• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Daytona vai Oxtar?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja barro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

barro

VTR SP-2
Olen uusimassa ajokenkiäni ja loppumetreillä on Oxtarin Explorerit tai Daytonan RoadStarit.

HIntaeroa kengillä on melkoisesti, mutta onko noissa laatuero perusteltavissa juuri tuolla hinnalla??

Kokemuksia ja mihin hintaan olette esim. noi Daytonat ostaneet?

Itselläni Oxtarin goret(taitaa olla Matrix),erittäin tyytyväinen niihin. Hyvät kävelläkin, istuu jalkaan vaikka aika leveä jalkaterä, pysyi kuivana kovassakin sateessa.
smile_org.gif

Ostin messuilta Oxtarin Matrix kengät ja testasin hieman kotioloissa. Sanko täyteen vettä ja jalat sinne puoleksi tunniksi, lueskelin siinä lehteä ja välillä tein kävelyliikkeitä.
Aivan kuiva fiilinki paitsi vesi "kiipeää" helposti vetoketjun allaolevaa kangasvuorta ylöspäin.
Jatkoin testiä kävelemällä normaalisti päivän askareissa jonka jälkeen taas sankoon vartiksi.
Edelleen kuivat. En tiedä testaako ajo-olosuhteita millään lailla, mutta kertoo jotakin ?

Seuraavan päivänä aika karseen näköiset kun nahan rasva oli kerrostunut valkoisiksi läikiksi pintaan. Ei muuta kun Nahkista reilusti ja laatikkoon odottamaan.
Olen tyytyväinen.
062802jumpie_prv.gif

Daytonat on helvetin hyvät, mutta Suomesta niitä ei kanna ostaa kun hinta melkein kaksinkertaistuu kun ne tuodaan rapakon yli Rukan toimesta. Eli jos daytonat ostat, tilaa ne vaikka louisilta tai louisin kamojen myyjältä suomesta.

Oxtarit ovat myös erittäin hyviä kenkiä joten tuskin menet pahasti vikaan sielläkään.

Daytonat ostaisin kyllä itse.

Hyvä vinkki tuo Louis, mutta siellä esim. ei ole koko RoadStaria kaupan. Ko. kenkä kuitenkin on se malli joka on testeissä menstynyt mukavasti.

Onkohan shopissa noita?

No itse on tullut ajeltua noilla Daytonan saappailla. Sovittelin myös noita Oxtarin Matrix kenkiä mutta minun jalkaan olivat liian kapeat. Kalliit ne Daytonat todellakin oli mutta eipä noiden kanssa ole juuri ongelmia ollut. Helteellä ovat kyllä turhan kuumat jos joutuu kävelemään mutta vastaavasti eipä ole varpaita paleltanut kertaakaan. Toistaiseksi on kyllä sade pysynyt ulkopuolella, tosin olleet käytössä vasta pari kautta (n. 25000km). Kerran kokeiltu n. 4 tunnin yhtämittaisessa sateessa. Ainoastaan pää kypärässä ja jalat saappaissa säilyi kuivana, kaikki muu siinä välillä oli märkänä.
Kumma juttu miten moinen jaksaa jälkeenpäin naurattaa vaikka silloin ei oikein edes hymyilyttänyt.
biggrin.gif

Itsellä Daytonat - yhden sorttiset, mallia en muista - ostin Hampurista syksyllä 2002 mennessä Italiaan. Takaisin tullessa tuli ajeltua vesisateessa Milanon paikkeilta jonkun verran Ulmin yläpuolelle, eli jokunen satakilsaa. Saappaat piti vedet hyvin ulkopuolella aina kevääseen 2004 saakka. ( olleet myös tavallisessa käytössä kun ovat vaivasukon jalkoihin passelit )
Sitten alkoi vasen saapas vuotaa ulkosyrjältä joten saappaat pakettiin ja kuitin kanssa takaisin myyjälle joka lähetti ne eteenpäin Baijeriin tehtaalle.
No, kun oli elokuu kun lähetin ( porukat lomilla ) niin saappaat tuli takaisin syyskuun alussa korjattuina.

Vaikka vika oli vain toisessa niin tehtaalla oli vaihdettu pohjat ja coretex kalvot molempiin.
Oli niinkuin "rolssin " korjaus, paketissa oli kirje sisällä mutta mitään ei kerrottu missä oli ollut vikaa. Eihän "rolsseissakaan" ole koskaan vikaa.

Ainoa mikä hommassa maksoi oli Suomen Postin rosvoama pakettimaksu 57,- euroa Vantaalta Hampuriin.
No, paluun maksoi tehdas. Pakettimaksu näkyi päältä 15,- euroa ja vielä DHL:llä lentona Münchenistä.

Tuosta toisesta merkistä en tiedä, näihin olen tyytyväinen.
Niinkuin sanotaan: " istuvat kuin suutarin sormi sian perseeseen".

Itselläni on Oxtarin Explorerit. Kaikin puolin muuten hyvät mutta suojaus on aika mitätön. Sitä suojaa alkaa kaipaamaan sen jälkeen kun ekan kerran vetää lipat ja jalka on ruhjeilla ja nilkka taipunut.

Hommasin juuri tästä syystä hiljattain Oxtarin TCS Sport Goret, niillä on tuo suojaus jo aivan eri tasolla. Vaikuttavat myös aika mukavilta.

Omaan räpyläjalkaan Daytonat on selkeästi paremmat. Ostin muuten shopista. Näkyisi olevan hinta 249€ nyt, eli kannattaako tilailla mistään muualta.
Vahingossa tilasin shopista väärän kokoiset ja kuluitta onnistui väärien lähetys ja oikeiden saaminen.
Tuli opittua, että kenkiä ei kannata ainakaan minun sovittamatta ostella. Eikös jotkut tee samaa mallia eri lestillä eri markkina-alueilla?

Pari vuotta sitten testasin varmaan kaikki touring-tyyppiset saapasmallit, mitä tästä kaupungista löytyi - ei siis kaikkia kiinnostavia merkkejä. Lisäksi muutamia sporttisempiakin. Daytona Road Starien materiaalit ja työn laatu olivat ihan jotakin muuta kuin muissa vaihtoehdoissa. Oxtarien kohdalla saattoi tosin olla niin, että kiinnostavia malleja ei ollut oikeana kokona.

Lisäksi Road Starien lesti oli myös itselleni sopivin. En kyllä pidä jalkaani mitenkään leveänä, ehkäpä suomalaiseksi jopa kapeanpuoleisena. Mutta niistä puuttui muuten mopokenglle tyypillinen taipumus, että kantapää oli väljä ja varvastila ahdas. Miksiköhän muuten usein on näin?
withstupid.gif

Ja hinta tuli pienellä neuvottelulla kilpailukykyiselle tasolle.

Hyvä vinkki tuo Louis, mutta siellä esim. ei ole koko RoadStaria kaupan. Ko. kenkä kuitenkin on se malli joka on testeissä menstynyt mukavasti.

Onkohan shopissa noita?
Louisilla on DAYTONA TOURING STAR GTX jonka sanotaan olevan folgemodel eli seuraajamalli RoadStarista. Itse ostin moiset Saksan reissulla viime keväänä ja kesän aikana kurvailin ne jalassa yli 36.000 kilometriä ja täytyy sanoa että koskaan ei ole niin hyviä ajosaappaita jalkaan osunu ja jotkut saappaat on sentään menny vuonna -72 alkaneen harrastuksen parissa. Edelleen täysin uudenveroiset sisältä ja päältä tuon 36t jälkeen. Työn laatu huippuluokkaa. Näky olevan vieläpä tarjouksessa Lousilla 199,95.
Todellakin suosittelen.

Jess.

Ihan ok saapas. Ainoo miinus verrattuna RoadStariin on lyhyempi varsi, 5 cm. Se on kuitenkin melkoinen ero...

Hinta houkuttelee kyllä.

Back