• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

dice vilkut thruxtoniin 08

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja finmex
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

finmex

New member
olen asentamassa uusia dicen takavilkkuja sekä jarruvaloa mun thruxtoniin, polttimella kaikki, kun otin takalokarin veke, mutta en saa toista vilkkua toimimaan..onko joku tehnyt vastaavan asennuksen? siis jarruvalo ja oikea vilkku toimii mutta vasen ei, ainoastaan nakuttaa ylitahtiin mutta takavilkku ei syty, ainoastaan edessä. rele ei pitäisi olla ongelma silloin, ja sulakkeetkin on ok. onko piuhat kytketty väärin, vai? alkuperäisessä takavalo ja vilkkujärjestelmässä 7 johtoa, nyt vaan viisi kun uudet dicen vilkut omaavat vain yhden johdon per vilkku...osaako joku auttaa? kiitos..

Kytke ensiksi se vasen vilkku oikeen piuhoihin, niin näet onko vika vilkussa vai kytkennöissä. Jos se toimii niissä kytkennöissä, joissa oikeanpuolen vilkku todistetusti toimii, on vika kytkennöissä. Jos ei toimi niissäkään, vie vilkut takaisin kauppaan ja pyydä toimivia tilalle. Ei niissä kytkennöissä muistaakseni mitään mystistä ollut, kun itse niitä siivoilin.

Edit: Luin sun viestin uusiksi. Uusissa vilkuissa ei ole maadoitusjohtoa? Silloin sen pitäis luultavasti maadoittaa runkoon eli olla metallin metallia vasten kiinnikkeessä. Vaikuttaa vähän kiinalaiselle kamppeelle...

Kiitos vastauksestasi, tosiaan kyse oli maadoituksesta ja kun pistin kso johdot runkoon kiinni alkoivat molemmat vilkut toimia. Hämäs kun oli vaan yhdet johdot per vilkku. Nyt ollaankin jo ajeltu muutama päivä ja nautittu upeasta kelistä. Hauskaa kesää!

Kokemusten peusteella aika virityksiä ovat noi dicen vilkut, voi heittää vesilintua jos sitäkään...

Back