Sain vaihdettua vaihdeakselit moottoriin. Alla vinkkejä, jos joku joutuu tekemään urakkaan. Minulta meni kakkosvaihteen rattaat, joten muiden vaihteiden rattaita löytyy minulta, jos jollain on tarvetta. Moottorin yläkertaa (sylintereitä) ei tarvitse purkaa operaatiossa.
Moottorin irroitus rungosta. Laita moottorin alle noin parisen kymmentä senttiä korkean puuloota. Keulaan pukki ja perään ketjutaljan. Takapyörä pois ja lasketaan moottorin paino puulootan päälle. Pultit irti moottorista ja vasemmalta ylhäältä kolmion muotoinen pala pois. Sitten kiskotaan moottoria etureunasta vasemmalle. Kun mottia on saatu sivulle ja eteenpäin, niin nostetaan runko taljalla pois tieltä.
Kaikki piuhat merkkasin dymolla ja silti parisen tuntia meni etsiessä liittimeen piuhoja, jotka olivat jossain piilossa.
Kaikki pultit laitoin omiin lootiinsa ja merkkasin, että mistä ne on. Vielä en ole löytänyt laturin kopan alkuperäisiä pultteja...
Jos teet hommaa kylmässä, niin hiustenkuivaajalla pitää lämmittää ruiskurunkojen kumit irroittaessa ja takaisin laittaessa.
Jos ostat käytetyt vaihdeakselit ja mukana akselissa on eturatas, niin ratas on hyvä irroittaa ennen asennusta. Akselissa on sokka, joka estää laakerin paon koneesta. Sokan asettuminen pitää tarkastaa, kun laittaa lohkon ylä- ja alapuolen paikalleen, kun se näytti haluavan olla jossain muualla, kuin urassaan :/
Kun koko komeus on valmiina testisavuja varten ja katkoessasi tankin muoviset polttoaineliittimet, niin uusia metallisia (CPC LCD10004BSPT 25€/kpl) saat Järvenpäästä PHT-SPEEDistä.