• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Daytonan keulaöljyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Talvella olis tarkoitus vaihtaa öljyt etuputkiin. Onko kellään tietoa, kuinka paljon menee öljyä per putki? En viitsi mitata määrää katamalla vanhoja johonkin mitta-astiaan. Putkien kun täytyisi valua tyhjäksi esim. yön yli. Ja mikähän on SAE-luokitus(suositus)? Villi veikkaus on, että SAE 10. Meininki on, että tekis keulasta hieman jäykemmän. Voihan sitä jäykistää lisäämällä öljyä vakio määrään. Hyvä olis kuitenkin tietää se alkuperäinen mitta.

Jos jollain on tietoa, niin avatkoon sanaisen arkkunsa.

Muistaakseni huollossa veloitettiin 1,2l öljymäärästä. Tuosta netissä tyrkyllä olevasta pdf:stä löytyy tieto, että oikea määrä on 0,586l per putki. Oleppas tarkka mittailessa
033102bebe_1_prv.gif

Muistaakseni huollossa veloitettiin 1,2l öljymäärästä. Tuosta netissä tyrkyllä olevasta pdf:stä löytyy tieto, että oikea määrä on 0,586l per putki. Oleppas tarkka mittailessa
033102bebe_1_prv.gif
Eli 600ml kun laittaa per putki, niin luulis tulevan hyvä. Noi mitat on kyllä aika huvittavia, kun edellisessä pärrässä (SV650) oli ohjearvona 489ml/putki
crazy.gif

Laitan varmaan SAE 15 öljyä...

itsekin aion talven aikana vaihtaa tosin erimerkkiseen pyörään
ne merkistä riippumatta n.0,5Ltr. tuntumassa mittaan kylläkin itse tarkkaan viskositeetista sen verran oon ajatellu 15w- tai jopa 20w kovenmpi alusta
062802moto_prv.gif

Daytona / Speed Triple 2002 huoltomanuaali kertoo seuraavaa:

----8<----
Suspension:
Front for travel: 120mm
Recommended Fork Oil Grade: Showa SS8
Oil level (fork fully compressed): 78mm
Oil volume (dry fill): 586cc
----8<----

Showa:n SS8:sta löytyy varmaan tietoo googlettamalla. Muistaakseni mun Triplen putkiin laitettiin SAE 7.5 siirappia 20tkm huollossa.

ps. Toi huoltomanuaali löytyy sähköisenä 22MB, jos löytyy joku serveri niin voin tuupata sen sinne. Sähköpostina lienee hankala toimitella..

Nuo ml lukenmat ovat teoreettisia ja suosittelen mittaamaan sen mm lukeman putken yläpäästä. Jousitus menee kokolaila vituralleen, jos öljyä on väärä määrä tai väärän paksuista. Ovat yllättävän herkkiä parametreja.

Back