• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Daytona 955i

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Tykästyin 955daytonan ajoasentoon kun otin kylmät messuilla - ei ollutkaan niin jyrkkä kuin luulin. Nyt haluaisin kokemuksia millainen peli tuo on käytännössä ja nimenomaan kaksi päällä? Ikävä ongelma tälle vuodelle on vielä tuo vakuutuksen muuttuminen huhtikuussa; koeajo voi olla säistä riippuen tiukilla. Tosin tähän pyöräänhän tuo vakuutusmaksu ei iske niin lujaa kuin täysiin tonneihin.
Onko tälle mallille kilpailijoita muissa merkeissä - en ole keksinyt kun ei ole halua noihin isoihin raskaisiinkaan tyyliin XX. R1, 10r yms on minulle aivan liian jyrkkiä pyöriä.
nixweiss.gif

Daytona on kiva ajella. Kaksi päällä en ole kokeillut, mutta Triplen penkillä (sama kuin Daytona) on kyytiläisen mukaan ihan jees istua. Jaloille on sportiksi hyvin tilaa.

Kilpailijoita tulee lähinnä mieleen V-2 sportit VTR, SV, Mille. Millestä en tiedä, mutta VTR ja SV eivät ole mielestäni ihan samaa luokkaa.

sv oli mielessä aiemmin, mutta tosiaan vähän eri luokassa; ajoasento aikalailla sama - käyn kyllä koeajamassa senkin, mutta jos meinaa hommata pyörän ennen tuota vakuutusmuutosta niin ei hirveästi aikaa koeajaa. Mille oli mielestäni kylmiltään istuttuna vähän turhan jyrkänoloinen(vai onko vain ennakkoasenne - pitänee uudelleen istua) ja eikös takapenkki ole patalappu luokkaa?

Mulla oli aiemmin vfr, joka on ajoasennolleen aika identtinen sprintin kanssa; halua olisi vähän tiukempaan pakettiin - vielä kun selkä taipuu
wink.gif

no siis..tämäpä on se asia ("kakspäällä ajo") joka tässä pikkaisen arveluttaa ennen ajokauden alkua...tuli meinaan vaimokkeelle vakuuteltua,että on on....toooosiiii hyvä istua Daytonan kyydissä,jopa yhtä mukavaa kuin  RS:n kyydissä....no jos ei ole...eihän siitä tule kuin kylkiluut kipeiksi.Kauhukahvanhan saa myös Daytonaan,tosin koko takapenkki joudutaan ilm.uusimaan samassa jumpassa.
wink.gif

Eipä oo typyt kyydeistä valittaneet, siis Daytonankaan kyydeistä...
smile_org.gif
En tosin ole yhdenkään kyyditettävän kanssa niin vakiintuneessa suhteessa ollut ettäkö olisi ollut varaa valittaa.
Näistä kakspäällä-jutuista tulee aina mieleen muutaman vuoden takainen Bomber-magazinen jousituksen säätöopas. Juttu meni touringmatkailun kohdalta suurinpiirtein näin:

"Käytännössä lähdettäessä lomamatkalle sivulaukkujen, tyttöystävän pikku meikkilaukun ja kaljojen kanssa jousitus on melkein pohjassa. Lastaa kaikki painava mahd. alas, pitäydy joko kirkkaissa tai osta kaljat vasta pelipaikalta. Puolita tyttöystävän/vaimon tavaramäärä, puolita mielellään vielä kerran uudestaan ja äärimmäisessä tapauksessa mieti tyttöystävän mukaan ottamista ylipäätään. Jos nyt kuitenkin pyörä on lastattu runsaalla tavaramäärällä ja parhaat vuodet nähneellä tyttöystävällä, on syytä kiristää jousen esijännitystä todella reilusti. Samalla myös vaimennuksia on syytä tiukata erittäin paljon. Tarkista myös ilmanpaineet. Näillä eväillä pyörästä kuin pyörästä saa melko hyvän matkapyörän."

Eipä oo typyt kyydeistä valittaneet, siis Daytonankaan kyydeistä...
smile_org.gif
En tosin ole yhdenkään kyyditettävän kanssa niin vakiintuneessa suhteessa ollut ettäkö olisi ollut varaa valittaa.
Näistä kakspäällä-jutuista tulee aina mieleen muutaman vuoden takainen Bomber-magazinen jousituksen säätöopas. Juttu meni touringmatkailun kohdalta suurinpiirtein näin:

"Käytännössä lähdettäessä lomamatkalle sivulaukkujen, tyttöystävän pikku meikkilaukun ja kaljojen kanssa jousitus on melkein pohjassa. Lastaa kaikki painava mahd. alas, pitäydy joko kirkkaissa tai osta kaljat vasta pelipaikalta. Puolita tyttöystävän/vaimon tavaramäärä, puolita mielellään vielä kerran uudestaan ja äärimmäisessä tapauksessa mieti tyttöystävän mukaan ottamista ylipäätään. Jos nyt kuitenkin pyörä on lastattu runsaalla tavaramäärällä ja parhaat vuodet nähneellä tyttöystävällä, on syytä kiristää jousen esijännitystä todella reilusti. Samalla myös vaimennuksia on syytä tiukata erittäin paljon. Tarkista myös ilmanpaineet. Näillä eväillä pyörästä kuin pyörästä saa melko hyvän matkapyörän."
No siitähän se riemu repeäisi,kun perustelisi vaimokkeelle,miksi hän ei voi lähteä reissuun mukaan:"kato ku sä oot jo parhaat vuotesi nähnyt,ja toisekseen mulla on jo niin paljon olutta mukana,että sulle ei kertakaikkiaan ole tilaa...ota tuosta bussilippu,minä tarjoan"...
biggrin.gif

No siitähän se riemu repeäisi,kun perustelisi vaimokkeelle,miksi hän ei voi lähteä reissuun mukaan:"kato ku sä oot jo parhaat vuotesi nähnyt,ja toisekseen mulla on jo niin paljon olutta mukana,että sulle ei kertakaikkiaan ole tilaa...ota tuosta bussilippu,minä tarjoan"...
biggrin.gif
"Ja mulla on kuitenkin ...keleesti mukavampaa kun kukaan ei oo mäkättämässä vieressä. Saa rauhassa ryypätä kavereitten kanssa, kattella naisia ja käyttäytyä muutenkin luontonsa mukaan. Että mene sää nyt vaan sillä linja-autolla lasten kanssa mummolaan niin minä lähden vähän moottoripyörämatkaileen. Vältytään samalla turhilta väärinkäsityksiltä."

Noh, löpinät sikseen. Kesä on puoliksi ohitse, mitä ne emakot on niistä kyydeistä sanonu. Voiko tuollaista ostaa parisuhteeseen?

^ Osta vaan. Mutta irroita ne takajalkatapit ja pidä se skuuppa siinä takapenkin tilalla. Ei tarvihe ottaa tyttölöit kyytii. On kivempi yksin polkee sitä tonaa
cool.gif

Hommasin daytonan... tosin ei tämä viestiavaukseni kuten näkee paljoa auttanut  
nixweiss.gif

Kylmät kävin istumassa vaimon kanssa ja se oli siinä... molemmat ollaan pidetty ja itseasiassa vaimokin tykkää vfr:ää enemmän; näkee kuulemma paremmin kun on korkeammalla
idea3.gif

Kyllä ainakin oma emäntä on tykännyt kyydissä olla. Eli suosittelen silläkin saralla. Ja jeps muutaman kerran on säästytty turhanpäiväisiltä kyysäyksiltä kun on tuo takapenkin skuuppi ollut paikoillaan, kiitos sille.
tounge.gif

Back