee halvin oikeasti toimiva säätötyökalu seosten säätämiseen.

http://www.innovatemotorsports.com/products/lc1.php

Back