NewmanRS
New member
Daytonan(955i) huoltokirjassa mainitaan takapyörän laakereiden rasvaus 20tkm huollon yhteydessä. Onko joku suorittanut tuota toimenpidettä? Pitääkö purkaa koko takanapa irti?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo en ihmettele hintaa yhtään. Ne jos ketkä osaa tuon sairaalloisen riistämisen. Mä käytin oman venttiilien tark./sääd. muualla hintaan 120€. Ei ollut valtuutettu huolto, mutta ammattitaitoinen paikka. Kova hinta tuo 500€ venttiileistä, jarrunesteen tarkistuksesta ja pulttien tiukkauksesta. Maksaa ken tahtoo, mutta kannattaa hieman punnita muitakin vaihtoehtoja kuin valtuutetut huollot. Monesti saa paljon asiantuntevampaa ja halvempaa palvelua.Mulla ainakin Karhulassa tekivät ton homman.![]()
(20000km huolto ilman öljyä/suodatinta/vaihtoa 500€, että elämä on)![]()
Joo en ihmettele hintaa yhtään. Ne jos ketkä osaa tuon sairaalloisen riistämisen. Mä käytin oman venttiilien tark./sääd. muualla hintaan 120€. Ei ollut valtuutettu huolto, mutta ammattitaitoinen paikka. Kova hinta tuo 500€ venttiileistä, jarrunesteen tarkistuksesta ja pulttien tiukkauksesta. Maksaa ken tahtoo, mutta kannattaa hieman punnita muitakin vaihtoehtoja kuin valtuutetut huollot. Monesti saa paljon asiantuntevampaa ja halvempaa palvelua.Mulla ainakin Karhulassa tekivät ton homman.![]()
(20000km huolto ilman öljyä/suodatinta/vaihtoa 500€, että elämä on)![]()
Paljonko muuten maksoi trumpan orkkis ilmansuodatin?Täytyypä sitten huomenna purkaa toi napa ja rasvata.
Just noiden huoltohintojen takia teen mieluummin itse sen minkä pystyy. Ja säästän, edes vähän. Kiva välillä tehdä ihan oikeasti tolle pyörälle jotain. Pari iltaa tallissa meni rattoisasti. Tähän mennessä pelkkiin osiin/nesteisiin kulunut 230e. Näistä Trumpan merkkiosia vain ilmansuodatin ja tankin tiiviste.
Meikäläinen sai talvella ulos n. 2 litraa. Sinne koneen uumeniin se 0.8 litraa jäi kun ei mennyt tilalle kuin tuo pari litraa. Ilmat tuli ulos ja hyvin pelaa, pinta ei ole tippunut, eikä noussut.Nyt sain ne jäähd.nesteetkin vaihdettua. Manuaalissa lukee jäähd.järjestelmän tilavuus 2.8l. Kuitenkaan en saanut tuosta koneesta kuin n. 1.5l nestettä ulos. Ja uutta meni takaisin vaan saman verran. Joten mihinköhän on melkein puolet nesteistä piiloutunut?
No tuohon ruuviin en ole kyllä koskenut, mutta ei taida olla tarvettakaan, jos et ruuvin avullakaan saanut kovinkaan paljon nestettä koneesta ulos. Itse kallistelin pyörää PALJON sivuille, jolloin sieltä sai "pumpattua" nestettä ulos.Huoltomanuaalissa lukee, että juuri se vesipumpun letku pitää irrottaa sen lohkossa olevan tyhjennysruuvin lisäksi.