Kävin sitten taas peukaloimassa ECUa Tune Eculla. Tarkoituksena oli saada pyörä kulkemaan marssivauhtia, 80 - 120 km/h, mahdollisimman vähällä polttoaineella ilman, että mitään nykimistä tms. tapahtuu. Matkamittarin mukaan yli 100 km meni mittarin mukaan "matkaa", ennen kuin tyydyttävän lopputuloksen sain aikaiseksi.
Aiemmin on tullut selväksi, ettei oman boxin säätäminen ole yhtä nopeaa kuin esim. Power Commanderin. Inertiarullalla piuha kiinni lapparista ECUun sekä silmä kovana tarkkailemaan kaasun asentoa ja seosmittarin näyttöä. Hihavakiolla kartan korjaus, sivujalkaa alhaaalla käyttäen, että saa moottorin pysähtymään ja samalla uuden kartan lataaminen boxiin. Lopussa ei takapyörä ehtinyt pysähtyä ennen kartan latausta ja moottorin uudelleen käynnistämistä.
Aluksi yritin muuttaa ja muutinkin MAP-karttoja. Niiden sielunelämä oli aivan jostain muualta kuin tältä planeetalta ja suosiolla peukaloimaan pelkkiä TPS-pohjaisia kartoja. Noissa vauhdeissa puhutaan kaasunavauksista välillä 2-5%.
Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, piakkoin älähtää joku henkilö, joka on useasti ollut vieressä katsomassa, kun säätämistä on tehty jarrullisella rullalla. Varmaan joo, epäilyttää vaan vastus, jolla ko. nopeuksissa erilaiset vastukset vaikuttavat. Rullalla sain lambdan näyttämään kokolailla tasaista 1.2 arvoa ilman nykimistä. Vastuksen arvioin niin, että säädin myös suurempia TPS-arvoja, jotta sain ilmanvastuksen kompensoitua suuremmalla kaasun avauksella. Yllätys yllätys, itse ajossa toimii kuten haluttu, kulutuslukemia en vielä saanut koska tankkaus on vielä edessäpäin.
Seuraavaksi sitten sytytyksen kimppun, nakutuksen jälkeen hieman takaisin...