• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Drift HD Ghost

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja YKa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

YKa

New member
Avataan uusi ketju Drift HD Ghost kypäräkamerasta kertyneistä kokemuksista. Toki samaan ketjuun mahtuu myös muidenkin saman merkin eri malleihin liittyvät kokemukset, kommentit, suositukset ja kritiikit.

Yritin hakua käyttämällä löytää jo olemassa olevan ketjun ko merkistä, mutta en löytänyt kuin yksittäisiä osumia muihin ketjuihin. GoProsta löytyy oma, halpiskameroista oma ja taisi niitä muutama muukin merkkiketju olla, mutta Drift HD:stä en vastaavaa löytänyt. Jos Modet ovat sitä mieltä, että tämä on tupla, niin yhdistäkää toki johonkin jo olemassa olevaan.

Sitten itse aiheeseen:

Tulevan kesän reissulle on tarkoitus hankkia kypärään tai katteisiin kiinnitettävä kamera, että saisi sitten joitakin parhaita paloja tulevan kesän reissusta dokumentoitua.

Noita vertailuvideoita eri kameramerkkien- ja mallien välillä on tullut youtubesta katseltu jo pidemmän aikaa. Niiden perusteella on jotenkin itselle tullut sellainen fiilis, että tuo Drift HD Ghost olisi minun tarpeisiin se sopivin kamera. Itselleni olen perustellut tuota valinnan fiilistä mm. sillä, että tuo remote controller on todella käyttökelpoinen eli siitä näkee sekä kuvausmoden että sen kuvaako kamera vai onko pysäyksissä. Lisäksi tuo koko/muoto on yksi plussa ja vielä tuo säädettävä linssi millä kuvan saa oikaistua jos kiinnityspaikka ei mahdollista ”suoraa” asennusta. Kuvan laatukin tuossa Driftissä on minun tarpeisiin ihan riittävä.

Onko forumin lukijoilla hyviä/huonoja kokemuksia tuosta Drift HD Ghost mallista? Uudemman versio eli Ghost S:n olen hylännyt koska jossain se hintaraja vaan tulee vastaan. Tosin tuo 64GB muistikortti olisi hyvä.

Eli omakohtaisia kokemuksia ja/tai kommentteja laitteesta sekä sen käytöstä reissujen dokumentoinnissa.

Sitten vielä yksi käyttöön liittyvä tukikysymys. Olen lähdössä reissuun ja mukaan ei mahdu kannettavaa, mutta iPAD lähtee surffailua ja hotellivarauksia yms varten. Onko jollain vinkkiä/kokemuksia miten iPADin kautta voisi purkaa reissun aikana dataa SD kortilta ”johonkin”. Itse iPADissä on aika niukasti vapaata muistitilaa, joten johonkin esim netin palveluun tuo data pitäisi saada siirrettyä. Ei tarvitsisi ostaa repullista noita SD kortteja matkaan :D

Pahoitteluni, että tästä alustuksesta tuli näin pitkä :paikallatuulee:

Tuohon muistikorttien täyttymisongelmaan voisi olla vastauksena se HD Ghostista ja Ghost S:stä löytyvä tag-toiminto, jolla kamera kuvaa videota koko tallennuksen ajan muistikorttia täyttämättä, mutta lopullisesti tallentaa muistikortille vain ne pätkät, jotka kaukosäätimen painalluksella haluaa jäämään talteen.

Esim. olet säätänyt videoloopin pituudeksi asetuksista 1 min, ajat tiellä ja kuvaat video tagging -modella, kun näet, että jotain kiinnostavaa tapahtuu, jolloin painat tag-näppäintä kaukosäätimestä. Tällöin kamera tallentaa muistikortille videota 1 min ennen tag-näppäimen painallusta ja 1+1 min sen jälkeen, eli saat tuosta kyseisestä hetkestä talteen yhteensä kolme minuuttia videota. Ja tuon videoloopin pituuden voi säätää asetuksista mieluisaksi, eli pidemmätkin pätkät onnistuvat tuolla.

Eli tuolla muistikortti ei täyty ja saat talteen vain ne pätkät ja kohokohdat, jotka haluat. Editointikin helpottuu, kun ei tarvitse ihan niin isoja videopätkiä ryhtyä leikkaa-liimailemaan.

Tietysti jos haluat saada reissulta talteen 10 tuntia ajovideota, niin ehkä sitten kannattaa miettiä muita ratkaisuja.

Tuohon muistikorttien täyttymisongelmaan voisi olla vastauksena se HD Ghostista ja Ghost S:stä löytyvä tag-toiminto, jolla kamera kuvaa videota koko tallennuksen ajan muistikorttia täyttämättä, mutta lopullisesti tallentaa muistikortille vain ne pätkät, jotka kaukosäätimen painalluksella haluaa jäämään talteen.

Hyvä idea hyödyntää tuota Video Tag/Loop toiminnallisuutta ja samalla säästää tallennustilaa muistikortilta. Ei tosiaan ole tarkoitus nauhoittaa 10 tunteja pelkkää ajelua :)

Back