• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Daytonan 20tkm huolto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NewmanRS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

NewmanRS

New member
Daytonan(955i) huoltokirjassa mainitaan takapyörän laakereiden rasvaus 20tkm huollon yhteydessä. Onko joku suorittanut tuota toimenpidettä? Pitääkö purkaa koko takanapa irti?

Juu manuaali on. Halusin vaan varmistuksen että pistänkö navan atomeiksi vai en. Ja kuinka kriittinen huoltokohde tuo on. Eli tekeekö esim. liikkeet tuon automaattisesti 20tkm huollon yhteydessä niin kuin niiden pitäisi.

wink.gif
Mulla ainakin Karhulassa tekivät ton homman.
(20000km huolto ilman öljyä/suodatinta/vaihtoa 500€, että elämä on)  
033102bebe_1_prv.gif

wink.gif
033102bebe_1_prv.gif
Joo en ihmettele hintaa yhtään. Ne jos ketkä osaa tuon sairaalloisen riistämisen. Mä käytin oman venttiilien tark./sääd. muualla hintaan 120€. Ei ollut valtuutettu huolto, mutta ammattitaitoinen paikka. Kova hinta tuo 500€ venttiileistä, jarrunesteen tarkistuksesta ja pulttien tiukkauksesta. Maksaa ken tahtoo, mutta kannattaa hieman punnita muitakin vaihtoehtoja kuin valtuutetut huollot. Monesti saa paljon asiantuntevampaa ja halvempaa palvelua.

Ameriikan foorumilla kaveri vei 1050 Triplen 20000km huoltoon ja pyörää hakiessa odotti $2000 lasku. Ei auttanut muu kuin maksaa. Aikaa vievä näpertely nääs kustantaa hiukan merkkiliikkeen tuntihinnalla. Työkaverin sitikan lämppärin kennon vaihto merkkiliikkeessä 1400€...

wink.gif
033102bebe_1_prv.gif
Joo en ihmettele hintaa yhtään. Ne jos ketkä osaa tuon sairaalloisen riistämisen. Mä käytin oman venttiilien tark./sääd. muualla hintaan 120€. Ei ollut valtuutettu huolto, mutta ammattitaitoinen paikka. Kova hinta tuo 500€ venttiileistä, jarrunesteen tarkistuksesta ja pulttien tiukkauksesta. Maksaa ken tahtoo, mutta kannattaa hieman punnita muitakin vaihtoehtoja kuin valtuutetut huollot. Monesti saa paljon asiantuntevampaa ja halvempaa palvelua.
033102bebe_1_prv.gif
Tekivät toki kaiken muunkin mikä kuuluu ko. huoltoon, esim. etupään öljyt, polttoainesuodatin jne.
Ei uskois, mutta kun itse näin.  
033102bebe_1_prv.gif

Täytyypä sitten huomenna purkaa toi napa ja rasvata.

Just noiden huoltohintojen takia teen mieluummin itse sen minkä pystyy. Ja säästän, edes vähän. Kiva välillä tehdä ihan oikeasti tolle pyörälle jotain. Pari iltaa tallissa meni rattoisasti. Tähän mennessä pelkkiin osiin/nesteisiin kulunut 230e. Näistä Trumpan merkkiosia vain ilmansuodatin ja tankin tiiviste.

Täytyypä sitten huomenna purkaa toi napa ja rasvata.

Just noiden huoltohintojen takia teen mieluummin itse sen minkä pystyy. Ja säästän, edes vähän. Kiva välillä tehdä ihan oikeasti tolle pyörälle jotain. Pari iltaa tallissa meni rattoisasti. Tähän mennessä pelkkiin osiin/nesteisiin kulunut 230e. Näistä Trumpan merkkiosia vain ilmansuodatin ja tankin tiiviste.
Paljonko muuten maksoi trumpan orkkis ilmansuodatin?

Tuli laitettua itselle bmc putsattava ja jälkeen päin miettiny monta orkkis suodatinta sillä 70,- olisi saanu...

No tuleehan siitä 30tkm päästä vähän säästöä kun putsaa vaan sen suotimen..

No nyt on takalaakeritkin sitten rasvattu. 4h meni aikaa. Ja tuosta suurin osa ihmetellessä. Itse napaa en purkanut kun vain yksi laakeri oli avonainen ja sen sai helposti rasvattua. Muut laakerit oli suojattua tyyppiä.

Image001.jpg

Image002.jpg

Nyt sain ne jäähd.nesteetkin vaihdettua. Manuaalissa lukee jäähd.järjestelmän tilavuus 2.8l. Kuitenkaan en saanut tuosta koneesta kuin n. 1.5l nestettä ulos. Ja uutta meni takaisin vaan saman verran. Joten mihinköhän on melkein puolet nesteistä piiloutunut?

Nyt sain ne jäähd.nesteetkin vaihdettua. Manuaalissa lukee jäähd.järjestelmän tilavuus 2.8l. Kuitenkaan en saanut tuosta koneesta kuin n. 1.5l nestettä ulos. Ja uutta meni takaisin vaan saman verran. Joten mihinköhän on melkein puolet nesteistä piiloutunut?
Meikäläinen sai talvella ulos n. 2 litraa. Sinne koneen uumeniin se 0.8 litraa jäi kun ei mennyt tilalle kuin tuo pari litraa. Ilmat tuli ulos ja hyvin pelaa, pinta ei ole tippunut, eikä noussut.

Mistä te muuten olette jäähdytinnesteet tyhjentäneet?
Minusta alin kohta jäähdytysjärjestelmässä oli vesipumpulta lähtevä letku, jonka olen aina nypännyt pois.
nixweiss.gif

Huoltomanuaalissa lukee, että juuri se vesipumpun letku pitää irrottaa sen lohkossa olevan tyhjennysruuvin lisäksi.

Huoltomanuaalissa lukee, että juuri se vesipumpun letku pitää irrottaa sen lohkossa olevan tyhjennysruuvin lisäksi.
No tuohon ruuviin en ole kyllä koskenut, mutta ei taida olla tarvettakaan, jos et ruuvin avullakaan saanut kovinkaan paljon nestettä koneesta ulos. Itse kallistelin pyörää PALJON sivuille, jolloin sieltä sai "pumpattua" nestettä ulos.

Pitäisi varmaan joskus töissä lukea tuo manuska läpi, että saisi kehitettyä omia piintyneitä tapoja kirjan mukaiseen suuntaan.

Sen verran on tullut selattua, että kun koneesta kuuluu kunnon säksätystä, niin silloin on Air bleed hose löysällä/irronut.
smile_org.gif
Tämän huollossa tapahtuneen kämmäyksen takia siirryin itse huoltamaan laitetta, että tietää varmuudella ketä syyttää. Saihan ne siellä kylläkin muutakin rikottua, mutta koska alkaa menemään vinetyksen/kännin puolelle, niin
033102beer_1_prv.gif

Back