Delvac keskustelua täällä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Entäs jos katteisiin vaihtas tarrat.
690 tarran tilalle 1690, niin Delvac luulee, että ollaan isossa koneessa...
 
Haluaisin vielä lisätä että omassa pyörässäni lisäletkun optimipituus olisi 117 cm, mutta koska sen pituista letkua ei ollut saatavilla, niin tyydyin asentamaan 125 cm pitkän.
 
Haluaisin vielä lisätä että omassa pyörässäni lisäletkun optimipituus olisi 117 cm, mutta koska sen pituista letkua ei ollut saatavilla, niin tyydyin asentamaan 125 cm pitkän.

Entä jos asentaa lyhyempään letkuun tiukan rakosihdin, joka pakottaa ketjumaiset molekyylit suuntautumaan oikein?
 
Totuus on toisenlainen.

Pitää paikkansa, että D:n molekyylit ovat oikeiden mp-öljyjen molekyylejä pidempiä. Tämä siksi, että raskaassa kalustossa osien mittasuhteet ovat suuremmat, minkä vuoksi pitkä molekyyli kiertyy paremmin liukupinnalle.

Pienkoneissa ongelmaksi muodostuu se, että matka ö-pumpulta voitelukohteeseen on niin lyhyt, etteivät molekyylit ehdi orientoitua pitkittäin vaan saapuvat kohteeseen osin poikittain. Tämä taas voi johtaa valtimotukosta muistuttavaan tilanteeseen, minkä seurauksena pienmoottori vaurioituu - tai jopa tuhoutuu.

Delvacia voi menestyksellisesti käyttää myös pienmoottoreissa kun varmistaa molekyylien orientoitumisen oikein. Itse olen lisännyt ö-pumpun jälkeen 1,25 m lisää letkua, joten pitkät molekyylit suuntautuvat oikein ja varmistavat toimivan voitelun.

Usein unohdetaan, että suomalainen ulkoilma on hieman liian karkeajakoista pienmoottoreille. VTT:n Moottorilaboratorio on tutkimuksissaan havainnut Andien ylängöiltä ekstraktoidun ilman toimivan pienkoneissa paljon paremmin.

Tuo on kyllä ihan totta. Isossa moottorissa jos käyttää pienkoneöljyä, vaarana on liian lyhyiden molekyylien kääntyminen poikittain laakeripinnalla ja voiteluhäiriö.

Toimisikohan tuollainen magneetti orientoimaan öljymolekyyleja oikeaan asentoon? Polttoaineessa ainakin toimii ja pienkonetta voi sen avulla käyttää tavallisella bensalla. Magneetti järjestää molekyylit jonoon, jolloin ne eivät mene sykkyrään ja tuki suuttimia. Molekyyli sujahtaa sukkana suuttimen läpi ja ei aiheuta tukoksia.

https://www.magnet-tool.com/magnetic_fuel_saver.html
 
Entä jos asentaa lyhyempään letkuun tiukan rakosihdin, joka pakottaa ketjumaiset molekyylit suuntautumaan oikein?

Rakosihti on kaikkein pahin! Pitkät molekyylit jäävät sihtiin poikittain ja muodostavat huonosti läpäisevän verkon.
 
Delvac -tonkkaan pitäisi laittaa varoitusteksti:

Voi aiheuttaa voimakkaita allergisia reaktioita muissa kuin käyttäjässään
 
Tuo on kyllä ihan totta. Isossa moottorissa jos käyttää pienkoneöljyä, vaarana on liian lyhyiden molekyylien kääntyminen poikittain laakeripinnalla ja voiteluhäiriö.

Toimisikohan tuollainen magneetti orientoimaan öljymolekyyleja oikeaan asentoon? Polttoaineessa ainakin toimii ja pienkonetta voi sen avulla käyttää tavallisella bensalla. Magneetti järjestää molekyylit jonoon, jolloin ne eivät mene sykkyrään ja tuki suuttimia. Molekyyli sujahtaa sukkana suuttimen läpi ja ei aiheuta tukoksia.

https://www.magnet-tool.com/magnetic_fuel_saver.html

Tottakai toimii.:D Laitan alle tuon vanhan linkin,kävi joskus tuo kaveri magneettejaan firmassa esittelemässä.Senverran aiheutti naurunpyrskähdyksiä,että älysi lahteä menemään.
Moottoripyörätkin tuossa mainitaan,kun jaksaa scrollata alaspäin linkkiä.
https://www.gigapower.fi/
 
Back
Ylös