Daytona 1200

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja canepazzo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

canepazzo

New member
Kävin tuossa pikaisesti läpi noita vanhoja ketjuja, mutta silmiin ei sattunut yhtään aiempaa ketjua aiheesta. Siispä ajattelin pistää tästä uuden tulille.
Elikkäs, sattuuko orgilaisten joukossa olemaan yhtään tuommoisella isolla Daytonalla ajelevaa, tai sellaisen joskus omistanutta?

Tuli tuossa lauantaina käytyä ulkona kävelemässä, vaikka pakkasta oli 26 astetta... liekö sitten kupoli jäätynyt vai mitä, mutta yhtäkkiä iski mieleen kysymys, että mahtaiskohan tuommoinen mopotti olla kiva...
tounge.gif


Tai siis uteliaisuus ainakin heräsi jossain määrin, sattuneesta syystä. Josko vaikka 'kakkosmopoksi' moisen...
Jos siis trumpetistien joukosta moisella joku ajelee, niin kaikenlaiset käyttökokemukset yms. jutut olis tervetulleita. Moposta kiinnostaisi siis kaikki muu paitsi ne essonbaari -jutut, joita kyllä varmaan saisi helposti muualtakin.

Tuo 1200-nen trumppa ei tietty noin yleismopoksi ole kovinkaan käytännöllinen, koska se on iso ja painava, ja ainakin kaupunkipyöritykseen turhankin jyhkeä. Siinä tavallaan yhdistyy brittiläisen sotateollisuuden kaksi erilaista ominaisuutta, eli se kulkee ja kiihtyy varmaan kuin Trident -ohjus, mutta kaarreajo-ominaisuudet ovat kuin H.M.S. Victory -sotalaivalla. Vai kuis?

Aiempaa kokemusta on lähinnä Tridentistä ja hiukan Sprintistä koeajojen muodossa, ja nyt kun ei sattuneesta syystä vielä koeajolle ole asiaa, olis sanalliset kommentitkin ihan ok. Yksi asia mikä kiinnostaa on sen mahdollinen 'sukulaisuus' esim. Tridentin ajoasentoon, eli apinamaisuus. Se sporttinen etukeno ei haittaa yhtään, päinvastoin, koska nykyinen mopokin on aika kyykky, mutta jalkatappien sijainti ja korkeus ja sopivuus 180cm pitkälle hiukan askarruttaa. Millainen tuo iso Daytona on siinä suhteessa?

Niin ja sitten tuo osien saatavuus yms. kun ko. malliahan ei ole tehty enää 8 vuoteen. Yksi mikä tekee siitä kiinnostavan sen sport-touring -ominaisuuksien lisäksi on se, että noita saa nykyään suht siedettävään 'kilohintaan'. Liekö sitten syynä juuri tuo varaosien saatavuus tms?
Muut mitkä arveluttaa, on sen paino, mahdollinen yläpainoisuus, niiden vaikutus kaarreominaisuuksiin ja tietty mahdollinen konekoon vaikutus vakuutusmaksuihin. Mutta kokonaisuus on siis ihan mielenkiintoinen, vaikkakin nykyisestä moposta reilusti erilainen.

Elikkä siinä alustusta, jos vaikka joku osais/tietäis vastailla ja kommentoida vaikka omia kokemuksia.
 
Voi olla, että on hiljasta tällä foorumilla? kannattaa kysellä tuolta, jos amerikka taipuu?

Ainakin tavalliseen 955i daytonaan saa kivuttomasti osia
 
Joo mulla on kyseinen iso-D ja olen tykännyt. :respect:Viime kesänä käytiin kaks päällä sillä italiassa. Kulutus oli n.7 l /100km eli ihan kohtuullinen verrattuna, että uudet jaappanilaiset söivät saman verran jos ei enemmänkin. Matkapyöräksi mahtava kampe, joka ei jätä tien varteen. Ite laskin keulaa reissun jälkeen pari senttiä... Meni aika hyökkääväksi. Pitäs nostaa sentti, niin sitten olis ok.
Mun mielestä osia saa ku tilaa.
 
Back
Ylös