Ducati 998r 4200€

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tonba

New member
Juttu lähti näin. Pyörä kuumeessa selailin nettimotoa aikani ja totesin ettei sieltä harvinaisempia pelejä löydy, ainakaan minua miellyttävää kohdetta. Silmiini osui yleiseurooppalainen Pneus-online, jossa oli myös suomen kieli. Sieltä bongasin Ranskasta aivan älyttömän halvan Ducati 998R:n hintaan 4200€. Malliahan on valmistettu 1000kpl ja Saksan maalla nämä helmet maksavat 15-20k€. Kun ilmaista musaka-ateriaa ei ole olemassakaan, ajattelin tämän olevan kusetusta, mutta jos siinä on prosentin murto-osankin mahdollisuus saada kyseinen peli suomeen tuohon hintaan niin pakko sitä on yritää.

Laitoin mailia kaverille ja hän kehui pyörän maasta taivaisiin sekä lupasi hoitaa kaikki mahdolliset rahtikulut ja tullit tuohon hintaan jos pyörän ostan. Kun kerroin halustani vaikka saman tien tulla lentokoneella paikan päälle shekki mukanani, olikin pyörä erään kuljetusyhtiön hallussa Lontoossa.
Kuljetusyhtiöltä tuli postia että pyörä on saapumassa Suomeen 12.2.2008 kunhan <span style='font-size:11pt;line-height:100%'>ensin</span> maksan sen 4200€ Western Unionin kautta "myyjällle" jonka osoite yks kaks onkin Lontoolainen hotelli.

Rattaat raksuttaa, en maksa.
idea3.gif

ei kannatakaan..näitä tarinoita on miljoona ja aina niissä häviää. Itellä oli lähellä käydä monta kertaa viime kesänä näin, kun saksasta olin mopoa ostamassa. Monesti kun soitti ilmoituksen saksalaiseen puhelinnumeroon oli vastaus ettei mulla mitään moottoripyörää ole myytävänä ja että muutkin ovat kyselleet.

Eli aina kun kyseessä on tosi hyväkuntoinen/uniikki/uusi + sikahalpa pitäisi kellojen soida.
Monesti vielä ilmoitukseen kuuluu että joku lähiomainen on kuollut/vakavasti sairastunut, minkä vuoksi moposta pitää luopua.

Itselläni on myöskin useita kokemuksia kyseisitä huijareista useinmiten autoja etsiessäni. Onneksi olen älynnyt sentään olla laittamatta rahaa näille tyypeille. Aina tuon tilisiirron pitäisi tapahtua juuri Western Unionin kautta. Tämän kuullessaan kannattaa miettiä tarkkaan. Selityksiä on monia. Esim. joku englantilainen on ostanut auton pojalleen työkomennukselta Saksasta ja poika ei osaakaan ajaa autoa kun ratti on väärällä puolella. Välillä pojan paikalla on myös vaimo. Autohan on tietenkin Lontoossa josta hän kyllä mielellään laittaa sen laivaan kunhan maksan ensin auton hinnan. Sitten selitellään, että hän ei saa rahoja ennen kuin olen nähnyt auton tms. Yksi hyvä ilmoitus oli myös kun kyselin yhden Bemarin perään. Auto oli ilmoituksen mukaan Saksassa mutta kaveri ilmoittikin sen olevan Espanjassa. Hän lupasi myös ajaa auton Suomeen jos maksan 2000 euroa aluksi
crazy.gif

Olen laittanut asiasta joskus myös postia autoscout.de palveluun ja vannoivat, että pyrkivät kaikella tavalla estämään näiden huijareiden toiminnan. No eipä tuo niistä ajoista ole ainakaan parempaan päin mennyt. Yleisesti ottaen ei edes kannata ottaa yhteyttä niihin ilmoituksiin joissa on vain puhelinnumero ja korkeintaan paikkakunta näissä on ehkä 90% kyse huijauksesta. Rehellinen uskaltaa laittaa myös osoitteensa. Ärsyttää vaan tuo touhu. Toivottavasti tämä ilmiö ei tule Suomeen samanlaisessa mittakaavassa. Tosin nuoSaksan ilmoitussivujen ilmoituksethan on varmasti tarkoitettukin juuri ulkomaalaisten huijaamiseen. Saksalainen kun varmastikin soittaa ensin.
kaboom.gif

Back