• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Dayttona, Speedtripe vai T-bird

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Morjesta kaikille! Oon vielä kawatiimissä mut vanhasuola janottaa.Ei osaa päätää mikä näistä sopis hanskaan ? onko t-birt liian laiska,dytona kyykky (väsyykö kädet) vai oisko se sit triple?kokemuksia kiitti!Ps.onko foorumin jäsenillä tietoo kolaripyöräkeskuksella myynnissä olevasta sprint-05 :sta
nixweiss.gif

Sprintistä löytynee tietoa otsikon MC-förare med tur i oturen alta.

Daytona rasittaa käsiä, jos ei ole tottunut nojailemaan. Isommissa nopeuksissa pleksin tunkema ilma antaa tukea, jolloin kädet ei rasitu. Itselläni meni vuoden verran "kärsiessä", mutta nojailun johdosta kädet muuttuivat niin paksuiksi, että nykyään käsistä ei tehot lopu.
smile_org.gif

Itse ajelen paljon motaria, enkä käytä nelipyöräistä kulkuneuvoa kesäisin, joten Daytona on minulle katteelisena ainoa vaihtoehto esittämistäsi laitteista.

Varmaan sun kannattaisi käydä koeajamassa niitä laitteita, että ajatuksen kirkastuisivat.

Itseäni triple houkuttaa, mutta Suomen kesien johdosta olen ymmärtänyt, mitä hyötyä on katteista...

033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Yksi näkökulma:

Daytonassa on tuo suojaava kate, SpeedTriplessä ei. Yllätys oli kuitenkin suuri, kun testasin tän vuoden SpeedTripleä. Nopeudet kun oli luokkaa n. 60-100km/h, niin Triple pyörtää paljon vähemmän tuulta kuin Daytona. Daytonalla kun ajaa, niin tuntuu, että tuo kate nostaa häiritsevällä tavalla ilmavirran juuri pään ja hartioiden seudulle. Triplessä en tätä asiaa huomannut.
Triplessä on myös paljon rennompi ajoasento. Helpompi pyöritellä "nurkilla". Mun serkulla oli se pyörä käytössä ja se ajeli sillä paljon pidempiä matkoja. Sanoi, että hyttysiä ym. öllönmölliäisiä tulee visiiriin paljon vähemmän kuin katteellisella pyörällä. Tuntuu kyllä aika erikoiselta, mutta samaa mieltä olen itsekin.
Sitten kun nopeudet on luokkaa n. 130-200+, niin ymmärtää, miksi se kate on laitettu siihen Daytonaan...

Komsii komsaa juttu. Jos mä olisin samassa tilanteessa, että Daytona vai Speed Triple? Ottaisin Speed Triplen.

Perus T-bird on rentoon menoon. Tehoa on vakiona 70, mutta on siitä kuulemma kutiteltu yli 100hv. Sporttimallissa on 17tuuman rinkulat(vs.perusmallin 16&18), joten siihen saa paremmin sporttikumeja. Säädettävä jousitus, tuplalevyt edessä ja 10hv enemmän kuin perusmallissa. Vakiomalli on kauniimpi, mutta makuasia tietty...

Triple on jo aggressiivisempään menoon ja tehojakin on enempi. Katu-uskottavuuskerroin on roimasti korkeampi...
biggrin.gif

Käypä koeajamassa, sillä se selviää...
smile_org.gif

Kiitti teille mielipiteistä! Sprintistä oli oikealtasivulta melko kehno kuva ei saa selvää vaurioista.Mite lie vakavat!Lähettelin tarjoupyyntöjä lähinnä dayttonasta -04 mallista triumphi kauppiaille.Triplee-04:sta ei tainnu olla muualla kun hesassa ja tietty ne ei huoli tota mun "möhköö" vaihdosa, mut katotaan nyt miten äijän käy.

Triplee-04:sta ei tainnu olla muualla kun hesassa ja tietty ne ei huoli tota mun "möhköö" vaihdosa, mut katotaan nyt miten äijän käy.
Tampereen Mototownissa oli ainakin perjantaina kaks ajamatonta -04:sta triplee myynnissä, musta ja punainen. Olis oikeen varaa jopa valita!
biggrin.gif

kiitti vinkistä!soittelin mototowniin ja siellähän triplet vielä oli mut ei vaihda omistajaa kun rahalla,että se siitä.täytyy koetaa löytää möhkölle ostaja(on muute mr-kilvissä)että pääsis kauppureiden kans juttuun.

Kävin katsomassa tuota Köpin murjomaa ST:tä ja ainakin syyläri, etuvanne, etupumput menee vaihtoon. Ehkä syylärin saa paikattua, ehkä ei. Katteet näyttäisi olevan melko korjattavassa kunnossa. Muuten oli kyllä aika hyvännäköinen ja onhan siinä vielä takaboxikin kiinni. Hmm.. pitäisköhän se hakea pois. Rungosta en osaa sanoa mitään, mutta en uskoisi - ainakaan näin amatöörinä - sen olevan mutkalla.
Minkäslaista laskelmaa ne Köpi sulle esitti?

Kävin katsomassa tuota Köpin murjomaa ST:tä ja ainakin syyläri, etuvanne, etupumput menee vaihtoon. Ehkä syylärin saa paikattua, ehkä ei. Katteet näyttäisi olevan melko korjattavassa kunnossa. Muuten oli kyllä aika hyvännäköinen ja onhan siinä vielä takaboxikin kiinni. Hmm.. pitäisköhän se hakea pois. Rungosta en osaa sanoa mitään, mutta en uskoisi - ainakaan näin amatöörinä - sen olevan mutkalla.
Minkäslaista laskelmaa ne Köpi sulle esitti?
No jos on tuossa kunnossa, niin hakekaa nyt joku hitto pois se sieltä!
tounge.gif

Jos etuvanne ja putket joutuu vaihtamaan, niin turha on ostaa Trumpan alkup. tavaroita. Jostain jos esim. löytyisi sopiva keulapaketti vanteen kanssa, sehän sopis. Sprint USD-keulalla...ois aika hyvä paketti kasassa. Muovithan saa korjattua, se on selvä. Syyläreitä varmasti löytyy. Joltain kun löytyisi inspiraatiota alkaa kasaamaan Sprinttiä, niin hyvän pelin varmaan sais.

Itsellä ei tarvetta, mut kun mut...

siinäpä se mistä puhe! mun tietääksein -04 mallit oli

musta,punanen ja vihree?-03 väreistä en oo löytäny tietoo. nähtävästi vuosimalleissa ei oo teknisiä eroja?

musta,punanen ja vihree?-03 väreistä en oo löytäny tietoo. nähtävästi vuosimalleissa ei oo teknisiä eroja?
-04 värit oli nimenomaan noin. Lisäksi oli vielä se "all black" special edition. -03 oli vaihtoehtoina musta, vihreä ja hopea. Tuo Bike Worldissä oleva on siis vuosimallia -03 mutta varmaankin rekisteröity vasta -04.

Tässä tietämiäni värejä muilta vuosikerroilta:
05: musta, keltainen/kulta, sininen
04: musta, vihreä, punainen, SE kokomusta, ja onpa näkynyt kuva keltaisestakin.
03: musta, vihreä, hopea
02: musta, vihreä, pinkki
01: musta, sininen, pinkki
00: musta, vihreä, (sininen?)
99: musta, vihreä
98: musta, vihreä, punainen

ja sitä vanhemmissa vielä ainakin oranssi ja keltainen.

06: valkoinen, musta ...

musta,punanen ja vihree?-03 väreistä en oo löytäny tietoo. nähtävästi vuosimalleissa  ei oo teknisiä eroja?
-04 värit oli nimenomaan noin. Lisäksi oli vielä se "all black" special edition. -03 oli vaihtoehtoina musta, vihreä ja hopea. Tuo Bike Worldissä oleva on siis vuosimallia -03 mutta varmaankin rekisteröity vasta -04.

ja sitä vanhemmissa vielä ainakin oranssi ja keltainen.
Olen kyllä tuosta listasta hiukan eri mieltä, tosin ylivuotiset yms. sekoitta hiukan karttaa...

Mun mielestä vihreää sai vain 02-04, tuli sinisen tilalle ja jäi punaisen alle. Ainakin näitä vihreitä on näkynyt tosi vähän, kuin myös pinkkejä. Se sininen oli se väri mihin itse tykästyin, tässäkin tapauksessa nopeat syö hitaat (oikeammin rikkaat syö köyhät), väri oli poistunut mallistosta kun oman sain hankittua. Tosin omakin oli alunperin hopea, vihreä siitä tehtiin vaihtamalla väriosat toisesta triplestä!

Niin, 03 ja 04 mallit erottaa toisistaan ainakin erilaisista "jalkatapinsuojalevyistä", sehän näkyy selkeästi kuvasta!!

Mun mielestä vihreää sai vain 02-04, tuli sinisen tilalle ja jäi punaisen alle. Ainakin näitä vihreitä on näkynyt tosi vähän, kuin myös pinkkejä.
Vihreä on kyllä ollut mallistossa "aina". 90-luvun lopussa oli jo varmasti, ja on saattanut olla heti ensimmäisten värien joukossa -95. Näkemissäni prätkäkirjoissa joissa Tripleä on esitelty, on yleensä kuva T595:stä ja useimmiten värinä juuri vihreä. Ja rinnakkain punaista ja vihreää on myös saanut samaan aikaan ennenkin, tosin sävy on tainnut punaisessa muuttua.

Sinistä ja pinkkiä sai vain parina vuotena. Ja pinkki on jostain syystä vähemmän suosittu..
tounge.gif

Back