• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

desmoguattro venttiilikysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 10100
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

10100

New member
onko 748 samat pakoventtiilit kun 916:ssa. 916 mitat: lautanen 29mm,varsi 7mm yms

Jossain vaiheessa sylinterinkannet muuttui siitä päältä eri muotoisiksi. Onkohan venttiilinvarret eri mittaisia? Eli onko vanhassa korkeammassa kannessa pidempi venttiili...

Pitää kysellä gyntteriltä. Kaikenlaiset viisastelijat ja kirjanoppineet kommentoi joka triidiä, mut jos oikeesti pitää jotain tietää niin...
biggrin.gif

En mä kyllä keksi miten tosta voi olla saamatta selkeää vastausta. Desmoquattroissa sama kansirakenne kautta koko genren. Jos taas tarkoitat muutoksella sitä kun 998 tuli, muuttui moottorin nimi Testastrettaksi.

Kansirakenne ja perusajatus kyllä. Käsittääkseni esimerkiksi St nelosessa käytettiin desmoquattroa( korjaa jos olen väärässä) Itse miellän kaikki neliventtiiliset vesikoneet 748,916,996 desmoquattroksi.
Jos nyt omia silmiä yhtään on uskominen. ST nelkussa olleessa moottorissa on silminnähden erimuotoinen sylinterinkansi kun esimerksi vanhassa 916.
Näissä on eri suuruiset venttiilikopat ynnämuita pienenmpiä ja suurempia eroavaisuuksia.

Kansirakenne ja perusajatus kyllä. Käsittääkseni esimerkiksi St nelosessa käytettiin desmoquattroa( korjaa jos olen väärässä) Itse miellän kaikki neliventtiiliset vesikoneet 748,916,996 desmoquattroksi.
Jos nyt omia silmiä yhtään on uskominen. ST nelkussa olleessa moottorissa on silminnähden erimuotoinen sylinterinkansi kun esimerksi vanhassa 916.
Näissä on eri suuruiset venttiilikopat ynnämuita pienenmpiä ja suurempia eroavaisuuksia.
Kyllä se noin on. Matalemmassa kannessa on myös mm. eri mittaiset jakohihnat yms. Luin jostain että tuo uusi kansirakenne olisi tehty jotta se kone mahtuu ST4 runkoon ja sitten tuota uutta kansirakennetta käytettiin myös viimeisissä 748.eissa, multa löytyy juuri tuo uusi versio.

Alkup. kyssäriin en tiedä vastausta, mutta vertaamalla osanumeroita se voisi selvitä.

Irrotin imu ja pakovenat tosta STeen kannesta ja imupuolella venttiilinvarsi on reilusti pidempi. Pako n.94mm Imu n.106,5mm. Tämä oli siitä uudemmasta kannesta jossa pakonokka-akseli on noin sentin alempana.
Sain engelsmannilta sähköpostin jossa ihan kuvan ja mitan avulla kerrotaan kuinka vanhemmassa 748 pakoventtiilin kokonaispituus on luokkaa 107mm

Back