• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Cruise control

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja markkanen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

markkanen

New member
Aiemmassa pyörässäni oli kaasukahvaan liitettävä mekaaninen cruise control. Onkos kellään tietoa mistä niitä saisi muualta kuin netistä tilaamalla. Joku niitä teki Oulun alueella mutta kuka- pyörä olisi K1200S.
 
Osta multa paska kuleksimasta. Mulla on hyllyssä yksi Wunderlichin moinen (sopii ainakin R-malleihin). Itse pidän tuota lähinnä hengenvaarallisena häkkyränä. Pistä privaa, jos olet tuosta kiinnostunut.
 
Eikö siihen saa(nut) oikeaa cruise controlia? RS:ään sellainen maksaa "vain" 540,- ja työt ilmeisesti päälle. Vai saaneeko sen tuolla hintaa uuteen pyörään..?
En kyllä uuteen pyörään mitään virityksiä laittais. No, ehkä johonki uraliin vois moista harkita..
 
Aiemmassa pyörässäni oli kaasukahvaan liitettävä mekaaninen cruise control. Onkos kellään tietoa mistä niitä saisi muualta kuin netistä tilaamalla. Joku niitä teki Oulun alueella mutta kuka- pyörä olisi K1200S.
Ei mulla ole cruise controlia mutta halusin vain onnitella mielenkiintoisen pyörän ostosta, jos olet sen K1200S:n ostanut. Et varmaan ole vielä sillä ajanut?

Jos cruise conrol toimii kuten autossa, ei siitä mitään haittaa pitäisi olla.
 
Tuo aiemmin mainittu BMW-Cruisen hinta on varmaan oikea MUTTA, se koskee mutterpyörää joka tilataan tehtaalta uutena. Olisin sitä mieltä että jälkikäteen ei BMW-Cruisea saa...On muuten tuon hintansa veroinen [SUPER,SPITZE B], jne

Minäkin luulin että se on turhuuksien turhhuus kunnes viime syksynä ajelin itävallan rajalta tänne koto suomeen...
 
Tösös !
Eik semmottinen kruise ole vähän niiko lisävaruste
eek.gif
 
No joo, cc:tä löytyy siis ihan oikeaa versiota eli samanlaista kuin autoissa.Uuteen K1200 s:ään ei ole tehdastekoista cc:tä tarjolla. Haen kyllä sellaista mekaanista kaasukahvan kiristintä joka lukitsee kaasukahvan haluttuun asentoon. Kysymys siitä, onko kyseinen laite tarpeellinen vai ei , ei ehkä kannata jatkaa. Tilanne on sama, kuin jos otat hyvän nojatuolin päällä mukavan asennon ja olet siinä liikkumatta esim. 2 tuntia. Jos et vaihda asentoa, alkavat paikat puutua. Kyseinen laite mahdollistaa kaasukäden irroittamisen, ts. nousun staattisesta asennosta pois, jolloin voi tehdä hieman venytteleviä liikkeitä. Tiedän sen kokemuksesta, olen aiemmalla pyörälläni ajanut useita yli 1000 km päivämatkoja, pisin oli muistaakseni 1300 km. Tälläisen ajosession aikana on mukava välillä löysätä kättä....
Ja uusi pyörä tuodaan huomenna .....
smile_org.gif
 
No joo, cc:tä löytyy siis ihan oikeaa versiota eli samanlaista kuin autoissa.Uuteen K1200 s:ään ei ole tehdastekoista cc:tä tarjolla. Haen kyllä sellaista mekaanista kaasukahvan kiristintä joka lukitsee kaasukahvan haluttuun asentoon.
Enpä huomannut minäkään tuota "cruise controllia" K1200 S:n lisävarustelistassa kun sen tilasin.

Tuommoinen "mekaaninen" systeemi kyllä kävisi minullekin. Parilla kaverilla olen semmoisen Guzzissa nähnyt ja toimivalta se vaikuttaa.

Omaan Guzziinikin suunnittelin semmoisen hankkimista, mutta onhan siinä sentään jo vakiona se kitkaruuvi joka jo jeesaa aika paljon.
 
Hitto, pakko heittää vielä jotain. Älä nyt suutu, mutta tuonluontoiseen sporttiin EI KUULU mitään mekaanista kaasukahvan kiristin-viritystä Pyhäinhäväistys
sad_orig.gif
 
Veikkaan ettei S:än kapulaa tarvitse ihan hiessä vääntää vaikka cruisea ei olekkaan
tounge.gif
 
Hitto, pakko heittää vielä jotain. Älä nyt suutu, mutta tuonluontoiseen sporttiin EI KUULU mitään mekaanista kaasukahvan kiristin-viritystä Pyhäinhäväistys
sad_orig.gif
Pakko se sitten varmaan on minunkin kommentoida :

Mikä ihmeen sporttipyörä?

Ei tuo K1200S nykykriteereillä ole kuin korkeintaan "sport-touring"-pyörä.

Kyllähän tuo ehkä Boxerin jälkeen on sportti, mutta ei muuten
smile_org.gif
 
Mikä ihmeen sporttipyörä?
Ei tuo K1200S nykykriteereillä ole kuin korkeintaan "sport-touring"-pyörä.
Kyllähän tuo ehkä Boxerin jälkeen on sportti, mutta ei muuten
smile_org.gif
Joo, eihän tuo uusi ässä mikän äärikyykky ole, mutta kuitenkin tehokkain Bemu mitä koskaan on valmistettu. Ja ensimmäinen Bemu, joka kulkee vakiona yli 250 km/h, ilmeisesti huiput on luokkaa 280 km/h.
Ja kaipa tuo merkintä "S" sporttiin viittaa. "RS" taas on muistaakseni Rennensport, tai jotain sinne päin. Mitähän se sitten tarkalleen suomennettuna tarkoittaakaan, matkasporttia kaiketi..? Joka tapauksessa Ässän teho-painosuhde on ihan toista luokka kuin RS:ssä.

Rehellisesti sanottuna K 1200 RS:n huiput on aika mitättömät ja tuskin menee vakiona yli 230 km/h. 1600 metrin matkalla kokeilin pari vuotta sitten ja todellinen tutkalla mitattu nopeus oli vain ~210 km/h. Lastun ja putken vaihdon jälkeen en ole päässyt kokeileen huippuja, mutta jos kelit sallii niin ehkäpä jo tänä keväänä..

Teknisiä tietoja K1200 S K1200 RS
Moottori cm3/syl.lkm 1157 1171
Teho kW/hv 123/167 96/130
Vääntömom. Nm/rpm 130/8250 117/6750
Paino tankattuna kg 248 285
Kok.paino kg 450 500
 
Mikä ihmeen sporttipyörä?
Ei tuo K1200S nykykriteereillä ole kuin korkeintaan "sport-touring"-pyörä.
Kyllähän tuo ehkä Boxerin jälkeen on sportti, mutta ei muuten
smile_org.gif

Joo, eihän tuo uusi ässä mikän äärikyykky ole, mutta kuitenkin tehokkain Bemu mitä koskaan on valmistettu.
Kuten sanottu, Bmw:n kriteereillä sportti mutta ei ehkä muiden valmistajien mittapuulla.

Eipä silti, kyllä se minulle käy koska tarkoitus oli saada samaan pakettiin nämä ominaisuudet :

-kulkee hyvää matkavauhtia ulkomaan reissulla
-matkatavaraa saa jonkin verran mukaan
-ehdottomasti kardaanivetoinen
-kohtuullisen kokoinen, ei mikään "goldwing"
-siedettävän hintainen muihin "vastaaviin" pyöriin verrattuna

Kun nyt vaan saisivat sen pyörän maahan Toukokuun alkuun, niin eiköhän se siitä.

Se että kriteerit täyttävä pyörä on Bmw, ei ollut mikääån itsetarkoitus, mutta ei nuo lähimmät vertailukohteet (FJR & Pan european) oikein jotenkin tuntuneet sopivilta.
 
sport05.gif

Jovain ei ole lumikelin mutterpyörää tuo RS, vuan muute kyllä soma ja lysti ohjastaa sulill. Oun monesti jutannut lyhykäisiä pätkiä ja somasti etenee. Onse vaan sit huono jos räntää lykkää on kaikk sylis ja reisil, ei ole kattei niinkus tos miu RTees. Viima se pakkaselki otsaa ottaa jos ei leksiä ou.

Soma kesäl ja kuei mäne yliperän taakse vain. Keulapainoinenkin verrattuna varhempaan K100-sarjaan.Lumel en ou RS:l ohjastanu vaan luulen kun kuivasel oun vertailu.
 
No nyt se tuli, nimittäin uusi S. Teurastamon auto toi talliin ja on ajettu jo muutama metri autotallissa. Ajotuntumat-selvästi kepeämpi käsitellä ainakin autotallissa kuin vanha RS. Laukut ja lisävirtapistoke (yhden vakion lisäksi) vielä puuttuvat-tulossa on. Äänet ovat makeat, käynnistyy mielenkiintoisesti; ei ensin lupaa mitään mutta sitten "pamahtaa" hieman röhevästi käyntiin. Käynti tasaantuu nopeasti koneen lämmettyä. Viitisen viikkoa vielä.....
 
Mites sen jo olet saanut, vai ostitko noita, mitä on mobile.de:ssä tai muualla "käytettyjä" myynnissä?
 
No nyt se tuli, nimittäin uusi S. Teurastamon auto toi talliin ja on ajettu jo muutama metri autotallissa. Ajotuntumat-selvästi kepeämpi käsitellä ainakin autotallissa kuin vanha RS. Laukut ja lisävirtapistoke (yhden vakion lisäksi) vielä puuttuvat-tulossa on. Äänet ovat makeat, käynnistyy mielenkiintoisesti; ei ensin lupaa mitään mutta sitten "pamahtaa" hieman röhevästi käyntiin. Käynti tasaantuu nopeasti koneen lämmettyä. Viitisen viikkoa vielä.....C:\Data\Kuvat\Mopokuvat\IMG_1991.jpg[/QUOTE]
tuonne sun C:\ juureen o aika hankala päästä kiinni paitti jos ystävällisesti asennat jonkunlaisen Remote softan [img]http://www.moottoripyora.org/iB_html/non-cgi/emoticons/biggrin.gif

P.S Photo olis ollu kiva
biggrin.gif
 
No on nopeata toimintaa. Omani tilasin syyskuussa, eikä ole vielä mitään tarkempaa tietoa koska tulee, mutta huhtikuussa pitäisi tulla.
confused_orig.gif


Minkä värinen mopo on? Ilmeisesti sinisiä on saanut ainakin ulkomailla nopeammin.
 
No on nopeata toimintaa. Omani tilasin syyskuussa, eikä ole vielä mitään tarkempaa tietoa koska tulee, mutta huhtikuussa pitäisi tulla.
confused_orig.gif


Minkä värinen mopo on? Ilmeisesti sinisiä on saanut ainakin ulkomailla nopeammin.
Väri on se "ampiainen" eli kelta musta. Mielestäni se on erittäin onnistunut. Silloin kun katsoin esitettä, niin ajattelin jotain klassisempaa / konservatiivisempaa kuin aiempi pyöräni oli yksivärinen. Kun Euromotocenteriin tuli ensimmäinen, eli tämä keltamusta-olin myyty siitä huolimatta, notta kaksivärisyydestä piti maksaa ekstraa.
Luonnossa pyörät ovat aina erilaisia kuin esitteistä katsottuna, joku on parempi ja toinen rumempi. Nämähän ovat tietenkin makuasioita.
Kuvaakin yritin liittää, mutta enpäs onnistunut siinä. Toki kuviahan on nätti pullollaan.
Huhtikuuhan on tuota pikaa, joten ei sullakaan ole enää pitkä aika odotella.
 
Back
Ylös