• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Dayttonan woblaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Räkä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Räkä

New member
tuli tossa töihin tullessa lähetettyä melko voimallisesti. Yhtäkkiä etupäästä lähti tunto kokonaan ja alkoi heittelemään puolelta toiselle kahdeksikkoa. Ihan hirvee tunne
crazy.gif
.
Vääntöä oli aika paljon, vauhtia ykkösellä joku 90
biggrin.gif
. Loppu matka tultiinkin sitten isolla vaihteella hissukseen
tounge.gif
.

Onko muilla vastaavia "elämyksiä"?

Nää oli taas näitä, joita ei välttämättä haluaisi kokea enää uudestaan.

en yhtään ihmettelis noilla runkogeometrioilla, ohjausiskari vois olla poikaa.

eiku sul on siit iskarist ölpät loppu tai siis pelkkää paskaa sisäl :P oma r1 alko ravistaa keulimisen jälkee iha hulluna ja meinas lähtee pikkasen lapasesta ja siks ens talven aikana tuleeki ööläri :P mut vaihda ölpät siihe ohj.iskariin niin pitäis edes vähä helpottaa...

Hmm... -08 mallissa tuskin on iskarit loppu mutta säädöt voi olla pielessä. Tää on ihan arvaus mutta mites jos lisäis vähän eteen paluuvaimennusta tai sitten taakse puristusta? Sais sille etuselle lisää painetta...

Ei ole säädettävää mallia tuo alkuperäinen iskari. Onpa tuo nyt kumma kun sata vuotta on ajettu ilman ja nyt ei edes ohjausiskari riitä! Itse en ole vielä joutunut kärsimään woblauksesta 675:lla, en myöskään 636. Sen sijaan TT600:lla tuli kerran.

Syy eri pyörien ihmetemppuihin löytyy 100% varmuudella siitä vähän tankin takaa ja kuitenkin takavalon edestä.

675:lla on joissakin ratatesteissä ajettu koko SBOTY-testiryhmän (Fast Bikes: Sports Bike Of The Year) nopeimmat ajat joillekin ketteryyttä vaativille radan osioille ja mukana on ollut tonniset sportit. Sehän kai tarkoittaa herkkää reagointia ja asettaa kuljettajalle vaatimuksia. Niin että kyllä sen ominaisuudet riittää.

Itse ajan rumalla lehmällä ja sekin joskus temppuilee.
biggrin.gif

Ei millään pahalla. Muuten...ainakin hyvä-äänisen pyörän Olet ostanut...Kuuntelin sellasen ääntä HD-Centerin pihassa ja on kyllä kilpurin ääni.

Niin, ei se pieni woblaus mitenkään vaarallista ole. Sen ohjausiskarin tarkoituksenahan on nimenomaan rauhoittaa se liike että se ei pääse kertaantumaan. Tässäkin tapauksessa liike ilmeisesti rauhoittui melkeinpä heti joten ohjausiskari hoiti työnsä mallikkaasti.

Sen sijaan TT600:lla tuli kerran.
Tuntuu uskomattomalta. Itse en ole saanut käytännössä samalla pyörällä harmittomia pikku värähtelyjä isompaa aikaan, ja ainakin omasta mielestäni olen melko ronskistikin ajoittain kurvaillut
veikkaan, että woblaus monesti johtuu ajotyylistä, kovissa kiihdytyksissä toiset roikkuu tangoissa aivan älyttömällä voimalla. kun vaan pitäs pitää käsiä herkästi tangoilla ja pitää jaloilla kiinni.

Sen sijaan TT600:lla tuli kerran.
Tuntuu uskomattomalta. Itse en ole saanut käytännössä samalla pyörällä harmittomia pikku värähtelyjä isompaa aikaan, ja ainakin omasta mielestäni olen melko ronskistikin ajoittain kurvaillut
veikkaan, että woblaus monesti johtuu ajotyylistä, kovissa kiihdytyksissä toiset roikkuu tangoissa aivan älyttömällä voimalla. kun vaan pitäs pitää käsiä herkästi tangoilla ja pitää jaloilla kiinni.
heh, kyl ite puristin varmaan tankin ruttuun reisillä
tounge.gif

mutta niin käytistyi tassutkin. Uskoisin, että kädet rentoina woblaus tuskin laantuisi?
Btw, TT600 en saanut koskaan woblaamaan.

Mulla on iso Daytona kerran woblannut. Lähdin stop-merkin jälkeen vauhdikkaasti ja keula tuli maahan paljon yli satasen vauhdissa. Hieman meinasi paniikki iskeä, mutta onneksi pyörä rauhottui. Tämän jälkeen tein työkalun, jolla sain löysän ohjauslaakerin kiristettyä.

Mulla on iso Daytona kerran woblannut. Lähdin stop-merkin jälkeen vauhdikkaasti ja keula tuli maahan paljon yli satasen vauhdissa. Hieman meinasi paniikki iskeä, mutta onneksi pyörä rauhottui. Tämän jälkeen tein työkalun, jolla sain löysän ohjauslaakerin kiristettyä.
Aika harvoin se tuota tekee; jää mieleen kuitenkin
tounge.gif

Tämän viikon ajelulla tapahtui tiessä olevan epätasaisuuden seurauksena täyskiihdytystilanteessa alkoi woblaamaan 170:n nopeudessa. Säikähdin toki aivan helevetisti, mutta muutaman kerran vispauksen jälkeen rauhoittui --> eli kyllä se iskari toimi!

Back