Popeye
New member
Päätöksenteko on vaikeaa, erityisesti moottoripyöriin liittyvä. Nyt sitten pähkäilen minkälainen off-road kalusto pitäisi hankkia motovantein täydennettynä eli crossi vai enska?
Motoilusta en tiedä kuinka paljon tulee harrastettua kun en oo kokeillut, eli lopullinen käyttö vähän hakusessa. Off-roadpuolelta crossiradalle meneminen on niin helppoa että siellä kait sitä menisi enemmän aikaa kuin enskapoluilla. Motoilua varmaankin pohjanmaan radoilla ja ahvenistolla ja lavangossa tietty, muuallakin kun opin ajopaikkoja tuntemaan.
Eli crossi vai enska? Maastossa mulle riittää 250 nelitahtikuutiota vallan mainiosti vaan tekeekö semmoisella motokäytössä mitään? Omakohtaisia kokemuksia?
Enskoissa olisi sähköstarttia ja valoja ja käsittääkseni motokäyttöön sopivampi vaihdeloota. Tehoo vähemmän ja painoo enemmän kuin crossiversiossa. Valoillahan ei tähän vuodenaikaan mitään tee mut syksymmällä tilanne saattaa muuttua.
Crossiversio olis taas kevyempi ja muutaman satasen halvempi. Ääniongelmia motokäytössä saattaa esiintyä melurajoitteisilla paikoilla vakioänkkärilläkin vai tietääkö joku paremmin noista crossien äänistä. Jousitus lienee pakasta vedettynä parempi motokäyttöön, tosin sitä saa jonkin verran säädettyä suht. helposti ja joku jousen + keulaöljynvaihto ei vielä mitään kallistakaan vielä oo.
Kuinka levee takavanne? Mun mutkanopeuksille riittää ainakin toistaiseksi sporttipään katurenkaat. Useita saa jo 150 levyisinä. Olen kuullut huhuja että 5-tuumaisissa saattaa tulla sovutusvaikeuksia vaikka pyörään niin leveää vannetta myytäisiinkin.
Kilpipeliä en tartte joten pysytään noissa kisaenska/crossiosastossa. Mitä itte tekisittte tässä tilanteessa? Aika aloittelija olen mutta enskapolulla ei oo ollu ongelmia (muuta kuin hidas vauhti) nelipuolikkaallakaan.
Tällä hetkellä on kovin kuume tuonne siniseen leiriin, eli kokemuksia YZF/WRF-osastosta kuunnellaan. Erityisesti motokäytöstä ja vannerumban helppoudesta/vaikeudesta. Kokemuksia muistakin merkeistä kuunnellaan, eihän sitä koskaan tiedä milloin kuumeen kohde muuttuu. Meinaan uuteen tai hyvin vähänkäytettyyn tällä kertaa turvautua ja nelitahtiseen. Nelitahtisen huoltopuoli onnistuu kyllä, ettei siitä tarvitse erikseen varoitella.
terv.
-popeye-
Motoilusta en tiedä kuinka paljon tulee harrastettua kun en oo kokeillut, eli lopullinen käyttö vähän hakusessa. Off-roadpuolelta crossiradalle meneminen on niin helppoa että siellä kait sitä menisi enemmän aikaa kuin enskapoluilla. Motoilua varmaankin pohjanmaan radoilla ja ahvenistolla ja lavangossa tietty, muuallakin kun opin ajopaikkoja tuntemaan.
Eli crossi vai enska? Maastossa mulle riittää 250 nelitahtikuutiota vallan mainiosti vaan tekeekö semmoisella motokäytössä mitään? Omakohtaisia kokemuksia?
Enskoissa olisi sähköstarttia ja valoja ja käsittääkseni motokäyttöön sopivampi vaihdeloota. Tehoo vähemmän ja painoo enemmän kuin crossiversiossa. Valoillahan ei tähän vuodenaikaan mitään tee mut syksymmällä tilanne saattaa muuttua.
Crossiversio olis taas kevyempi ja muutaman satasen halvempi. Ääniongelmia motokäytössä saattaa esiintyä melurajoitteisilla paikoilla vakioänkkärilläkin vai tietääkö joku paremmin noista crossien äänistä. Jousitus lienee pakasta vedettynä parempi motokäyttöön, tosin sitä saa jonkin verran säädettyä suht. helposti ja joku jousen + keulaöljynvaihto ei vielä mitään kallistakaan vielä oo.
Kuinka levee takavanne? Mun mutkanopeuksille riittää ainakin toistaiseksi sporttipään katurenkaat. Useita saa jo 150 levyisinä. Olen kuullut huhuja että 5-tuumaisissa saattaa tulla sovutusvaikeuksia vaikka pyörään niin leveää vannetta myytäisiinkin.
Kilpipeliä en tartte joten pysytään noissa kisaenska/crossiosastossa. Mitä itte tekisittte tässä tilanteessa? Aika aloittelija olen mutta enskapolulla ei oo ollu ongelmia (muuta kuin hidas vauhti) nelipuolikkaallakaan.
Tällä hetkellä on kovin kuume tuonne siniseen leiriin, eli kokemuksia YZF/WRF-osastosta kuunnellaan. Erityisesti motokäytöstä ja vannerumban helppoudesta/vaikeudesta. Kokemuksia muistakin merkeistä kuunnellaan, eihän sitä koskaan tiedä milloin kuumeen kohde muuttuu. Meinaan uuteen tai hyvin vähänkäytettyyn tällä kertaa turvautua ja nelitahtiseen. Nelitahtisen huoltopuoli onnistuu kyllä, ettei siitä tarvitse erikseen varoitella.
terv.
-popeye-