crossitanko 600 hornet -08

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riivir
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

riivir

MotOrg ry
Onko ajettavuus muuttunut crossitangon myötä? Väristääkö kun on kevyempi kuin orkkis tanko?
Kuinka painavat kahvapainot olet laittanut? Riittikö johdot 800milliseen tankoon suoraan?

Olisi tarkoitus vaihtaa, mutta olen nyt kuullut niin monia versioita, että alkoi mietityttää vaihto. Ei haluaisi, että ajettavuus huonontuu.

Kommentteja kaivataan.
 
Kokeilemallahan se selviää, mun käsittääkseni hallittavuuden pitäis helpottua, kun on leviämpi tanko.... Kokheillaan, kokheillaan....
tounge.gif
 
Itsellä oli 900 hornet johon vaihdoin 810mm melko suoran crossitangon, vaijerit ja piuhat ylsivät hienosti,laitoin halvimman minkä sain ja kevyet painot ja kyllä täristi...
eek.gif

Eli neuvoisin et ostat laadukkaan tangon raskailla painoilla niin varmasti tulee hyvä!
062802jumpie_prv.gif
Ja se pitää muistaa et jos laittaa melko suoran ja leveen tangon, niin menee etukenommaksi ja saattaa ottaa tuuleen leveyden ansiosta... Mut sitä en tiedä kuinka harteikas olet, tuskin sentään.
biggrin.gif
Ja on niissä tangoissa yleensä vara kaventaa pari senttiä puoleltaan.
 
Mun kokemusten perusteella ajettavuus nakupyörässä vaan paranee, kun tankoa "levitetään". Enemmän vipuvartta, jolloin saa ikäänkuin tiukemman otteen pyörän tekemisistä ja ohjattavuus kevenee.

Orkkistankopainot olen ainakin minä saanut aina jotenkuten kikkailtua uuteen tankoon vaihdon jälkeen kiinni, niillä ne värinät lähtee, ei tuolla tangon painolla paljon merkitystä ole. Ja johtojen/ letkujen riittävyys selviää kokeilemalla. Aina voi jotain piuhoja vetää vähän eri reittiä, mutta se on totta että valitettavasti joskus voi käydä niin, ettei pituus riitä. Sit on pakko jatkaa jos haluaa homman toimimaan. Ihan taitaa tuurista olla kiinni.

Ja varoituksen sana: jos ja kun vaihdat, niin käytä pyörää ensin paikallaan ja kääntele tankoa ääriasennosta toiseen. Jos kaasuvaijeri on liian tiukalla, se voi hirttää ja kiekasta aika koville kierroksille kun sarvista kääntää. Mulle kävi noin kerran, onneksi en huomannut asiaa risteyksessä...
crazy.gif

Muutenkin kannattaa tsekata kaikki letkut että eivät hankaa mihinkään, tai esim. jarruletkut "kanna" kun eturengas irtoaa maasta.
 
Mä en juuri halua yhtään enempää etukenoon. Ennen 600 cbr ja makasin käsien päällä kun pituutta on kertynyt ruhtinaalliset 165cm.

Kiitos vastauksista. Nyt tuntuu ettei kiinnosta kokeilla jos ajettavuus yhtään kärsii.
Olen niin tykästynyt tohon pyörään.
062802jumpie_prv.gif


Tietääkö joku miten takuut ja kasko menee kun vaihtelee osia pyörästä. On kuitenkin takuuta voimassa 2012 asti ja olis kiva saada korvauksia jos joskus jotain sattuu.
 
Jossakin, olisiko ollut tankopainoja valmistavan firman sivuilla, kerrottiin ettei alumiinitankoon saisi laittaa painoja päihin.

Ainakaan niin painavia että niillä olisi jotain merkitystä.

Jotain tekemistä terästangon ja alumiinitangon joustamisen kanssa, tai siis sen eroista.

Idea oli kuitenkin se että alumiinitanko tärisee poikki, terästanko joustaa.

Eipä ole tuossa omassa tehosekoittimessakaan painoja tangon päissä ikuna ollut.
Ja tuohan tärisee ihan oikeesti rivineloseen verrattuna
lookaround_orig.gif
 
Itselläni ajettavuus parani nakupyörässä kun vaihdoin leveään crossitankoon... kaks päällä ajettavuus taas huononi koska toisen paino ottaa hartioille... ulkonäkö taas parani... löytyy siis hyvää ja huonoa ... =) jos yksin ajelet niin suosittelen...
 
Mä en juuri halua yhtään enempää etukenoon. Ennen 600 cbr ja makasin käsien päällä kun pituutta on kertynyt ruhtinaalliset 165cm.
Ei se leveämpi stonga välttämättä kenommaksi ajoasentoa tee. Niitä löytyy niin monenlaisella mitoituksella. Katos vaikka Renthalin sivuilta.

Itse vaihdoin joitain vuosia sitten Ducati Monsteriin crossitangon just siksi että sain asennon pystymmäksi. Renthalin Jimmy-Button -tanko oli mitoitukseltaan sekä leveämpi että korkeampi kuin Monsterin orkkistanko.
 
Kasisatanen tanko on jo aika helvetisti leveämpi kuin vakio, ainakin jos se on sama kuin vanhassa hornassa. Vaihdoin itselle muistaakseni 760 leveen lucaksen tangon ja sekin leventää ajoasentoa, ottaa tuuli hiukan enemmän, tosin on paljon hienompi päästellä. En vaihda kyllä alkuperäistä takasin, todella typerän tuntunen leveen tangon jälkeen, oli kyllä ennenkin. En laittanut minkäänlaisia painoja, ehkä täristää vähän enemmän..

Riittääköhän 165 pitkällä kädet tupeille kun kääntää tangon linkkuun 800 leveellä tangolla?
smile_org.gif
 
Mä sitten taas liputan välitangon perään.
On päheempi niin.
buttrock.gif


Onneksi makuja on monia.
 
Back
Ylös