• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

D.I.D Ketjuniittarin käyttö

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juska2000
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Juska2000

New member
Jeppis, eli niittasin tuossa DIDin ketjut Louisilta tilatulla niittaus/katkaisutyökalulla ja nyt jäi pohdituttamaan että tuliko niittilevy painettua liian piukkaan kiinni ketjuihin, lukkokohta ketjuissa ei liiku aivan yhtä hyvin mitä muut lenkit.

Kaikki jotka kyseisen työkalun ovat nähneet tietävät että levyä ei pitäisi saada painettua liian piukkaan ketjuihin kiinni työkalun vastakappaleessa olevan uran syvyyden tullessa vastaan.

Ei viittis millään katkaista tuon takia jos ei ole haittaa..lukkoja löytyy kyllä vielä kaksi kappaletta varastosta harjoittelua varten
biggrin.gif
 
Kai se voi pikkaisen jäykempi ollakin alkuun. Kunhan ne nyt on samalla tasalla niin kaiketi se meni ihan oikein.

Itseäkin jännitti kun tuon teki, että meniköhän nyt oikein, mutta pienempi mahdollisuus noilla vehkeillä on tuo homma mokata kuin vasaran kanssa.
 
Kai se voi pikkaisen jäykempi ollakin alkuun. Kunhan ne nyt on samalla tasalla niin kaiketi se meni ihan oikein.

Itseäkin jännitti kun tuon teki, että meniköhän nyt oikein, mutta pienempi mahdollisuus noilla vehkeillä on tuo homma mokata kuin vasaran kanssa.
Juu näyttäisi olevan samalla tasalla kuin muutkin. No, saa pyörän nippuun muilta osin ja pääsee ajamaan niin sittenhän sen näkee
smile_org.gif
 
Kyllä se lenkki vaan pitäisi yhtä notkea olla kuin muutkin.

Ja ei tarvitse painaa niittaimella mitenkään pohjaan asti, vaan samaan leveyteen kuin muutkin lenkit. Niittien päiden levitys myös speksien mukaiseen muutaman kympän levitykseen, ei tarvii mitään täyslytistystä.

Muistit kai laittaa liitoslenkin mukana tulleen rasvan myös sisään ennen niittausta?
 
Jos vaan on lukkolenkki samalla tasalla niin ok...ite mittailin varmuuden vuoksi moneen kertaan tönärillä kesken niittauksen mutta ei se loppujen lopuksi liikaa mene helpolla.
 
Ite kans varmaan 3kertaa tarkistin tönärillä ettei mene liikaa... ja tosiaan, niittilevy samaan tiukkuuteen kuin muutkin, ja niitinpäänkin olen mitannut silleen että se on vähintään yhtä leveä kuin tehtaalla niitatut, ja varmana pysyy
062802moto_prv.gif
 
Tarkistin työntömitalla leveyden, oli sama kuin muissakin. O-renkaissa oli valmiiksi niin paljon rasvaa päällä etten laittanut sitä rasvapussin sisältöä niihin. No, otan pois ja asennan uudet palikat ja truuttaan rasvat sinne väliin..
 
O-renkaissa oli valmiiksi niin paljon rasvaa päällä etten laittanut sitä rasvapussin sisältöä niihin. No, otan pois ja asennan uudet palikat ja truuttaan rasvat sinne väliin..
Olen ollut siinä käsityksessä että rasva kuuluu sinne lenkin sisään (kahden O-renkaan "väliin"). Tehtaallahan nuo ketjut kasataan jonkinmoisessa rasvakylvyssä eli jokaiseen lenkkiin jää sinne niveleen kunnon turaus rasvaa.

Jos kuivana kasaa tuollaisen lenkin niin eihän sinne niveleen O-renkaiden ohi pääse enää mikään ketjurasva.
 
Back
Ylös