• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Discovery kanavalla 22:00

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja karkka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja pyörii myös sen saman jampan, joka ajoi Ewan McGregorin kanssa maailman ympäri, ohjelma kun osallistui Dakariin. Nyt viikonloppuna oli sarjan 3 jakso ja päästiin Afrikan puolelle.

Olipas hyvä dokumentti. Tästä oli siis kyse. Erikoisuutena kaksi kampiakseli, jotka pyörivät vastakkaisiin suuntiin sekä etujousitus. Kai siinä jotain muutakin oli, mutta tuossa nuo tärkeimmät. Tuo moottorikonstruktio oli kyllä jännä.

Onkos uusintaa tulos? Emäntä tuijotti bigbrootteria niin ei huomannu yhtää et jotai tällästä tuli...

Onhan tuo aika upea laite. 158kg, 220+ hp, hiilikuitua, kone 990cc z-line 4, 100 000$. Mitäs etuja tuollaisella konekonstruktiolla saavutetaan? Siinä on kaksi kampiakselia ja ilmeisesti ne kumoavat toistensa hyrrävoimat tjsp ja vaikuttaa näinollen pyörän käsittelyyn todella merkittävästi. Joku mp-fyysikko voisi selventää asiaa enemmän.

Niin sehän siinä jujuna kait oli että hyrrävoimat kumotaan ja kone voidaan asentaa pitkittäin, jolloin pyörästä saadaan kapeampi, josta myös on etua.

Mut miks 990cc?
nixweiss.gif

Oisko tuo 990cc siitä, että kun suunnittelu alkoi niin MotoGP:ssä oli tuon kokoiset koneet. Kyllähän ne (MotoGP päättäjät) kuitenkin ilmoitti jo hyvissä ajoin, että tulee 800cc eikä tämä projekti nyt niin vanha olen niin olisihan jenkkien tämä pitänyt tietää. Ainakin siinä dokkarissa jauhettiin koko ajan, että MotoGP-luokka, sen säännöt jne jne.

Itsellä on tuo dokumentti digiboxin kiintolevyllä. Mutta harmillisesti oli sitten jäänyt ihan loppu pois ja jäi se näkemättä. Olin laittanut suoraan epg:sta ja ilmeisesti ohjelma oli sitten vähän pidempi mitä epg:ssä oli tai sitten se alkoi vähän myöhässä, en nyt muista.
Että minulla se olisi jos joku haluaisi, tosin en tiedä miten saisin sen nettiin, ja vaikka saisinkin niin tekijänoikeudet tulee sitten vastaan
sad_orig.gif

Dvd levylle voisin polttaa jos joku haluu
biggrin.gif

Back