Otsikossa oli kommentti "Hyvää palvelua". Uskallan olla kovasti paljon eri mieltä.
Helsingin toimipisteen kanssa esiintyneistä ongelmista on pitkä ketju toisaalla. Suosittelen lukemaan myös sen läpi. Löytyy 'Haku'-toiminnolla helposti. Nimimerkki LTD:n kokemukset suorastaan raivostuttavat !
Kiinnostuin pari viikkoa sitten Turun Cycle Worldin kauppaamasta käytetystä pyörästä. Keskustelimme liikkkeen myyjän -ilmeisesti toimipisteen vastuuhenkilön- kanssa puhelimessa ao. pyörästä ja vaihtopyörästä, jota tarjosin. Pääsimme myyjän kanssa eräänä aamupäivänä puhelimessa yhteisymmärrykseen tarvittavasta välirahasta ja muista ehdoista. Sovimme suullisesti kaupasta, lähetin kaikki tiedot mopostani sekä henkilötietoni ja pyysin kirjallista vahvistusta kaikesta mitä puhelimessa olimme sopineet / kertoneet. Kirjoitin ao. vahvistuspyyntöön lyhyesti puhelimessa kerrotut asiat molempien pyörien kunnosta, historiasta, välirahasta ja muista sovituista ehdoista.
Myyjä ei vastannut sposteihin, joten reilua vuorokautta myöhemmin soitin tyypin kännynumeroon. Känny oli käännetty pois päältä. Soitin liikkeen numeroon ja sama kaveri vastasi tunnistamatta minua. Kysyin heillä kaupan olevasta pyörästä (josta olimme sopineet jo kaupan) ja kaveri ryhtyi innolla kauppaamaan peliä minulle
ennenkuin esittelin itseni. Kaveri änkytti vähän ja lupasi laittaa heti vahvistuksen kaupasta ja sovituista ehdoista spostilla.
Illalla postilaatikossa odotti vastaus, että sovituilla ehdoilla kauppoja ei synny ( vaikka kauppa oli jo sovittu ). Tekosyynä oli kauppaan vaadittu kuluneen takarenkaan korvikkeeksi vaadittu muka liian kallis uusi takarengas, jonka myyjä oli puhelimessa jo kertaalleen luvannut. Renkaan hinta oli noin 200 €, kaupan kohteena olleen pyörän pyyntihinta yli 15.000 €... Positiivisena puolena täytynee todeta, että vastaus oli ainakin yritetty muotoilla kohteliaaksi...
Mitään vastatarjousta, ehdotuksia jatkoneuvotteluihin tai vastaavaa ei tullut. Joko löysivät toisen ostajan tai mopossa oli jotain hämärää.
Minun kanssani ei kenenkään ole pakko käydä kauppaa. Minulle ei kenenkään ole pakko myydä millään hinnalla yhtään mitään. Minun vanhasta pyörästäni ei kenenkään ole pakko hyvittää yhtään mitään. Jos kuitenkin jotain vaikkapa vain suullisesti sovitaan, on siitä ainakin meillä päin ollut tapana pitää kiinni. Autoja minulla on ollut tähän mennessä seitsemän ja mopoja neljä. Kertaakaan mitään tähän rinnastettavaa ei ole tullut vastaan. Vihaksi tuommoinen venkoilu ja kiertely pistää, p**kele !
Olen antanut kertoa itselleni, että ao. liikkeen taholta on hiljattain toisten tahojen kommenteista nousseen kohun vuoksi otettu yhteyttä vähintään yhteen .ORGin moderaattoriin ja lisäksi .ORGin pressaan. Yhteydenotoissa on uhkailtu jopa oikeustoimilla. Oikaiskaa jos olen käsittänyt asian väärin. Olisin antanut tämän kokemani v-mäisen episodin jäädä unholaan yksinomaan asian muistelun aiheuttaman henkilökohtaisen v***tuksen vuoksi, mutta jos ao. putiikki lähtee mafiamaiseen tyyliin tukahduttamaan sananvapautta, lienee kaikilla oman näkemykseni mukaan lähes velvollisuus puhua suunsa puhtaaksi
Kirjoitin tämän viestin .ORG-nickillä. Mikäli joku CycleWorldin omistajista tai henkilökunnasta haluaa, toimitan heille enemmän kuin mielelläni sekä omat että asianajajani yhteystiedot ! Ei muuta kuin privaviestiä peliin, niin toimitan tarvittavat tiedot ja tarvittaessa keskustelen näkemyksistäni vaikkapa face to face, jos vastapuolen kantti kestää.
Tein eilen 28.02.2004 kaupat täsmälleen CW:n kaupan kohteena ollutta pyörää vastaavasta moposta minulle huomattavasti edullisemmin ehdoin. Ostamallani mopolla oli ajettu kolmasosa CW:n mopon kilometreistä ja välirahan tarve oli paljon pienempi, joten en tällä viestillä yritä vedättää parempaa tarjousta itselleni tai kiristää CW:tä sovittuun kauppaan.
Täysin henkilökohtainen ja kenties asennevammainen mielipide: Tuolta porukalta minä en nykytiedon valossa ostaisi yhtään mitään ja tuommoisen puulaakin ns. omiin uusille pyörille myönnettäviin takuisiin suhtautuisin henkilökohtaisesti tyylillä
Erään jäsenen loppukommenttia lainatakseni: (Ettei kukaan väitä, että ilmaisin .ORGin tai minkään muun organisaation kantaa)
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.