Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Veikkaisin että tuo 010 eturenkaan kuluminen on paineista kiinni... Ohje käskee muistaakseni 2,5bar, mutta prätkäliikkeestä kerrottiin että kun pitää paineet n. 2,7-2,8bar niin moista ilmiötä ei tapahdu...Bridgestone BT014:t tulossa jostain Espanjasta kimppatilauksena. Hintaa n. 250€.
Bridgestoneilla muutenkin tullu ajeltua. 010 ja 012 ollu alla. 010 etunakki kuluu sellaselle ..tun hyppyrille, rupee vonkuun ja täristään kurveissa. Taitaa olla kuviosta kiinni...
2,7-2,8bar! Mun mielestä todella kovat paineet. Ilmeisesti tuo 010 on havaittu huonoksi renkaaksi, koska joutuu tuollaisia vippaskonsteja käyttämään. Johan tuollaisilla paineilla kärsii ajomukavuus. Itse oon tottunut käyttämään n. 2,1-2,2bar paineita. Muistaakseni mulla on (vielä) eturenkaana tuo 010 kun siinä on ihmeellistä pykälää kuviossa. Ja kun kokeilee renkaan pintaa, niin huomaa hyvin sen pykällyksen. Ajotuntumaltaan mun mielestä huono rengas. En siis suosittele.prätkäliikkeestä kerrottiin että kun pitää paineet n. 2,7-2,8bar niin moista ilmiötä ei tapahdu...
Ei tossa nyt kai mitään ihmeellistä ole. Päinvastoin, noi 2,1-2,2bar on ratapaineita, mun mielestä...2,7-2,8bar! Mun mielestä todella kovat paineet. Ilmeisesti tuo 010 on havaittu huonoksi renkaaksi, koska joutuu tuollaisia vippaskonsteja käyttämään. Johan tuollaisilla paineilla kärsii ajomukavuus. Itse oon tottunut käyttämään n. 2,1-2,2bar paineita. Muistaakseni mulla on (vielä) eturenkaana tuo 010 kun siinä on ihmeellistä pykälää kuviossa. Ja kun kokeilee renkaan pintaa, niin huomaa hyvin sen pykällyksen. Ajotuntumaltaan mun mielestä huono rengas. En siis suosittele.prätkäliikkeestä kerrottiin että kun pitää paineet n. 2,7-2,8bar niin moista ilmiötä ei tapahdu...
Mun mielestä ei sillä ole väliä onko saman merkkiset edessä ja takana. Renkaita molemmat ja siellähän ne mukana pyörii. Mä olen myös kuullut jonkun suusta, että pitää ehdottomasti olla saman merkkiset ja vielä malliset. Joopa joo. Mulla on ainakin ollut eri merkkisiä renkaita yhtä aikaa alla. Ei ole ongelmia ollut. Selvittäkööt ne, joiden mielestä renkaat pitää ehdottomasti olla samat.Tästä rengaskeskustelusta tuli mieleen, että joskus jurripäissä väitellyt asiasta jossain jonkun kanssa jotenkin näin:
1. Renkaiden pitää ehdottomasti olla samaa merkkiä ja mallia - mielelään samaan aikaan uuutena rengastettu!
2. Se, että sinulla on takana Pirellin Diablo ja Edessä Mezelerin se ja se, ei ole mitään merkitystä. Kunhan renkaat on muuten ehjät ja paineet kohdillaan!
Kumpi väite on mielestänne oikea vai onko muita?
Tuliko juttuusi moka, teen nimittäin paineitten kanssa päinvastoin: kylmillä keleillä pudotan paineita n.0,5 bar molemmista renkaista jotta lämpiäisivät nopeammin ja paremmin. Kesäkeleillä paineet taas korkealle, etteivät sula matka-ajossa alle... Rata-ajoon paineet jonnekkin 2,0 barin tietämille...([mika1 sanoi:@ Helmi. 16 2005,12:57)]Mulla on myös huonoja kokemuksia BT010:stä. Varsinkin syksyn sadekeleillä tuntuivat olevan melko liukkaita. Kesällä / lämpimänä tilanne paranee. Tulee vaan pelottavia tilanteita kun äkkiä joutuu moottoritiellä korjaamaan suuntaa ja takanakki luistaa. Mitä paineisiin tulee niin kesällä / lämpimällä oon pitänyt siellä 2.1-2.4 luokkaa ja kylmällä pikkusen nostanut.
Itse ajattelin kokeilla seuraavaksi Rennsportteja. Saas nähdä...![]()
Omien ja kavereiden kokemuksien perusteella kuluvat aalloille jokatapauksessa.. kovilla paineilla tosin pystyy hidastamaan kyseistä tapahtumaaVeikkaisin että tuo 010 eturenkaan kuluminen on paineista kiinni... Ohje käskee muistaakseni 2,5bar, mutta prätkäliikkeestä kerrottiin että kun pitää paineet n. 2,7-2,8bar niin moista ilmiötä ei tapahdu...
sanoi:1. Renkaiden pitää ehdottomasti olla samaa merkkiä ja mallia - mielelään samaan aikaan uuutena rengastettu!
2. Se, että sinulla on takana Pirellin Diablo ja Edessä Mezelerin se ja se, ei ole mitään merkitystä. Kunhan renkaat on muuten ehjät ja paineet kohdillaan!
sanoi:Tuliko juttuusi moka, teen nimittäin paineitten kanssa päinvastoin: kylmillä keleillä pudotan paineita n.0,5 bar molemmista renkaista jotta lämpiäisivät nopeammin ja paremmin. Kesäkeleillä paineet taas korkealle, etteivät sula matka-ajossa alle... Rata-ajoon paineet jonnekkin 2,0 barin tietämille...
Jotenkin noin olen sen myös itselleni selvittänyt...sanoi:Tuliko juttuusi moka, teen nimittäin paineitten kanssa päinvastoin: kylmillä keleillä pudotan paineita n.0,5 bar molemmista renkaista jotta lämpiäisivät nopeammin ja paremmin. Kesäkeleillä paineet taas korkealle, etteivät sula matka-ajossa alle... Rata-ajoon paineet jonnekkin 2,0 barin tietämille...
Hmm.. sen vähä mitä radalla ajellut.. lämpöisellä paineet on ollu 2.1/2.0 ja jos kylmempi keli niin jotakuinkin 2.3/2.2 jotta renkaat lämpenis paremmin niissä olosuhteissa