Ducati 848+ varustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janski77
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

janski77

New member
Yleisesti kaipailisin tietoa ducateista, olen hankkimassa kyseistä pyörää ja kovasti kiinnostaisi saada siihen myös lisävarusteita yms.

Mitä foorumia selaillessa huomasin , on pyöriin saatavilla jos minkä laista hilavitkutinta, alkuun nyt tuohon on tulossa se perus putkisto+filtteri+ecu, kysymys kuuluukin, eikos power commaderi olis ehdottomasti parempi hankita moiseen myllyyn?

Ymmärsin kuitenkin että mikäli aletaan fiksaamaa muilla kun ns."orkkis" palikoilla , ei takuu enään säilyisi?

Mielelläni kuulisin ammattilaisten mielipiteitä ja vinkkejä asioista? esim, mitä kannattaa noiden lisäksi pyörään laittaa yms yms.

Alusta ja jarrut linee kohtuu asialliset tässäkin vehkeessä?
Kevääseen ja kesään on pitkästi ja kuumeeseen ei ole lääkettä
crazy.gif

Muiden, kun Ducatin valmistamien lisäpalikoiden asentaminen voi viedä takuun. Suosittelen juttelemaan asiasta maahantuojan kanssa niin ei pääse ylläreitä tapahtumaan.
www.ducati.com, tuolla on alkuperäsipalikka.

Sitten mitä muutoksia tuohon pitää tehdä:
-Kuivakytkin
-putkisto / vaimentajat (ecu / PC, riippuen takuun säilymisestä)

Nuo on minun mielestä pakolliset  
biggrin.gif
Jos massia on niin, magnesium vanteita, hiilikuitua ja muuta voi ripotella sopivasti.

edit. ecu / pc kommentti

Ja jos sillä haluaa ajaa radalla niin todennäköisesti ohjausiskari + alustan muutostyö pitänee tehdä.

Tutkin kyseistä kapinetta Milanossa ja kyllähän se ihan asialliselta vaikutti.

Tässä vähän pätkää 848 dynossa. Ihan hyvin näyttää takarenkaalta potkivan 121 hp ja vääntöäkin 68,9 ft/lb.

848 dyno

Vääntökäyrässä kyllä huomaa, että maksimitehoon on panostettu tuossa koneessa.
Pyörä on toki suhteellisen kevyt, joten alaväännön puute tuskin haittaa pahasti..

Itse kun en siitä kytkimen rallatuksesta tykkää niin olisin iloinen märkäkytkimestä. Ohjausiskari varmaan olisi hyvä ja takalokari haarukkaan niin pysyy pyörä puhtaampana. 1098 ei olisi välttämättä tarvinnut tehoputkea, mutta ruiskun säädön kyllä ja sen ECU:n mukana tulee Termin koko putki. Jotenkin tykkään alkuperäisen ruiskun muokkaamisesta enemmän kuin PC:n lisäämisestä. Minun mielestä Ducatin Racing ECU toimii aivan hyvin, mutta moni on varmaan toista mieltä. PC:n markkinoille tulo varmaan myös kestää.

kiitoksia vastauksistanne.

Ilmeisesti maahantuojan ja diilerin kautta hommattavissa varusteissa on koviakin hintaeroja? itse kun vähän vanhanaikainen olen niin en tuota mantereenyli tilaamista liputa.

Jos joku meinaa tilailla pyöräänsä varusteita , niin IHMEESSÄ ilmoituksia tänne, tilataan porukassa.

Back