Customi koko perheelle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mallu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mallu

New member
Terve!

Nyt olisi tarkoituksena saada isompaa alle kevarin jäljiltä ja pää on alkanut kääntymään customien puoleen. Perusteina tähän on matkaamisen ja uusien paikkojen kokemisen halu, mutta vähintään yhtä suurena vaikuttajana on niukat rahavarani.  
confused_orig.gif

Pyörän hankinnassa olemme päätyneet pitkän pohdinnan jälkeen siihen tulokseen, että sen pitäisi olla jotain joka sopii jokaiselle; äidille, isälle ja pojalle (minä  ).
Ongelmana on jäsenten suuri koko ero, itse 170, isä päätä pidempi ja äiti lähes päätä lyhyempi. Pyörän tulisi siis sopia jokaisen käteen, tosin muorin ajelut voivat jäädä vähemmälle sillä omien sanojensa mukaan ajohalut ovat jo tyydytetty kahden kesän ajelulla 125 Viragolla.
Vaatimuksina pyörälle olisi lisäksi erittäin hyvä luotettavuus ja kardaaniveto. Mikä siis eteen? Kuutioista ei ole tarkkaa vaatimusta, mutta pyörä olisi syytä saada järkevästi kuristettua 25kW. Se on sitten eri asia kauan ne kurit siellä pysyy.  
Mikä pyörä voisi sopia kuvaukseeni? Olemme katselleet lähinnä 535 Viragoja, syynä lähinnä hyvät kokemukset piikkiversiosta. Mutta mitäs muita pyöriä tulee mieleen?

Kiitos!  
smile_org.gif

en tiedä customeista mitään, mutta tämä malli on kyllä mieluisen oloinen
wink.gif
Taitaa tämä Magna malli olla Suomessa harvinainen.
001.jpg

Ja ne neljä pakoputkea ei ainakaan jätä kylmäksi...

Terve!

Nyt olisi tarkoituksena saada isompaa alle kevarin jäljiltä ja pää on alkanut kääntymään customien puoleen. Perusteina tähän on matkaamisen ja uusien paikkojen kokemisen halu, mutta vähintään yhtä suurena vaikuttajana on niukat rahavarani.  
confused_orig.gif

Pyörän hankinnassa olemme päätyneet pitkän pohdinnan jälkeen siihen tulokseen, että sen pitäisi olla jotain joka sopii jokaiselle; äidille, isälle ja pojalle (minä  ).
Ongelmana on jäsenten suuri koko ero, itse 170, isä päätä pidempi ja äiti lähes päätä lyhyempi. Pyörän tulisi siis sopia jokaisen käteen, tosin muorin ajelut voivat jäädä vähemmälle sillä omien sanojensa mukaan ajohalut ovat jo tyydytetty kahden kesän ajelulla 125 Viragolla.
Vaatimuksina pyörälle olisi lisäksi erittäin hyvä luotettavuus ja kardaaniveto. Mikä siis eteen? Kuutioista ei ole tarkkaa vaatimusta, mutta pyörä olisi syytä saada järkevästi kuristettua 25kW. Se on sitten eri asia kauan ne kurit siellä pysyy.  
Mikä pyörä voisi sopia kuvaukseeni? Olemme katselleet lähinnä 535 Viragoja, syynä lähinnä hyvät kokemukset piikkiversiosta. Mutta mitäs muita pyöriä tulee mieleen?

Kiitos!  
smile_org.gif
Virago 535 on toivottoman ahdas ainakin tälläiselle 180-senttiselle, eikä malli kai muutenkaan mikään matkajuhta ole.

Mutta jos Viragot miellyttävät, niin kuinkas kävisi Suzukin Intruder-mallit?

Itsekään en customeista mitään tiedä mutta olen nähnyt mm. Suzuki Marauderia (800 cc) raskaassa matkakäytössä, 2 päällä, isot laukut jne.

Ittellä ol kans hirvee customikuume alkukesästä
Non niin erilaisia ettei kannata koeajamatta päättää yhtikäs mitään
muummuassa Virago 250-750 luullaan lähes samoiksi ja ei tottavie ole
sit taas intruuderit , 800 varsinkin , tosi tuhti pyörä ja luullaan keveäksi ja rinnastetaan pikku viragoon eikä tottavie ole
jos matkustella aikoo on koeajoon saatava ainaskin tunti aikaa etä ees vähän kerkee asentoja koetella .
Monilta myyjiltä naama venähti ko kysy että onhaa tankissa tavaraa ja et puolentoista tunnin päästä tulkaa ettiin jos ei ala näkymään miestä
no vaihtamattahan se pyörä jäi ko oma ois ilmaseksi pitänyt antaa

Käykää ainakin kokeilemassa kawasaki vn800:a. -06 vm. taitaa olla vn900.Kardaanivetoahan näissä ei ole,vaan ketjuveto tai vn900:ssa hihnaveto.Itse olin kawasakiin tosi tyytyväinen ja uskallan sitä suositella kaikille keskikoon customista haaveileville. Kasisatasen tehot ainakin tapettavissa 25kW:in.Kuristamattoman tehot muistaakseni 57hp.Täysitehoisena ainakin oiva kulkija customimaiseen liikkumiseen mieltyneille.

Useimmiten omaa kehutaan, mutta sanonpa tähän: jos on tarkoitus kyyditellä pitkiä matkoja, Intruder 800 on huono orkkisvarustuksella. Kyytiläisen penkki pitäis vaihtaa ja ehdottomasti jalkatappien jatkeet että polvet oikenee vähän. Esim. Honda Shadow:ssa kaverin vaimon mukaan istuu miellyttävästi.

Äärimmäinen luotettavuus, tehoa ja kardaani löytyy kyllä
buttrock.gif

Monesti unohdetaan että on muitakin kuin jaappanilaisia mopoja. Itse vaikka beemerillä ajankin olen todennut esimerkiksi "MotoGuzzin Nevadan klik" todella sopivaksi sekä venyväksi peliksi moneen käyttöön. Sillä näköjään ajelee niin isot karvaiset miehet kun pienet naisetkin. Ajo ominaisuuksiltaan pesee kiinanmopot mennentullen, koska ei ole "liian kustomi" geometrialtaan. Käytettyjäkin löytyy"klik" ja vääntöä riittää.

Back