• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ducati 1098 ässän tehoista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja duca98
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

duca98

New member
elikkäpä...onko 1098 omistajat käyneet penkittämässä mopojaan?? minkalaisii tehoja on löytyny?

käytin omaani ja 153 hummaa löytyi takanakilta ( vakioputki +powerikomentaja).

entäs nää DNA ilmansuodattimet?? kovasti mainostavat, onko kokemuksia??

Ps. nää juutoopen dynovideot on nähty, ei siis linkkejä kitos.
biggrin.gif

Missäs tuo tuli mittailtua? Mukavasti joka tapauksessa. Se on reilu 22 pollea enempi kuin omassa 999R:ssä sillä tehtaan puoliputkella yms. Viaberin inertiapenkissä.

Ja väännössä löytyy..
bowdown.gif

Mittaus tehtiin tääl Keski-Euroopassa paikallisen ducati kauppiaan pajalla.

vertailun vuoksi.. penkitin mun toisen mopon (998R), 57mm kokputkistolla. 147 piste jotain kaakkii. kaverin 999R (-05)myös 57 putkistolla 155hv. aprilia mille R factory 132hv...

ilmeisesti tällä kauppiaalla on "asiakasystävällinen" penkki joka antaa extra hepoja...
tuntuu aika vähältä toi sun mainitsema +130 hepoo ärrässä...."tiukka" jarrupenkki......
wink.gif

Mittaus tehtiin tääl Keski-Euroopassa paikallisen ducati kauppiaan pajalla.

vertailun vuoksi.. penkitin mun toisen mopon (998R), 57mm kokputkistolla. 147 piste jotain kaakkii. kaverin 999R (-05)myös 57 putkistolla 155hv. aprilia mille R factory 132hv...

ilmeisesti tällä kauppiaalla on "asiakasystävällinen" penkki joka antaa extra hepoja...
tuntuu aika vähältä toi sun mainitsema +130 hepoo ärrässä...."tiukka" jarrupenkki......
wink.gif
Juu, Viaberin inertiapenkki on kai sieltä tiukemmasta päästä ja tuon se näytti takapyörältä melkein heti uutena, eli voihan se siitä hiukan herkistyä vielä.

Myös putki ahdistaa, kun se ei ole kokoputki vaan puolikas, jossa lyhyt käyrä on aika paljon ohuempi kuin pitkä.

Katuajossa kummiskin ihan kiva sellaisenaan ja äänet just sopivat. Kuuluvat mutta ei liian kovat.
062802moto_prv.gif

Tuo on lisäksi -04 malli, jossa kuuluukin olla hiukan vähempi hepoja, kuin 05-mallissa.

999Roikea.jpg

Juu, Viaberin inertiapenkki on kai sieltä tiukemmasta päästä ja tuon se näytti takapyörältä melkein heti uutena, eli voihan se siitä hiukan herkistyä vielä.
Mites paljon tuo Viaberin penkki on "tiukempi" kuin muut penkit? Onko kukaan tehnyt vertailua? Itse kävin Viaberilla ja muut ovat saaneet vastaavasta pyörästä melkein järjestään enemmän tehoja.

Juu OT:ksi meni.

Mites paljon tuo Viaberin penkki on "tiukempi" kuin muut penkit? Onko kukaan tehnyt vertailua? Itse kävin Viaberilla ja muut ovat saaneet vastaavasta pyörästä melkein järjestään enemmän tehoja.

Silloin se näytti ihan kohtuu paljon, K5 1000cc Suzukista pelkällä sliparilla 160hp renkaalta. Eipä taida nykyisin monessa paikassa olla niin "positiivista" dynoa
tounge.gif

Tuon jälkeen Viaberinkin lukemia on kuulemma ruuvattu alaspäin.

Hienohan tuo on, ei siitä mihinkään pääse. Putki vielä vähän sirommaksi, niin on perfecto.
Juu, onhan tuo vaimennin hiukka "auto-mallia" mutta orggis on aina orggis, joten en ehkä niitä pyöreitä tuplatötteröitä sit vissiin kummiskaan heti ajatellu laittaa. No, katotaan ny.

Kisoissahan ne on ne pyöreet näkyny Superissa olevan paikallaan. Miks ei sitten tossakin. Olis hiukan sirommat kuin tuo pömpeli..

Silloin se näytti ihan kohtuu paljon, K5 1000cc Suzukista pelkällä sliparilla 160hp renkaalta. Eipä taida nykyisin monessa paikassa olla niin "positiivista" dynoa  
tounge.gif

Juu, no ainakin porukan puheista olen ymmärtänyt, että Viaberin dyno olisi tosiaan hiukan jopa pessimistinen nykysin. Miten sitten lienee.

Tarttee käydä jossain vaiheessa taas kokeilemassa, josko tehot olisi yllättäen muuttuneet..
tounge.gif

tounge.gif

Juu, no ainakin porukan puheista olen ymmärtänyt, että Viaberin dyno olisi tosiaan hiukan jopa pessimistinen nykysin. Miten sitten lienee.

Tarttee käydä jossain vaiheessa taas kokeilemassa, josko tehot olisi yllättäen muuttuneet..
tounge.gif
Siinä sun vehkeessäs on hämmästyttävän vähän moottoritehoa. Omasta 749:stäni kun tuli vain 18 heppaa vähemmän.

Olisko siinä nokkien ajoitukset hiukan poskellaan? Tehtaalla ne käyttävät kasaamiseen automaattista mittalaitetta, jolloin ajoitusten pitäisi olla just, mutta ei sitä koskaan tiedä. Eikös sulla ole toi ihan mitättömän vähän ajettu? Tai sit siinä on vaan se race-ecu suht huonosti toimiva yksilö.

Mutta... mitäpäs sillä väliä on. Vaikka asiaa miten selilttelee ja pyörittelee niin kyllä se 999R vaan on uniikki ja yksilöllinen laitos todella hienoista osista. Etenkin kun sitä verrataan nykyisiin japsimopoihin.

Back